Gå til innhold

Til alle ATI guruer

Mio

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva som er det klokeste valget mellom disse kortene:

Sapphire Radeon 9800PRO 256MB DVI TV-out

Hercules Radeon 9800 PRO 128MB DDR DVI

Prisforskjellen er ca 600,-

Har et Ti4400 kort fra Creative nå.Er det verdt å oppgradere dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha kjøpt Sapphire-kortet pga. 256 MB og TV-Out. Kjekt å ha sistnevnte hvis man har mange bra filmer og spill på PC'en. Men hvis du ikke spiller mye krevende spill på høye oppløsninger, holder Ti4400-kortet en stund til.

Har selv et Ti4400-kort fra Creative og er veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar

256 mb er HELT bortkastet der alle tester viser så å si identiske resultater med 128 mb og 256 mb.....128 mb holder mer enn nok...har et saphire 128 mb kort selv og alle spill går så det suser i 1600x1200

256 mb er ikke verdt pengene, og du kommer til å bli storfornøyd med et 128 mb kort + at du vil spare en del penger på det.

Lenke til kommentar
Alle R300 baserte kort har TV-ut.

BTW: Jeg hadde gått for 9800Pro med 256MB RAM.

Ja. hvorfor med 256mb da, det er ikke framtidsrettet i det hele tatt.. bare hvis man spiller i 1600 som man sjeldent gjør...

Koster bare 600.- mer.. kjekt å ha ;)

Lenke til kommentar

Takker for svar alle mann!

Er connect3D et bra kort? hvis noen her har det,så si meningen din om det :)

Hadde vært herlig å prøvd alle spill i max oppløsning.

man vil vel kanskje ikke trenge 256MB ram i Doom3 engang eller?

Det spillet kommer vel sikkert ikke før etter jul uansett, hvis det i det hele tatt kommer ut da.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hva som er det klokeste valget mellom disse kortene:

Sapphire Radeon 9800PRO 256MB DVI TV-out

Hercules Radeon 9800 PRO 128MB DDR DVI

Prisforskjellen er ca 600,-

Har et Ti4400 kort fra Creative nå.Er det verdt å oppgradere dette?

Bortkastete penger så fremt du ikke skal kjøre med en oppløsning høyere enn 1600x1200 og 6x AAA, selv over dette er det små ikke merkbare forskjeller , lavere enn dette yter de likt.

Lenke til kommentar

Om en 4-5 mnd kommer det er nytt Radeon kort som er DOBBELT så bra som Radeon 9800 pro......jeg ville aldri ha lagt ut mere for et kort med 256 mb ram......

Kjekt å ha...vel.....kjekt å ha til hva da når du ikke kommer til å få bruk for det? :-? bortkastet penger....sjekk tomshardware.com de har tatt ester av deg og de sier det ikke er verdt pengene å kjøpe et 256 mb kort.....og anngående pris mht Saphire sin 256 mb odell og Hercules sin 128 mb modell....hercules er ALLTID dyrere så her blir prisforskjellen feil for den eksakte prisforskjellen mellom Saphire 128 mb og 256 mb er 1100 kr (1300 ved butikk-kjøp)

Så si meg er det verdt å hive over 1000 kr ekstra inn for et kort osm er helt identisk men som har 128 mb mere ram som ikke er nødvendig?

Lenke til kommentar

får masse øl for 900 kr :lol:

De 900 hundre kronene kunne han spart og brukt på mere ram eller noe sånt.

Jeg mener de 900 kr er dårlig brukte penger i følge MANGE av testene.

Det er i alle fall 900 kr forskjell på de korta på komplett.

hercules har det peneste kortet

så hvis du har et kabinett med glass dør eller litt vekt på utsene så hadde hercules vert tingen.

sapphire sin hjemme side er nede eller i allefall VELDIG treg nå så jeg fikk ikke sjekka hastigheten på deres kort men på hercules sitt er coren på 380, mens RAM-en er satt på 340.

Sapphire sitt kort er 180 kr billigere

Lenke til kommentar
får masse øl for 900 kr :lol:

De 900 hundre kronene kunne han spart og brukt på mere ram eller noe sånt.

Jeg mener de 900 kr er dårlig brukte penger i følge MANGE av testene.

Det er i alle fall 900 kr forskjell på de korta på komplett.

hercules har det peneste kortet

så hvis du har et kabinett med glass dør eller litt vekt på utsene så hadde hercules vert tingen.

sapphire sin hjemme side er nede eller i allefall VELDIG treg nå så jeg fikk ikke sjekka hastigheten på deres kort men på hercules sitt er coren på 380, mens RAM-en er satt på 340.

Sapphire sitt kort er 180 kr billigere

Siden du snakker om å kjøpe øll for de pengene man sparer så er det veldig ironisk at du anbefaler Hercules.. det koster jo en del mer.

Lenke til kommentar

leste du helt nederst???

180 kr!!!

vil ikke kalle 180 kr for så veldig mye da.

Vet du forresten hastigheten på sapphire sitt 9800 pro 128 mb er.

SÅÅÅÅ mye øl får du ikke for 180.

Jeg vilel anbefale han et hercules kort hvis hadde ei glassdør i kabbinettet sitt,men ,man trenger ikke et pent kort hvis ingen ser det og da er sapphire mest sannsynlig et bedre valg(hvis ikke hastigheten er anderledes. Får ikke skjekka på sapphire sin hjemme side.)

Og da kan man kjøpe øl for de 180 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...