Gå til innhold

Dropbox, SugarSync, eller andre lagringsplasser på nett?

eugenie

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd både Dropbox og SugarSync, og kan fortelle noe om fordeler og ulemper hos disse to?

Jeg ser absolutt fordelen med å ha backupen sin på en server ”der ute”, men er litt betenkt før jeg kjøper plass hos den slags tjenester.

Jeg har prøvd gratisversjonen av Dropbox.

Hvordan er nå det der… dersom jeg kjøper 200 GB, blir jeg ikke da avhengig av og måtte ha tilsvarende ledig plass på maskinene jeg har tilknyttet kontoen? (ikke alle filer jeg ønsker å ha på alle maskinene)

Samtidig som jeg liker synkroniseringsfunksjonen, og synes det er morsomt å se hvordan filene er de samme på alle maskinene, så kunne jeg tenkt meg muligheten til også å laste opp ting, bare for å lagre det, og ikke synkronisere alt.

Med tanke på dette, hvem bør jeg da velge, Dropbox eller SugarSync.

Har en harddisk stappfull av backuper, men vet det ikke er særlig trygt å la den ligge her hjemme. Men, jeg tar backup såpass ofte at det ville blitt tungvindt å oppbevare den på annet sted.

Hvor trygt er disse nett-tjenestene?

Er ikke så interessert i å dele med andre, men interessert i en trygg lagringsplass hvor jeg vet mine mest private dokumenter og filer ligger trygt.

Med tanke på sikkerhet (hacking), ligger filene trygt der ute?

…de er kanskje like trygge der ute, enn på maskinen min som står tilkoblet nettet døgnet rundt…

håper noen vil dele sine tanker og erfaringer.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Noen som har prøvd både Dropbox og SugarSync, og kan fortelle noe om fordeler og ulemper hos disse to?

Jeg ser absolutt fordelen med å ha backupen sin på en server ”der ute”, men er litt betenkt før jeg kjøper plass hos den slags tjenester.

Jeg har prøvd gratisversjonen av Dropbox.

Hvordan er nå det der… dersom jeg kjøper 200 GB, blir jeg ikke da avhengig av og måtte ha tilsvarende ledig plass på maskinene jeg har tilknyttet kontoen? (ikke alle filer jeg ønsker å ha på alle maskinene)

Samtidig som jeg liker synkroniseringsfunksjonen, og synes det er morsomt å se hvordan filene er de samme på alle maskinene, så kunne jeg tenkt meg muligheten til også å laste opp ting, bare for å lagre det, og ikke synkronisere alt.

Med tanke på dette, hvem bør jeg da velge, Dropbox eller SugarSync.

Har en harddisk stappfull av backuper, men vet det ikke er særlig trygt å la den ligge her hjemme. Men, jeg tar backup såpass ofte at det ville blitt tungvindt å oppbevare den på annet sted.

Hvor trygt er disse nett-tjenestene?

Er ikke så interessert i å dele med andre, men interessert i en trygg lagringsplass hvor jeg vet mine mest private dokumenter og filer ligger trygt.

Med tanke på sikkerhet (hacking), ligger filene trygt der ute?

…de er kanskje like trygge der ute, enn på maskinen min som står tilkoblet nettet døgnet rundt…

håper noen vil dele sine tanker og erfaringer.

Hei

Jeg bruker begge to. Fungerer utmerket. Du kan velge hvilke mapper som skal synkroniseres med hvilke maskiner, så det er ikke noe problem.

Bruker du begge to, er du sikret om an av de skulle gå ned for telling.

Hva angår sikkerhet, så er jeg ingen ekspert. Velger allikevel å stole på disse store aktørene.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg benytter SugarSync selv og er veldig fornøyd. Enkelt å sette opp synkronisering og backup og så syns jeg de har et bra web-grensesnitt som gir tilgang til alle filene. Jeg bruker også Android-klienten på min telefon for å ta backup av bilder osv fra den.

Kjenner lite til Dropbox så hvem av de som er best vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...