AKIversen Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Hei lurer på hvordan man regner ut delta? TAKK FOR ALL HJELP Lenke til kommentar
Sink Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Missforstod tenker jeg Endret 29. september 2010 av Sink Lenke til kommentar
AKIversen Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 hvis jeg skal ha (delta) den greske bokstaven Δ, av A og A er 5,3 meter. Hva er da ΔA? Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Stor delta betyr vanligvis forandring ... f.eks. har du Δr=(rxf-rxi)i+(ryf-ryi)j Som er forandring i posisjonsvektoren til en partikkel. Den brukes òg i definisjonen til den deriverte, forandring i kinetisk energi ++ Du må spesifisere litt mer ... Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Hvis du har temperaturen T1 = 10 cellsius ved et tidspunkt og T2 = 30 cellsius ved et annet tidspunkt så vil deltaT = 20 cellsius. Delta er rett og slett størrelsen på endringen av noe(grader, fart, energi osv), fra en tid til en annen. Tror du har postet dette emnet i feil kategori. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Vanligvis er (eller motsatt). Delta står nemligvis vanligvis for endring, og for å finne endringen av noe (f. eks. fart) trekker man den ene verdien fra den andre (f. eks. fart i punkt to minus fart i punkt en). Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Tenkte på annengradsligninger jeg Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Da tenker du på diskriminanten, som noen ganger (nytt for meg) kan skrives som delta. Endret 29. september 2010 av wingeer Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Da jeg lærte annengradsligninger ble jeg fortalt at den het delta Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Tegocalderon skrev (På 29.9.2010 den 22.30): Da jeg lærte annengradsligninger ble jeg fortalt at den het delta Ja, jeg sier ikke du tar feil. Det er visst konvensjonen. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Helt nytt for meg også at diskriminanten har symbolet delta, delta er sikkert også symbol for andre ting, men den mest vanligste bruken er at delta er en endring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå