hennanhennan Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Snart sesjon. Vil ha en spennende tjeneste. Tenker særlig på tjenestene jeg nevnte i overskriften. Vet ikke hvor spesifikk(bataljon/kompani/tropp) jeg skal søke men... Kan noen sammenlikne disse to tjenestene med tanke på godt miljø/kameratskap, økonomiske midler, utstyr(samband, kjøretøy, klær, våpen, optikk, øvrig feltutstyr) jeg kan få brukt, mest fysisk krevende, antall feltdøgn? Hva avgjør om jeg får tjenestegjøre der jeg vil? Takk. (Skrev et mye lengre og bedre formulert innlegg som ikke ble opprettet... Har ikke tålmot til å gjenta hele leksjonen.) Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 UB linja er jo opptak til å du skal jo få nok opplæring på diverse saker så vil du prøve mye så tror jeg det er et fint valg. Du bytter vel avdeling halveis gjennom året noe som kan være et minus når du ser på kameratskapet, men du blir jo kjent med dobbelt så mange da, bare ikke like godt. 2. Bataljon, Kp B har ikke så altfor mye midler vil jeg si. De har fått skutt en del mer enn oss, men KavEsk har mye bedre og nyere utstyr. Vet at noen i Kp B føler seg litt nedprioritert, ikke uten grunn. Vet ikke helt hvordan årene kommer til å bli, mtp nytt utstyr, men kan vel ikke påstå at geværkompaniene står høyest. Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Takk for godt svar. Skal sjekke ut KavEsk nærmere Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Ingen andre som har noe å kommentere? Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 etter fullførte 6mnd på UB-Jeger, kan du bli overført til blant annet 2bn og KavEsk. så isåfall får du i både pose og sekk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå