Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bare lurer på en ting....når jeg går inpå det modemet jeg fikk med nextgentel og endrer noe feks slår av brannmur filter ++ og jeg trykker save this filter (lagrer) men det skjer ikkno (fortsatt irriterende firewall) og hvis jeg går in i modemet igjen så er de gamle innstillingene der altså den saver ikke...

hva gjør jeg feil..

Lenke til kommentar

Noe av grunnen til at det er bedre å gå til forumet for internett og nettverk er at her er det sannsynligvis en tråd som går på det samme.

Men siden jeg først er her:

Tid: Varierer mye fire-fem uker er vel mest sannsynlig? Jeg har ventet i tre og en halv uke, og det går nok en til to uker til.

Linje: Finfint, men dette har jeg altså fra andre

Support: Ikke forvent noe som helst

(Når jeg tenker meg litt om så er jo dette rette forum...mystisk)

[ Denne Melding var redigert av: Tors bror på 2002-01-31 17:21 ]

Lenke til kommentar

Ta 3 uker med en klype salt.

Jeg har nextgentel, og det tok nesten 3 måneder før vi ble koblet til. De sa at vi slapp den første regninga, som plaster på såret. Nå har vi fått inkassokrav...

Og du kan bare glemme å komme igjennom på kundeservice. I tillegg har de aldri hørt om email. De kan neppe sjekke den. Tar måneder å få svar.

Men når det virker, gjør det det. Veldig stabilt. Aldri trøbbel.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-31 16:48, Joey444 skrev:

det tar ca 3 uker til det kommer til deg. (Når du bestillte)

Har en kompis her i Trondheim som bestillte ADSL fra de i begynnelsen av desember og skulle få det i løpet av 3-4 uker. Han har nå i de siste par ukene fått flere ubegrunnede utsettelser.

Så jeg tror ikke man skal stole alt for mye på de!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-31 17:05, NoNamed skrev:

bare lurer på en ting....når jeg går inpå det modemet jeg fikk med nextgentel og endrer noe feks slår av brannmur filter ++ og jeg trykker save this filter (lagrer) men det skjer ikkno (fortsatt irriterende firewall) og hvis jeg går in i modemet igjen så er de gamle innstillingene der altså den saver ikke...

hva gjør jeg feil..

Bruker du den HTML-baserte konfigurasjonen ?

Har aldri brukt den, bruk den via telnet istedet.

Åpne et dos-vindu.

Skriv "telnet 10.0.0.1" Du må ha IP 10.0.0.2

Skriv inn passord.

Skriv "Enable"

Skriv Passord

Gjør endringer

Skriv "Write"

Skriv "Reboot"

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Quote:

Den 2002-01-31 18:26, JarleW skrev:

Quote:

On 2002-01-31 17:05, NoNamed skrev:

hva gjør jeg feil..

Bruker du den HTML-baserte konfigurasjonen ?

Har aldri brukt den, bruk den via telnet istedet.

Åpne et dos-vindu.

Skriv "telnet 10.0.0.1" Du må ha IP 10.0.0.2

Skriv inn passord.

Skriv "Enable"

Skriv Passord

Gjør endringer

Skriv "Write"

Skriv "Reboot"

Der støtter deg 110% der. Kommandobasert er mye lettere og jeg har mer kontroll(syns jeg), ihvertfall hvis du har Cisco-router.

Ang. ventetid, så harikke jeg ventet mer enn 4 uker ved bestilling eller flytting av abonnement og det er jo akseptabelt spør du meg.

Har ikke hatt behov for direkte support på tjenesten de leverer, men når jeg har hatt noen andre spørsmål så gjør jeg det via telefon. Tar min. 10 minutter før du får svar som regel, men det er bare å sette på "speakeren" på tlf'n å gjøre andre ting mens du venter :wink:

Er meget fornøyd med NGT og tjenesten. Eneste som er litt kjedelig er at jeg måtte levere fra meg Cisco'n etter at jeg flyttet og få en Netopia istedet :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...