Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

adsl med naboen (hub swich )

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal dele bredband med naboen hadde tenkt og strekke kabel eller er det bedre med tråløst . Det er ca 50 meter kabel som går til ,

Fant denne hos mpx er dette noe og sattse på ,er det noe mer som må til .http://www.mpx.no/asp/info.asp?mode=annonse&p=11067&l=3&pg3=&g0=215&g1=331&g1text=

Hvis du eller naboen spiller online spill kommer dere til å krangle tottene av hverandre hver gang den andre laster ned.. ;)

Men jeg tror ikke trådløst er noen ideell løsning,.,,

Lenke til kommentar

Tror egentlig jeg vil anbefale kabel. Det går sikkert fint med wlan, men hvis dere noen gang vil flytte data mellom dere (ikke internett altså), så kommer det til å gå sirup...

Bruker selv wlan hjemme, men da kun til internett og mail. Skal jeg flytte data så går jeg strax over til kabel!

Lenke til kommentar

Det absolutt beste er ledning. Kjøpt cat5e så går det fint å legge den 50 meter.

Det er 2 alternativer for å dele internett, enten får du 2 IP'er av din internettleverandær( bluecom gir vist ut 3), eller så må du bruke en ruter. En del internettleverandører (NGT f.eks) har inneygd ruter i modemet. Om din Internettleverandør ikke kommer under noen av disse (som f.eks telenor) må du kjøpe en egen ruter, de koster en ca 400,- på komplett. De fleste av de har bare en utgang, så må du koble på en ruter eller switch i tilleg for å dele linjen.

Håper ikke det virket mer forvirrende en avklarende.

Mvh P@rm@nn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...