Gå til innhold

Oppløsning på TV i stua blir ikke rett

HulkHaugen

Anbefalte innlegg

Jeg har en Toshiba Regza 52Z3030D, i sin tid en toppmodell med 100Hz teknologi, 1080p og 24fps eller hva det heter. Skjermkortet er et HIS Radeon HD5750 iCooler IV, og for tiden kjører jeg det med ATI CCC 10.9 i Win7Pro x64.

Ideelt så vil jeg kjøre dette med en oppløsning på 1080p og en DPI/PPT skalering på 140%, men å få et bra resultat med 1080p er ikke så lett. Som regel må jeg endre litt på skaleringen i ATI sitt kontrollpanel, men problemet da er jo at jeg ikke har 1x1 pixelmapping eller hva det heter. Et annet alternativ er å bruke oppløsningen 1020p som den kalles, det er vel strengt tatt en custom oppløsning jeg lagde ved å dirigere noen piler til å passe hele skjermbildet, men da blir vel 1080p filmer nedskalert, som igjen ikke er helt bra?

Tidligere har jeg pleid å bruke 1360x768 oppløsning, av og til med ATI over/underscaling, tror det avhenger litt av hvilke drivere jeg bruker. Men nå nylig så har den skaleringen en tendens til å resette seg, som ender med resultatet at jeg får en sort ramme rundt skrivebordet, utgjør ca 2-3% av skjermen tipper jeg. irriterende er det. Så spørsmålet blir da, hvordan får jeg 1080p oppløsning uten noen form for skalering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...