Gå til innhold

Kjøpe Nikon D7000 nå eller vente?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe Nikon D7000 som skal avløse mitt flittig brukte D80 kamera.

I den sammenheng lurer jeg på om D90 gikk ned i pris etter at den ble tilgjengelig på de forskjellige nettbutikkene ved lansering eller om prisen holdt seg?

Kan man forvente seg at D7000 vil gå ned i pris i nær fremtid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, litt ren bedriftsøkonomisk tenkning skulle tilsi at innsalget fra Nikon for de tre til seks første månedene allerede er gjort. Sannsynligheten for at butikkene har fått noen ekstra rabatter på dette innsalget er nok veldig liten. Her er det loven om tilbud og etterspørsel som gjelder. Etter den mottagelsen kameraet har fått i forum og media er det ingenting som tilsier at Nikon brenner inne med overlager. Dette tilsier igjen at behovet for å redusere prisen ut til butikk nok ikke er veldig stort.

Da gjenstår det å se hvor mye prisen går ned pga intern konkurranse butikkene imellom, men med begrenset tilgang som det ofte er det første halve året etter en lansering er det vel ikke sikkert at nedgangen blir veldig stor på butikk.

Endret av Kolsaas
Lenke til kommentar

Stemmer nok det. Vi ser faktisk at f.eks EOS 550D ikke har gått særlig mye ned i pris fra det ble lansert til i dag (snart 7 mnd). Reelt sett en 400 - 500 kr. Det var også et kamera med høy "hype"-faktor.

Kjøp det når det kommer tilgjengelig - men sjekk for rimeligste butikk.

Lenke til kommentar

Jeg er stort sett enig med de andre her, med den mottagelsen D7000 har fått virker det ikke sannsynlig med noen stor prisnedgang med det første. Hvis du vurderer å vente til ut på våren en gang kan det nok være noe å hente, ellers ville jeg kjøpt ganske raskt. Prisene stabilsierer seg sikkert i løpet av noen uker etter at kameraene har kommet i butikkene.

Lenke til kommentar

Jeg var på UrogFoto i Bergen i dag og fikk se på D7000. Benyttet også anledningen til å bestille, så nå er det bare å vente til overgangen oktober/november. Har tenkt på Nikon 16-85 VR zoom som primærobjektiv, og så vil jeg prøve meg fram med mine gamle manuelle objektiver fra FM/FM2-tiden. Har ikke hatt digital speilrefleks før så dette gleder jeg meg til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...