Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er facebook en dårlig måte å spørre noen ut på?

Gjest bscooter

Anbefalte innlegg

Heisan:)

I helgen møtte jeg en utrolig hyggelig jente på fest. Vi snakket om løst og fast i flere timer og fikk etter min oppfatning god kontakt. Festen tok etter hvert slutt og jeg følgte henne på byen. Det regnet og vi gikk sammen under paraplyen, havlbrisne og i godt humør. Jeg var sjarmert i senk og bestemte meg for å spørre om nummeret hennes. Jeg ville møte henne igjen og bli bedre kjent med henne, derfor var det uaktuelt å bli med henne hjem og kanskje ødelegge det som kan bli en god venn, eller kanskje en kjæreste. Av en eller annen merkelig grunn, som jeg fortatt ikke forstår, klarte jeg ikke å spørre om nummeret hennes. Jeg angrer noe helt vannvittig. Er det mulig å bli så dum?

I og med at jeg vet navnet hennes blir det fa feil og ta kontakt med henne på facebook? Vi har bare møtt hverandre denne ene gangen, og som sagt på fest. Blir det feil å legge henne til som venn, og så spørre der om hun har lyst til å bli med å finne på noe? Jeg føler på en måte at facebook blir litt upersonlig, og at det er litt pysete av meg å spørre henne der. Jeg føler meg litt som en "stalker". Hva tror dere? Er det noen andre måter jeg kan løse dettepå?

Mvh bscooter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes ikke evt et annet sted du kan få fatt i nummeret fra da? Felles bekjente eller noe?

Men til det du spør om: Facebook må være helt greit i en slik situasjon.

Jo,vi har faktisk ei felles venninne som jeg vet har nummeret hennes. Men blir ikke det feil? Å spørre ei venninne om nummeret, føler det hører til barne og ungdomsskolen. Eller er jeg helt ute å kjører nå? Føler på en måte at dersom jeg skal sende hende sms burde jeg nesten har spurt henne om nummeret selv.

Lenke til kommentar

Finnes ikke evt et annet sted du kan få fatt i nummeret fra da? Felles bekjente eller noe?

Men til det du spør om: Facebook må være helt greit i en slik situasjon.

Jo,vi har faktisk ei felles venninne som jeg vet har nummeret hennes. Men blir ikke det feil? Å spørre ei venninne om nummeret, føler det hører til barne og ungdomsskolen. Eller er jeg helt ute å kjører nå? Føler på en måte at dersom jeg skal sende hende sms burde jeg nesten har spurt henne om nummeret selv.

enig med deg der. Ikke ring henne eller send en sms om hun selv ikke har gitt deg nummeret. Om dere ikke f.eks planla å dra på fest neste helg eller noe lignende, så er det absolutt ikke noe galt i snakke med henne på facebook. som louigi sa, hva om hun hadde begynt å snakke med deg på facebook, hadde du hatt noe imot det? :)

Lenke til kommentar

enig med deg der. Ikke ring henne eller send en sms om hun selv ikke har gitt deg nummeret. Om dere ikke f.eks planla å dra på fest neste helg eller noe lignende, så er det absolutt ikke noe galt i snakke med henne på facebook. som louigi sa, hva om hun hadde begynt å snakke med deg på facebook, hadde du hatt noe imot det? :)

Nei, det hadde jeg absolutt ikke hatt noe i mot :) Håper hun har det på samme måte, at hun blir glad dersom jeg tar kontakt med henne. Men det finner jeg jo aldri ut om jeg sitter og lurer, må nesten bare hoppe i det og legge henne til da. Føler egentlig ikke helt for dette facebook greiene, litt upersonlig, men det virker jo som om det er den eneste fremgangsmåten:) Noen som har prøvd det før? Å spørre noen ut på facebook?

Lenke til kommentar

Om dere har en felles venninne, kan du ikke bare sørge for at dere møtes igjen? Og imens så kan du gro et par og opparbeide mot til å spørre om nummeret hennes? :)

Joda, har prøvd på det. Men venninna mi kunne ikke love at det ble med det første. Ikke fordi hun ikke vil, men rett og slett fordi hun ikke hadde tid nå med en gang. Og jeg er litt utålmodig. Ønsker ikke at det skal gå for lang tid. Eller har ikke det så mye å si?

Lenke til kommentar

Det beste hadde helt klart vært å treffe henne igjen, og så spørre hun ut eller noe.

Helt enig. Men hva om jeg ikke treffer henne før om et par uker? Det er lang tid..

Lenke til kommentar

Bedre det enn at han ene karen hun møtte i helga og kanskje husker såvidt plutselig legger henne til på facebook og begynner snakke om å møtes. Da kan ting fort bli kleint. Bedre å møte henne ansikt til ansikt og sjarmere henne i edru tilstand. ;)

Er veldig enig i at det å møtes ansikt til ansikt er mye bedre, helt klart. Men er derimot uenig i at facebook blir kleint. Jeg er ganske sikker på at hun husker meg, vi var ikke så fulle ;) Upersonlig; ja, men kleint? Akkurat nå er det den eneste måten jeg kan få kontakt med henne på. Og hva om hun treffer andre i mellomtiden? Er det ikke lurt å smi mens jernet i det minste er halvvarmt? Dersom vi treffes om tre uker, og jeg ikke har kontaktet henne, kanskje hun tror at jeg ikke er interessert i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Ser ingen problem i å få nummeret fra venninnen og sende en melding: Hei, fikk nummeret ditt fra X, håper det går greit. Hadde det kjekt i helgen og kunne tenke meg å treffe deg igjen, skal du noe ikveld?

Det er faktisk ikke langt unna den meldingen jeg sendte til en jente for 8 år siden. Hun er konen min nå.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeez, ja. Det hadde jo vært forferdelig om jenta visste han var interessert. Vi går jo tross alt på barneskolen.

Du kan jo prøve. Gå bort til alle jenter du synes er digg og si: "Halla, du var digg. Pule?"

Kom tilbake når du scorer mer enn 1 av 100.

Det handler ikke en dritt om å "vise" at man er interessert, men å erverve nummeret hennes utenom henne selv er nesten så "påtrengende" at mange jenter vil finne det rart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...