Gå til innhold

Vil reise til USA og haike rundt å se på naturen

sneipen92

Anbefalte innlegg

Heihei, jeg går nå tredje året på vidregående på realfag med fordypning i matte og fysikk. Planen er å begynne på NTNU og studere til sivilingeniør, men først vil jeg gjøre noe sprøtt!

Vil gjerne ha tilbakemeldninger og tips:

Planen min er å reise til USA, bare ta ett fly ned og ikke ha med annet enn klær og penger. Så vil jeg komme meg ut i naturen i USA og leve ute. Vet det høres sprøtt ut men jeg er lei av den materalistiske tilværelsen jeg lever i nå. Jeg vil være borte en stund og leve uten alt kjas, mas, moteklær iPhone og tull. Jeg vet ikke hvor lenge jeg vil være der, men jeg vet at jeg vil til USA hvertfall.

Jeg lurer da på et par ting:

Hvor i USA finner jeg den fineste naturen? Har lyst til å kjøpe meg et telt og bo ute og oppleve naturen utenfor sivilasjonen.

Kan jeg kjøre bil i USA med førerkort fra Norge?

Kan jeg kjøpe våpen i USA?

Og synes dere dette bare er et idiotisk idee eller kan det bli noe lærerikt og spennende?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, har du nylig sett Into the Wild? :tease:

Jeg så den for ca ett halvt år siden, og det var muligens det som på starten ga meg lysten til å gjøre noe slikt! Men det som har fått meg til å virkelig ville gjennomføre noe slikt er egentlig en kar som jeg jobbet med før som gjorde noe lignende. Bare at han reiste til Canada og bare levde ute i naturen i 6mnd. Da ble jeg inspirert!

Lenke til kommentar

Planen min er å reise til USA, bare ta ett fly ned og ikke ha med annet enn klær og penger. Så vil jeg komme meg ut i naturen i USA og leve ute. Vet det høres sprøtt ut men jeg er lei av den materalistiske tilværelsen jeg lever i nå. Jeg vil være borte en stund og leve uten alt kjas, mas, moteklær iPhone og tull. Jeg vet ikke hvor lenge jeg vil være der, men jeg vet at jeg vil til USA hvertfall.

[/Quote]

Immigrasjonsvakter vil nok være meget mistenksomme dersom du ikke kan fremvise noe som helst av steder du skal være eller lignende. Amerikanere flest plukker heller ikke opp haikere "just like that". Du kommer til å slite med å få haik tror jeg.

Hvor i USA finner jeg den fineste naturen? Har lyst til å kjøpe meg et telt og bo ute og oppleve naturen utenfor sivilasjonen.

Kommer ann på. Er du på utkikk etter skoger eller ørken?

Kan jeg kjøre bil i USA med førerkort fra Norge?

Hmm, jeg trodde at du ikke skulle ha noe med nymotens kjas og mas? Uansett så tror jeg ikke at du som 19/20 åring kan leie bil. Mener at det kreves at du er 21 år før du kan tegne bilforsikring hos leiebilselskapene.

Kan jeg kjøpe våpen i USA?

Aner ikke. Men tror ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...