Screamer Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 En venn av meg har slitt med høy ping i det siste. Så i dag ringte levrandøren å fortalte at en rekke av personer mottar en hel masse spam fra hans IP, vennen min er helt fortvilet p.g.a. i morgen kutter de linjen hans hvis han ikke klarer å fjerne det som forårsaker spammingen. Jeg scannet igjenom Pc'n hans med northon, og prøvde meg med "spybot" ingen av programene fant noe som helst. Han fortallte meg også noe om at ping problemet hans oppstod etter han hadde startet med outwar og hadde prøvd noe kalt "outwarbuilder". Noen som har et par lure tips på lager? Mvh Jonas Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Sniff-sniff...Her lukter det formatering.. :wink: Det enkleste er ofte det beste, vet du. Last det du vil ta vare på over på en annen maskin eller brenn det på cd. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Enig med Mikka. Hvis det ikke funket med virussjekking osv, så er det nesten tryggest at han formaterer. Han risikerer jo tross alt å miste linja si, så en formatering er like greit for å være helt sikker... Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 det må jo mest sansynlig ha en eller annen prosess gående så gå inn på oppgavebehandling å se på prosesser så avslutter du en etter en å ser etter om pingen går ned hvis ikke formater Lenke til kommentar
TeMA Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 kan jo selvsagt prøve Ad-aware for å se om det kan hjelpe. http://www.lavasoft.nu/support/download/ TeMA Lenke til kommentar
chma Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 jeg hadde forlangt noe mer info fra isp. Prøv adaware som nevnt, hvilket os har du?(hvis du har xp eller 2k) sjekk taskmanager og se om du finner noe ukjent. Men jeg mener de ikke kan forlange at man formaterer for å få det bort så lenge de ikke gir mer info, da lurer jeg på hva som skjer om en filserver med 500gb blir et offer....og de ikke gir mer info om hva spamen går ut på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå