Plecto Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Hei. Bilen min skulle vært EU-godkjent i mai, etter at fristen gikk ut fikk jeg ny frist som var ut juni. Tiden gikk og mange gloser forsvant inn i bilen, men jeg har enda ikke klart å fikse alle manglene. Jeg har ikke fått noe brev om avskilting så det jeg lurer på er om det er ulovlig å kjøre med bilen sånn den er nå? Hvis ikke, hvor lenge etter fristen for EU-kontroll har man da lov å kjøre? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Du kan kjøre til du blir stoppet og avskiltet. Lenke til kommentar
Brv Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Ja, hvertfall her i Bergen har dem svært få kontroller på det. Hadde en kollega som kjørte en Octavia med begjært avreg. i 2 år før han tok den på Kontroll. Og det var drosje som er ute hele tiden. Men det som skjer hvis du blir stoppet er bare at de tar skiltene fra deg, eller får en advarsel. Endret 29. september 2010 av Brv Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Hva med forsikring da? Er den gyldig? Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Du kan kjøre med den frem til det forligger begjæring om avskilting. Den skal du få i posten tror jeg. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Du kan kjøre med den frem til det forligger begjæring om avskilting. Den skal du få i posten tror jeg. Så politiet kan ikke ta skiltene mine så lenge jeg ikke har fått begjæring om avskilting? Det er først etter jeg har fått dette brevet at jeg skal begynne å bekymre meg for rutinekontroller? Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Jeg vet ikke hvilke kriterier som ligger til grunn for at man skal få melding om at bilen er begjært avskiltet, men jeg har hatt 3 biler som av ulike grunner har blitt begjært avskiltet. Bare i 1 av tilfellene fikk jeg brev om det... Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Så politiet kan ikke ta skiltene mine så lenge jeg ikke har fått begjæring om avskilting? Det er først etter jeg har fått dette brevet at jeg skal begynne å bekymre meg for rutinekontroller? Nei, du får ikke noen beskjed om at bilen er begjært avskiltet, utenom det som allerede sto i brevet om en måned ekstra kontrollfrist; er denne fristen overskredet så er bilen begjært avskiltet, og politiet kan ta skiltene. Det kan selvsagt ta sin tid før de faktisk klippes, men bilen er ikke lovlig å bruke. Forsikringen er fortsatt gyldig, med mindre evt. skadeårsak har sammenheng med manglene som gjør at bilen ikke er godkjent, da kan det bli regress. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå