Gå til innhold

Ny pc til min syster :P

Anbefalte innlegg

okey heres the deal , min søster skal ha ny pc, og i den anledning skal hun få min cpu når jeg skifter til xp2500 , Tenker ellers på et abit nf7-s v2.0 hovedkort , twinmos pc3200 256 mb ddr ram , og en wd digital special edition hdd på 80 gb .

Men så kommer vi til skjermkort , er ikke så sikker på dette men hun skal vel mest bruke pcn til skriving og sim city (det nyeste og dem som kommer)

Sapphire Radeon 9200 Atlantis 256MB DDR

er dette noe bra skjermkort til dette? Når man ser på pris og slikt ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
okey heres the deal , min søster skal ha ny pc, og i den anledning skal hun få min cpu når jeg skifter til xp2500 , Tenker ellers på et abit nf7-s v2.0 hovedkort , twinmos pc3200 256 mb ddr ram , og en wd digital special edition hdd på 80 gb .

Men så kommer vi til skjermkort , er ikke så sikker på dette men hun skal vel mest bruke pcn til skriving og sim city (det nyeste og dem som kommer)

altså radeon 9200 med 256 mb minne? herregud sier bare jeg... hvis det i det hele tatt finnes er det helt TOTALT unødvendig...

Lenke til kommentar

altså radeon 9200 med 256 mb minne? herregud sier bare jeg... hvis det i det hele tatt finnes er det helt TOTALT unødvendig...

Jepp, det kortet er det ingen saft i.. ville gårr for 9500pro eller np hvis jeg først var igang.. ett geforce4 er ikke værst heller..

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd SimCity4 (det er vel den nyeste?) på min bærbare datamaskin. Den fungerete bra på min GF2go med 64 MB. Det jeg vil fram til er at man ikke trenger noen råd skjermkort for å få spille det spillet. (btw. syns spillet har blitt ganske kjedelig).

Lenke til kommentar

Seriøst , dette er min søster , hun blir 19 , og hun skjønner ikke en dritt når jeg og typen hennes ler av folk som blir splattet på sof2 , Hun trenger IKKE en high end pc med det kraftigste av det kraftigste ,pc til skriving , musikk og litt spilling ( hun spiller som regel strategi)

Lenke til kommentar

sånn egentlig så er det vel ingen spill per dags dato som krever raskere skjermkort enn 64 MB eller kanskje 128 men da skal de være avansert også, så jeg tror nok at det holder lenge med et 128 MB kort, G-Force er vel spilling, Matrox er grafikk, ATI er littavhvert tror jeg. bare å velge å vrake. å jeg kan bare si med en gang at Simcity var det ikke det som var spillet vi snakket om her? jo Simcity krever ikke mer enn 32 MB ram tror jeg, så det skal nok gå bra. sorry hvis jeg sier noe feil men jeg spiller ikke pc skjønner dere, men har litt peiling allikevel.

Lykke til.

Lenke til kommentar

hva i all verden skal du med en ATI Radeon 256 MB ram skjermkort, det er alt for dyrt enda, tror matrox sitt 256 MB ram skjermkort kosta mellom 5 og 6 tusen. og sånn egentlig så er det vel ingen spill per dags dato som krever raskere skjermkort enn 64 MB eller kanskje 128 men da skal de være avansert også, så jeg tror nok at det holder lenge med et 128 MB kort, G-Force er vel spilling, Matrox er grafikk, ATI er littavhvert tror jeg. bare å velge å vrake. å jeg kan bare si med en gang at Simcity var det ikke det som var spillet vi snakket om her? jo Simcity krever ikke mer enn 32 MB ram tror jeg, så det skal nok gå bra. sorry hvis jeg sier noe feil men jeg spiller ikke pc skjønner dere, men har litt peiling allikevel.

Lykke til.

Lenke til kommentar
hvis søs di er fin skal ho få låne mitt skjermkort..... heh...

ville gått for et brukt g4200 hvis du vil brukte lite kæsj

litt mere et 9500pro eventuelt nopro..

:woot:

4200 Er MYE bedre enn 9500nonpro....

9500 Pro er en del bedre siden det støtter DirectX9

Men 4200 demobrukt er jo mye billigere :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...