Gå til innhold

Til alle ATI guruer

Mio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet at du skal ha enten 9800 PRO 256 eller 128, men klarte ikke å la være å si det.. :oops: :wink:

geforceFX 5900 ultra slår radeon 9800 PRO 256, så jeg ville gått for asus v9950 geforce FX 5900 ULTRA 256 (med tv-ut) Er billiger også. :smile: :woot:

Lenke til kommentar
Vet at du skal ha enten 9800 PRO 256 eller 128, men klarte ikke å la være å si det.. :oops: :wink:

geforceFX 5900 ultra slår radeon 9800 PRO 256, så jeg ville gått for asus v9950 geforce FX 5900 ULTRA 256 (med tv-ut) Er billiger også. :smile: :woot:

jeg vet :)

Men jeg har kjørt nvidia i alle år nå helt siden jeg hadde 2 3dfx kort i dual eller hva det kaltes..hehe

Så sies det at ATI har en penere grafikk enn nvidia.En på forumet her som sa det engang.En annen ting: se forskjellen på størelsen på kortene.

Lenke til kommentar

geforceFX 5900 ultra slår radeon 9800 PRO 256

Hvor får du det ifra? i de testene jeg har sett vinner Radeon og GFFX 50% av testene hver :shrug:

Tror det slår Radeon i poeng i flesteparten av tester jeg har sett..

Men Radeon har bedre bilde....

Ville selv valgt Nvidia :)

Lenke til kommentar

Blir som Intel VS Amd det her.

Men det er faktisk et vanskelig valg.psdata har creative FX 5900 ultra på lager.koster 5 laken da, så det er ikke akkurat noe jeg kan grave ut av lodott lommene i buksa mi.

Synes Hercules Radeon 9800 er et lekkert kort :) det har fått innmari bra resultater overalt hvor jeg leser.

Har en liten thumbs up for dette kortet akkurat nå.

Lenke til kommentar
SYnest ati er bra jeg, kjører mitt på 452/756

Kunne like greit endret nick fra snekker'n til klokker'n du tror jeg :lol:

Vet i hvertfall hvem på forumet jeg skal spørre hvis jeg har spørsmål angående noe klokking her.

Lenke til kommentar
SYnest ati er bra jeg, kjører mitt på 452/756

Kunne like greit endret nick fra snekker'n til klokker'n du tror jeg :lol:

Vet i hvertfall hvem på forumet jeg skal spørre hvis jeg har spørsmål angående noe klokking her.

Hercules kortet klokkes fint opp til denne hastigheten med den medfølgende kjølingen... Sapphire kortet mitt kan jeg få opp i 470/750 uten noe som helst ekstra kjøling (rart med tanke på at det ikke er ramsinks på sapphire kortet) så Radeon 9800 brikken er en glimrende overklokkings brikke :D

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hva som er det klokeste valget mellom disse kortene:

Sapphire Radeon 9800PRO 256MB DVI TV-out

Hercules Radeon 9800 PRO 128MB DDR DVI

Prisforskjellen er ca 600,-

Har et Ti4400 kort fra Creative nå.Er det verdt å oppgradere dette?

Hei!

Jeg vil ikke si det er noen vits og oppgradere, vent heller til neste generasjons brikker kommer(NV40 og R400) og så oppgrader,

kortet ditt holder enda en GOD stund :smile:

Lenke til kommentar

jeg ville også gått for nvidia. forskjellene på bilde kan ikke være så mye som alle skal ha det til, sikkert omtrent ikke merkbart. og 5900 Ultra slår faktisk 9800 pro i 80 % av testene. se på doom3 testene, der "knuser" 5900 U, ati kortet.

Lenke til kommentar
jeg ville også gått for nvidia. forskjellene på bilde kan ikke være så mye som alle skal ha det til, sikkert omtrent ikke merkbart. og 5900 Ultra slår faktisk 9800 pro i 80 % av testene. se på doom3 testene, der "knuser" 5900 U, ati kortet.

[offtopic]

Også er ikke, merk ikke, Doom ]|[ ferdig heller, så under utviklingen så "favoriseres" optimeringen til utviklers maskiner. (Siden de mest sannsynlig sitter på nVidia bokser, de er jo "relativt" (;)) store ennå, og siden TNT dagene...)

John Carmack har også uttalt at hvis du kjører Doom ]|[ på samme settings for begge kortene (R300 vs. NV30, I ARB2) så vinner R300 (Ifølge John Carmack) (Apples to apples), men hvis du kjører med "vendor-specific" paths" så vinner NV30.

Men dette er utifra NV30, NV35 (Dette er FX5900, ikkesant??) så er jeg ikke helt sikker, kjører de benchmarkene du snakker om i ARB2 eller "vendor-specific"?

[/offtopic]

Jeg personlig ville gått for 256MB, men det er meg, må ha det "største" av en modell hvis jeg først skal kjøpe ;).

Lenke til kommentar

til alle de geniale fyrene her som har posten.

Han skal ikke ha et nvidea kort så slutt og whine alle dere som sier nvidea er best osv.

Spørsmålet han var om han burde kjøpe radeon 9800 pro 128 mb eller 256?

Mitt svar på det var at han burde kjøpe den med 128 kr og heller kjøpe noe øl eventult noe annet hardware for de ca 800 kr han sparer.

Lenke til kommentar
jeg ville også gått for nvidia. forskjellene på bilde kan ikke være så mye som alle skal ha det til, sikkert omtrent ikke merkbart.

Nei god forbid, det var heller ikke mulig at 3dfx med Voodoo5 hadde mye bedre AA kvalitet enn GF2GTS.. uhørt.

og 5900 Ultra slår faktisk 9800 pro i 80 % av testene. se på doom3 testene, der "knuser" 5900 U, ati kortet.

Det er vel å merke med medium details, lavere farge presisjon enn det ATI kjører (FP16 mot FP24) og med catalyst driver som ikke støtter 256MB minne. Nvidia har sikkert også jobbet hardt med å optimalisere drivere til denne testen, noe ATI ikke har hatt mulighet til.

I tester som tar for seg spill som vanligvis ikke blir brukt til benchmarks så vinner ikke FX5900 så mye lenger.

John Carmack har også uttalt at hvis du kjører Doom ]|[ på samme settings for begge kortene (R300 vs. NV30, I ARB2) så vinner R300 (Ifølge John Carmack) (Apples to apples), men hvis du kjører med "vendor-specific" paths" så vinner NV30.

Ja med ARB2 code-path er (eller var) R300 ca. dobbel så rask som NV30.

ARB2 kjører full float point percision, mens NV30 code path kjører kun FP16.

Men dette er utifra NV30, NV35 (Dette er FX5900, ikkesant??) så er jeg ikke helt sikker, kjører de benchmarkene du snakker om i ARB2 eller "vendor-specific"?

FX5900 kjører NV30 code-path.

Lenke til kommentar

Har bestilt Hercules Radeon 9800 128MB nå.

Håper jeg blir fornøyd da.

Er noen her som sier at det er anbefalt og formatere når man har hatt nvidia kort og skal installere et ATI kort, er dette nødvendig?

Skal vel holde med å fjerne nvidia driveren bare og installere ATI kortet som normalt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...