ManUtd94 Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Hva skal jeg drikke før trening? Hvilke av energidrikkene er best å drikke før trening? Jeg har vært borti en del av de, men hvilke er best og smaker best? Etter trening er det viktig å få i seg mat så kjapt etter trening som mulig, noe lett som en banan eller en liten skive + mye drikke, så innen 2 timer ett skikkeli måltid. Det er forsket på hva som en skal drikke etter trening og det har komt frem at sjokodrikk (litago) kontra sportsdrikk gjør samme nytten. Etter intervaller, der man er høyt i puls og presser opp mot maks kan en liten sjokolade rett etter trening være bra, etter det må man bare spise som etter andre økter I langøkter, fra 2 timer og oppover er det lurt å ta inn drikke underveis, kanskje også ha med en liten sjokolade og litt banan, og etter styrketrening kan man, eller det er lurt å få inn proteiner etter økten. Men hvilke sportsdrikk skal jeg velge? har hatt problemer med vondt i mange, ikke sting, men vnondt slik at jeg ikkje klarer å presse meg, men har funnet ut at det var fordi jeg var underernært (hadde litt for lite) salt i korppen. Dette har eg løst med sportsdrikk, men synst ikke den smaker godt, derfor lurer jeg på hvilke som gir best resultat og samtidig har bra yteevne? Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Vann. Hvis du absolutt må dytte i deg noe dyrt, prøv Jack3d eller NO-Xplode. Etter trening, kan du ta 1-2 bananer evnt. en fruktsmoothie. Ta gjerne en proteinshake etter trening, da er opptaket av proteiner stort. Endret 29. september 2010 av excel2007 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå