Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tar jeg feil? kjøpte ett asus kort ti4600 fra komplett.no......demobrukt, (uten kalber og drivere), greit. Lasta ned seneste driver fra Asus. Så, setup gir meg melding om at :cant find asus card!!!!! så blir det masse kødd med d-link kortet, fungerer med nvidia detonator. Sendte jeg tilbake, trodde det var noe feil. .....i samme tid fant jeg ut på nettet at bilde av det asus kort avviker fra det jeg fikk ,jeg fikk ett grønt kort der det stod Nvidia. Asus kort er brunt /lilla og det står asus på. Ringte og sa det var feil kort, , de sjekket det, ingen feil, mener at det ER ASus produsert. Nå skal de returnere kortet, jeg ringte og sa at jeg håper jeg får ett asus kort ikke nvidia sitt( fant ett likt kort på nettet som det jeg fikk,Nvidia produsent. ) Så ville jeg bruke angrefrist på det, VIL HA ASUS KORT DER DET STÅR ASUS ,ikke nvidia. De mener nå at angrefristen er gått ut, som er 14 dager. Jeg sendte det kortet til de med en gang jeg fikk det, og de har brukt veldig lang tid på å behandle saken.Nekterå gi meg pengene tilbake.....er det mulig???? De mener at det er Asus produsert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.bit-tech.net/review/91/2

På denne adressen er det kortet jeg fikk fra komplett.....Det står Nvidia

nvidia lager også kort

http://www.overclockers.com.au/techstuff/r.../r_asus_v8460u/

Omtrent slik ser ett asus kort ut

I tillegg så var det labeller(klistremerker med serienummere klistra på kortet, på orginale kort så er de brent eller "risset" inn i kortet.

SE på de bildene og si meg at dette er det ASUS kortet jeg betalte for.[/url]

Lenke til kommentar

Heh

Jeg har en kompiss som bestillte en cpu fra komplett.no engang, han bestillte AMD XP2600+ og betalte får det, men fikk bare AMD XP2400+.

De mente det var det han hadde bestillt å det var det han hadde betalt får, så han fikk ikke igjen pengene eller noe..

Lenke til kommentar

Jeg bestillte et demo-brukt Nf7-s men har nå fått melding om at det var tomt på lager for demo brukte kort så de sender ett nytt til samme pris :-)

 

Bakdelen her er at jeg for to dager siden fikk beskjed om at ordren min nå var sendt med posten,men i realiteten ble den ikke sendt før i dag....

Lenke til kommentar
Fikk kortet fra komplett i dag. Samme kortet, nVidia.....på rapporten står det nVIDIA TI4600, ikke ASUS som jeg bestilte, og de mener det er det samme som ASUS kort, kjøss...for en drittbutikk

Hva klager du etter da gutt? Ti4600 er Ti4600. Selv bestilte jeg et Asus v8420S og fikk det jeg bestilte. Kortet kom i en veldig nøytral eske som det stod Asus på. Det var nok et erstartningsprodukt fra produsent. Dette kortet var lilla.

Mulig komplett har fått det grønne kortet du har fra Asus som erstatningsvare? Samme kan det være, ytelsen er lik uannsett. Og i tillegg så kan du jo skryte litt av at du har et Nvidia ti4600, litt mer spesielt liksom.

Lenke til kommentar
Fikk kortet fra komplett i dag. Samme kortet, nVidia.....på rapporten står det nVIDIA TI4600, ikke ASUS som jeg bestilte, og de mener det er det samme som ASUS kort, kjøss...for en drittbutikk

 

Vær så grei da...

1: Det var demobrukt

2: Du kjøpte det til en slikk og ingenting

3: Alle GF-kort har brikker produsert hos nVIDIA, så med mindre det kortet du kjøpte var en spesialutgave av kortet, VIVO/Golden Edition eller noe slikt, har du fint lite du skal ha sagt.

 

Mener og komplett.no har sitt på det rene, dessuten er de den eneste nettbutikken i Norge som har fått skikkelig fotfeste i både Norge og andre land som faktisk tjener GODE penger... Og man tjener ikke penger på å drive en "drittbutikk som "lurer" kunder".

Lenke til kommentar
Tar jeg feil? kjøpte ett asus kort ti4600 fra komplett.no......demobrukt, (uten kalber og drivere), greit. Lasta ned seneste driver fra Asus. Så, setup gir meg melding om at :cant find asus card!!!!! så blir det masse kødd med d-link kortet, fungerer med nvidia detonator. Sendte jeg tilbake, trodde det var noe feil. .....i samme tid fant jeg ut på nettet at bilde av det asus kort avviker fra det jeg fikk ,jeg fikk ett grønt kort der det stod Nvidia. Asus kort er brunt /lilla og det står asus på. .

 

Hei Madcat,

 

Jeg tenker du refererer til et av de kortene vi hadde en tråd på i fjor sommer: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=3...der=asc&start=0

 

Og som nevnt i den tråden er det et Asus produsert kort, men det er et OEM kort (altså kort Asus produserer for videresalg til diverse PC produsenter) og i den tråden kan du også lese om hvordan du identifiserer dette.

Det er riktig som nevnt her at Nvidia ikke produserer kort selv, men alle GeForce kort fra alle produsenter har brikke fra Nvidia, de produserer GeForce brikkene sine og selger dem til diverse produsenter som Asus, MSI, Gainward osv... som igjen lager sine forskjelige modeller og varianter.

Men som historien sier i den tidligere tråden, så identifiserer ikke Asus sine drivere dette kortet som et Asus kort, men uansett er det jo best å bruke Nvidia sine detonator drivere på alle GeForce kort.

 

Les igjennom tidligere tråd, så håper jeg det oppklarer det du lurer på.

 

Ha en fin ettermiddag.

 

Komplett.no Salg

Lenke til kommentar

Hva klager du etter da gutt? Ti4600 er Ti4600. Selv bestilte jeg et Asus v8420S og fikk det jeg bestilte. Kortet kom i en veldig nøytral eske som det stod Asus på. Det var nok et erstartningsprodukt fra produsent. Dette kortet var lilla.

Mulig komplett har fått det grønne kortet du har fra Asus som erstatningsvare? Samme kan det være, ytelsen er lik uannsett. Og i tillegg så kan du jo skryte litt av at du har et Nvidia ti4600, litt mer spesielt liksom.

 

 

:lol::lol::lol::lol::lol::lol: Ti4600 er Ti4600 :lol::lol:

 

And the wiener for beste kommentar er tatatatatatata: FUSION

Lenke til kommentar

Hva klager du etter da gutt? Ti4600 er Ti4600. Selv bestilte jeg et Asus v8420S og fikk det jeg bestilte. Kortet kom i en veldig nøytral eske som det stod Asus på. Det var nok et erstartningsprodukt fra produsent. Dette kortet var lilla.

Mulig komplett har fått det grønne kortet du har fra Asus som erstatningsvare? Samme kan det være, ytelsen er lik uannsett. Og i tillegg så kan du jo skryte litt av at du har et Nvidia ti4600, litt mer spesielt liksom.

 

 

:lol::lol::lol::lol::lol::lol: Ti4600 er Ti4600 :lol::lol:

 

And the wiener for beste kommentar er tatatatatatata: FUSION

Så stor forskjell er det ikke fra kort til kort at det gjør noe. Så skjønner ikke hvorfor det var en dum kommentar. Gå heller å lol deg selv du. Latterlig fjortissmange smileys der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...