DaisyDeeds Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Da har vi fått utdelt skolepc ved vgs Nordland. Problemet er at jeg ikke kan laste ned, eller justere på div. innstillinger på maskinen pgr. av at jeg ikke står som administrator. Noe som vet om det er mulig og få tak i dette passordet, og hvordan? Endret 29. september 2010 av DaisyDeeds Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Nei. Du skal ha signært et kontrakt da den ble utdelt at du har ikke love til å benytte skole PCen til nedlasting osv. Endret 29. september 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Nå oppfordrer jeg deg ikke til å bryte noen kontrakt men; Er det mulig å installere programmer? I såfall installerte jeg Spybot Search&destroy på min skole datamaskin (fra Hordaland), kjørte en virus scan, etter omtrent en halvtime hadde jeg full tilgang på datamaskinen min. Er ikke sikker på hvordan det virket, men det gjorde det. Lenke til kommentar
DaisyDeeds Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Nå oppfordrer jeg deg ikke til å bryte noen kontrakt men; Er det mulig å installere programmer? I såfall installerte jeg Spybot Search&destroy på min skole datamaskin (fra Hordaland), kjørte en virus scan, etter omtrent en halvtime hadde jeg full tilgang på datamaskinen min. Er ikke sikker på hvordan det virket, men det gjorde det. Det er heller ikke mulig å installere programmer. Nei. Du skal ha signært et kontrakt da den ble utdelt at du har ikke love til å benytte skole PCen til nedlasting osv. Dette er jeg klar over. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Snakk med skolens IT ansvarlig. Mulig han kan justere rettighetene på brukeren din sånn at du kan ivertfall justere innstillinger. Endret 29. september 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 http://tech.slashdot.org/article.pl?sid=08/05/26/0257213 Lenke til kommentar
Varj Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Det er trivielt å endre lokal admin passord med f.eks sysresccd, men det betyr ikke at du skal gjøre det. Lenke til kommentar
paulottar Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Om du kjører win 7 så er dette veldig enkelt..? http://4sysops.com/archives/forgot-the-administrator-password-the-sticky-keys-trick/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå