gustav Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Får opp følgende feilmelding under brenning av DVD: (OPC) failed: Code 03 73 03 [Medium error, Power calibration fail (CD-burner is dirty) Bruker CopyToDVD, og har en Sony DRU 500AX Noen forslag til hva jeg kan gjøre med dette? Lenke til kommentar
gustav Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Burde kanskje hatt mer presisjon i min første post. Hvordan foreta en slik rensing? Er ganske fersk på dette som du skjønner. Dette skjedde typisk nok på en av de første brenninger jeg foretok med mine nye princo 4x plater (som jeg kjøpte på anbefaling fra deg tvangsgreie), har tidligere benyttet 1x. Resultatet av brenningen med 4x ble forøvrig bra. Kan det være en sammenheng her? At hurtig brenning stiller høyere krav til at brenneren er renset? Har forøvrig hatt brenneren i kun 2 mnd. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Au, da. Sansynligvis er det brenneren som ikke liker platene. Om du har en annen BIOS enn 1.0f, kan du forsøke å bytte til den, og om ikke det virker, må du nok forsøke å få byttet brenneren om du skal ha noe håp. Det kan også være du kan få brent dem på 2x. Det ser imidlertid desverre ut til at endel Sony-brennere er nokså kresen på media. Beklager, men jeg hadde ikke fulgt Sony-trådene på http://forum.firmware-flash.com/viewforum.php?f=2 spesielt nøye. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Takk for svar. Ifølge det som kommer frem i forumet der, tyder ting på at dette vel så mye dreier seg om dårlig media (princo), som at det skal være noen feil med brenneren. Mange brennere har problemer med komptibliteten i forhold til enkelte plater (eller omvendt kanskje). Synd at min skal ha problemer akkurat med princo 4x ettersom de er så billige. Men etter hva jeg leser i forumet (firmware-flash), skal jeg kanskje være glad for at den i det hele tatt greier å brenne disse 4x princo-platene. Selv om det i info-boksen til CopyToDVD står at brenningen skjer med 4x hastighet, antar jeg at det alikevel er 2x (tar litt over en halv time). Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Ifølge det som kommer frem i forumet der, tyder ting på at dette vel så mye dreier seg om dårlig media (princo), som at det skal være noen feil med brenneren. Vel, iom. at endel med Sony ser ut til å ha problemer med Ritek også, og leseren ikke har noen problemer med å lese Princo-plater brent på Pioneer, kan man vel krangle litt om det, men virker det ikke, så virker det ikke. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Du har et poeng. Mon tro om dette er bytte-grunn, så lenge brenningen av f.eks. 1x princo går som en drøm. Som nevnt er det flere brennere som har problemer med ulike media. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Brenner selv stort sett alt av plater på min Sony DRU-500A, og har ikke hatt noe problme med Princo 4X Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå