Ava Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Heihei. Jeg lurer på om noen har erfaringer med bedrifter som reparerer laptoper i Oslo? Åpnet laptopen min en dag, og da skjedde dette. Den gikk rett og slett av hengslene. Har funnet delene som jeg trenger fra PChub.com, som var ganske billig. Men jeg tviler sterkt på at jeg greier dette uten å gjøre saken verre. Skal nok greie å demontere udyret, men å sette den sammen igjen blir verre. Så, noen anbefalinger om seriøse plasser jeg kan få levert inn denne til en billig penge. Har forresten snakket med HP, de sa dette ikke kunne gå på reklamasjon siden det var klart og tydelig slitasje. Endret 29. september 2010 av Ava Lenke til kommentar
Johnny Thrust Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Hei Grunnen til at HP ikke gjør dette som en reklamasjon, er at rammen rundt LCD`en er knekt.. noe som neppe skjer av seg selv. Reklamasjonsrett går på produksjonsfeil, og det at du har forsøkt å åpne dette selv gjør at du mister denne retten. Anyway.. du skriver ikke hvilken type HP laptop du har, men utifra bildene du viser, så er det muligens en HP Pavilion dv6 -serie. Sjekk denne linken - (fra side 68 og utover): http://bizsupport2.austin.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/c01744837/c01744837.pdf Hvis det ikke er en dv6-serie, så prøv å søk på google etter [din maskin] + change LCD , eller noe i den duren. -W Lenke til kommentar
Ava Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Hei, takk for svar. Godt poeng, glemte å nevne at det er en HP pavilion dv2700. Jeg har ikke åpnet opp laptopen eller skrudd på noe. Lokket var nede, jeg løftet det opp på normalt vis og plastramma og bakdekselet løsnet fra hengslene. Hengselen på høyre side sitter helt fast, jeg greier ikke å bevege på den. Jeg forklarte dette til HP support at jeg bare hadde åpnet laptopen på normalt vis, ikke brukt makt eller skrudd opp noe da dette skjedde. Men HP sa at dette var slitasje. Så, jeg lurer på om noen har gode erfaringer med seriøse sjapper og bedrifter som reparer laptoper? Vet det finnes mange i oslo, men har hørt at det er ganske mange useriøse der ute. Endret 29. september 2010 av Ava Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Måten du skriver på i første innlegget, så kan det tolkes som at du prøvde å åpne den opp (skru den opp), og at den på den måten sprakk. Du bare løftet opp skjermen på vanlig måte? Hvor lenge har du hatt laptopen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå