jirre Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Har akkurat satt sammen min PC for 3.dj gang, men den vil ikke boote. Nå ligger hovedkortet på en papp plate med kun audio, mus og tastatur tilkoblet og den fordømte kjærringa gir seg ikke "System failed CPU test". Har tidligere testet med annen CPU og Power supply men fikk samme melding. Har nå kun installert: 2 stk TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2.5 32M*8/8chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) forsøkt i flere posisjoner. Pentium P4, 2,4 GHz, 800MHz. Asus V9280 GeForce4 Ti4200-8X 128MB DDR AGP, (V9280/TD) DVI, Tv-Out, Retail. (uten skjerm tilkoblet). Power Supply. Deretter tok jeg ut skjermkortet og da fikk jeg melding fra kjerringa om at "System failed VGA test". Kommer denne testen feks etter CPU og memory testen, slik at det kan være noe med skjermkortet??? Hovedkortet kom i retur fra komplett i dag, uten at de oppdaget feil under deres test og da er det vel iorden. :oops: Har noen ideer om hva det kan være???? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Kan du kjenne på kjøleribben om den er varme? Om den ikke er varme kan det være 2 ting som kan være galt, defekt prossesor eller dårlig kontakt mellom kjøler og cpu'en. Edit: Prøv å oppdatere bios'en. Lenke til kommentar
jirre Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Takk min store gud! Fikk akkurat tak i et nytt skjermkort (i ekspressfart maks 140) og satte det inn og nå ser det ut til å fungere!!!! Takk min store gud nok en gang! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Takk min store gud! Fikk akkurat tak i et nytt skjermkort (i ekspressfart maks 140) og satte det inn og nå ser det ut til å fungere!!!! Kan det være at du ikke har satt det andre skjermkortet bra nok nedi agp slotten? Eller er det nytt og deffekt skjermkort? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Kan også være at du har tatt mye på kontaktpunktene på kortet, slik at de har blitt fettete o.l Lenke til kommentar
tinkajts Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Så bra da... Men har et spørsmål angående samme HK... av og til vil ikke bios-en huske instillingene på bootrekkefølgen... Har en p4 3.0 ghz. En SATA maxtor 120 gb som det skal bootes på. Denne blir valgt bort til fordel for en ata disk som står som primary master. Men dette blir feil. Maxtoen står på chipset Sata-en, ikke på raid-en. Har disablet raid funksjonaliteten i bios. Og selvsagt oppgradert til siste biosversjon. Noen forslag? En annen ting: Er min prosessor for varm når jeg har ca 53 grader C etter etter noen minutter på 100% load. Har en MCX4000B Swiftech CPU-kjøler og en papst 80mm vifte. HK temp på idel er 29 grader og cpu er 34 grader. Lenke til kommentar
jirre Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Det konkluderes med at det var skjermkortet som var årsaken til feilmeldingen. Satte inn et annet kort og da var alt iorden. Har satt sammen hele PC'en og installert Windows/XP og alt ser ut til å være såre vel. Skjermkortet ble for noen dager siden faktisk testet i en annen maskin og så ut til å fungere. Vi skal foreta en ny test, for det kan jo bety at dette skjermkortet ikke går sammen med hovedkortet, eller er det noe som jeg har oversett :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå