HulkHaugen Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Jeg har en Toshiba Regza 52Z3030D, i sin tid en toppmodell med 100Hz teknologi, 1080p og 24fps eller hva det heter. Skjermkortet er et HIS Radeon HD5750 iCooler IV, og for tiden kjører jeg det med ATI CCC 10.9 i Win7Pro x64. Ideelt så vil jeg kjøre dette med en oppløsning på 1080p og en DPI/PPT skalering på 140%, men å få et bra resultat med 1080p er ikke så lett. Som regel må jeg endre litt på skaleringen i ATI sitt kontrollpanel, men problemet da er jo at jeg ikke har 1x1 pixelmapping eller hva det heter. Et annet alternativ er å bruke oppløsningen 1020p som den kalles, det er vel strengt tatt en custom oppløsning jeg lagde ved å dirigere noen piler til å passe hele skjermbildet, men da blir vel 1080p filmer nedskalert, som igjen ikke er helt bra? Tidligere har jeg pleid å bruke 1360x768 oppløsning, av og til med ATI over/underscaling, tror det avhenger litt av hvilke drivere jeg bruker. Men nå nylig så har den skaleringen en tendens til å resette seg, som ender med resultatet at jeg får en sort ramme rundt skrivebordet, utgjør ca 2-3% av skjermen tipper jeg. irriterende er det. Så spørsmålet blir da, hvordan får jeg 1080p oppløsning uten noen form for skalering? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Kan ikke tenke meg at du har disse problemene med HDMI/DVI så jeg antar at du bruker VGA for signaloverføring, har jeg rett ? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Nope, bruker HDMI. Lenke til kommentar
magb Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Har samme problem :x Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Burde jo være mulig å få 1:1 mapping med HDMI. Har du eksperimentert med de forskjellige dual-screen modene i driverne og evt byttet hva som er primary og secondary monitor ?? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 har kun én skjerm.. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) har kun én skjerm.. Og den ene skjermen er TV'n vi snakker om mao. ?? Da er det TV'n som er mye av problemet tipper jeg. Har ikke ATI skjermkort om dagen så jeg har ikke noen gode tips relatert til CCC å komme med. Tråden her har du forhåpenligvis kikket på. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1219479 Endret 1. oktober 2010 av Topguy Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Aha, fant utav litt mere nå. TV stod på Auto-format, slo av det og så ble det riktig Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Argh, er ikke helt i mål enda! Hvis jeg skal spille XBOX360, så blir oppløsningen feil når Auto-format står av, så da må jeg sette den på igjen. Irriterende at dette ikke kan være individuelle innstillinger for hver kanal. De fleste andre innstillingene er det... Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Da bør du fortelle Xbox'en din at du har 16:9 TV. Er Xbox'n koblet til med HDMI ? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Ja det er den, og den er innstilt på 1080i (eller var det faktisk 1080p?). Er ikke veldig mye feil, men bildet blir større en skjermen? Kan det være forskjell på HDMI portene? Jeg bruker HDMI1 til PC og HDMI2 til XBOX360, tror jeg har et par stykker i reserve også... Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Burde ikke være noen forskjell på HDMI-portene. Hvordan vet du at bildet er større enn skjermen ?? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Fordi at knappene forsvinner på utsiden, og det blir riktig når jeg aktiverer Automatisk bildejustering... Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Og det blir feil hvis du setter formatet til "16:9" eller "Wide" ? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Nei, alternativene er automatisk bildetilpassing av/på. Jeg er ikke hjemme nå om dagene, men tror ikke der er noen sånne wide/zoom16:9/etc funksjoner, tror det bare er den auto av/på, og den må være på for at det skal bli rett på XBOXen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå