laffen 123 Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Skal dele bredband med naboen hadde tenkt og strekke kabel eller er det bedre med tråløst . Det er ca 50 meter kabel som går til , Fant denne hos mpx er dette noe og sattse på ,er det noe mer som må til . http://www.mpx.no/asp/info.asp?mode=annons...&g1=331&g1text= Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Skal dele bredband med naboen hadde tenkt og strekke kabel eller er det bedre med tråløst . Det er ca 50 meter kabel som går til ,Fant denne hos mpx er dette noe og sattse på ,er det noe mer som må til .http://www.mpx.no/asp/info.asp?mode=annonse&p=11067&l=3&pg3=&g0=215&g1=331&g1text= Hvis du eller naboen spiller online spill kommer dere til å krangle tottene av hverandre hver gang den andre laster ned.. Men jeg tror ikke trådløst er noen ideell løsning,.,, Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Tror egentlig jeg vil anbefale kabel. Det går sikkert fint med wlan, men hvis dere noen gang vil flytte data mellom dere (ikke internett altså), så kommer det til å gå sirup... Bruker selv wlan hjemme, men da kun til internett og mail. Skal jeg flytte data så går jeg strax over til kabel! Lenke til kommentar
dp Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 det har du rett i. kommer til å bli et helvete når du spiller cs og han laster ned porr.. 300 i ping med en gang.. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Hvis du bruker en Pc som router (med Clark COnnect) som går videre til en trådløs switch da? Da kan dere dele download linjen helt likt... Og selv om han laster ned halve linjen din får du bra ping.... (clark Connect deler linjen SUPERT) Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 men wlan er fortsatt tvilsomt da... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Det absolutt beste er ledning. Kjøpt cat5e så går det fint å legge den 50 meter. Det er 2 alternativer for å dele internett, enten får du 2 IP'er av din internettleverandær( bluecom gir vist ut 3), eller så må du bruke en ruter. En del internettleverandører (NGT f.eks) har inneygd ruter i modemet. Om din Internettleverandør ikke kommer under noen av disse (som f.eks telenor) må du kjøpe en egen ruter, de koster en ca 400,- på komplett. De fleste av de har bare en utgang, så må du koble på en ruter eller switch i tilleg for å dele linjen. Håper ikke det virket mer forvirrende en avklarende. Mvh P@rm@nn Lenke til kommentar
Laka Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Når det ikke er snakk om lengere enn 50m så ville jeg klart godt for kabel, selv om det ville vært lettere med wlan. Så gå for kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå