Gå til innhold

Skal oppgradere en 2 år gammel PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Crossfire og SLI krever to identiske GPUer. Du kan altså kjøpe en 5870 2GB og en 5870 1GB for Crossfire, men du vil bare kunne utnytte 1GB minne.

Crossfire og SLI baserer seg på at skjermkortene produserer annethvert bilde, derfor må begge skjermkortene ha den samme informasjonen i minnet til enhver tid. Man kan si at minnet er speilet mellom kortene.

Du kan derimot ikke kjøre GTX 460 768MB sammen med GTX 460 1GB i SLI, dette fordi arkitekturen er forskjellig.

Som du kanskje oppfatter er SLI og Crossfire rimelig komplisert, Nvidia er den grafikkprodusenten som er best i dette området for øyeblikket. Likevel er dette veldig avhengig av god driverstøtte, og de nyeste spillene vil derfor ikke yte like bra som en løsning med et grafikkort.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5 og ser på boksen at den krever 2x 75W 6-pin strøm dings. Strømforsyning jeg har har 2x 8-pin. Jeg skjønner ikke noe av dette så håper på litt hjelp. :D

Det hadde vært flott om dere også kunnet sett på delene jeg har tenkt til å kjøpe og se om strømforsyning duger?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=518692

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=604134

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593865

Dette er strømforsyningen min:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340676

Endret av Sepuku6
Lenke til kommentar

fikk du ordnet det med strømforsyningen? for jeg fant bare 6 til 8 pins å det blir desverre feil vei.

hva ble det endelige oppsettet?

Det ble:

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3

8GB ram som jeg har fra før

XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5

Corsair TX 650W PSU

Er ikke helt sikker på strømforsyningen, fikk aldri noe særlig svar fra noen. Veit ikke om 650W er nok for oppsettet mitt, men jeg veit jo heller ikke hvordan man kan se det.

Lenke til kommentar

Strømforsyningen vil holde bra. Mest sannsynlig har den 2x 6+2-pins PCIe-connector

Da kan du bare plugge rett inn etter å ha delt den i to. Dette skjønner du når du får forsyninga, ikke vær redd for dette.

TX 650W er en solid og god PSU i dag, og har jo tross alt 7 år garanti. Du har kanskje nok for CrossfireX til og med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Strømforsyningen vil holde bra. Mest sannsynlig har den 2x 6+2-pins PCIe-connector

Da kan du bare plugge rett inn etter å ha delt den i to. Dette skjønner du når du får forsyninga, ikke vær redd for dette.

TX 650W er en solid og god PSU i dag, og har jo tross alt 7 år garanti. Du har kanskje nok for CrossfireX til og med.

Tusen takk, ringte han jeg kjøpte PSU'en fra og han sa noen om 6+2-pins. Gleder meg til å sette alt sammen imorra og teste bc2 og wow på full xD

Lenke til kommentar

Ok, nå trenger jeg hjelp her altså. Har satt sammen pc'en, installert alt. Og alt funka helt fint igår. Nå får jeg litt random små screen teares på noen sider, men når jeg kjører spill så skjer det ofte helt til alt fukker seg og det ser ut som en av de hidden images illusjonene(som eksempel). Har jo ikke gjort noe på pc'en enda, ingen overclocking eller noe. Så lurer på hva som kan være galt. Noen ideer?

Lenke til kommentar

Lastet ned nyeste skjermkort driver? :)

Er ganske sikker på det, brukte jo først de som var i cd'en men så prøvde jeg å laste ned fra nettet, samme problem. Har avinstallert og installert igjen nå men har ikke prøvd å spille enda, vil se om det kommer noen tips før jeg sitter med en sånn skjerm igjen.

Nå har jeg hatt flaks, skjermkortet er sannsynligvis ødelagt seg selv på en eller annen måte, var vel noe galt til å begynne med men nå fungerer den ikke i det hele tatt, kommer ikke inn på bios engang...

Oppdaget at hovedkortet går gjennom en sjekke prosedyre med LED lys, for å sjekke om alle hovedkomponentene fungerer. Og den prosedyren stoppet jo så klart opp på VGA.

Endret av Sepuku6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...