Gå til innhold

Finnes det noe bedre enn Intel X25-M 160 GB Gen 2 SSD?

Snasent

Anbefalte innlegg

Har fryktelig lyst til å kjøpe meg en SSD, men er usikker på hvilken man bør kjøpe hvis man leter etter en SSD som har rå ytelse, rask respons, TRIM støtte ofc og helst med kapasitet over 100GB.

Lest at Intel X25-M 160 GB Gen 2 skal være helt rå på dette, men har det kommet noe nytt på markedet som er bedre enn den?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det finnes.

Crucial C300 heter den.

256 GB versjonen yter enda bedre (write).

Men har hørt at det er problemer med TRIM funksjonen på Crucial C300...

Nei det er det ikkje. Det var litt problemer med de første batchene, men det er fikset for lengst, og det finnes ikkje gamle c300 på lager noen plass heller. Alle nye kommer med oppdatert firmware: 002

Nå har jeg testet ganske mange c300 og hatt c300 siden release. Den første 128gb jeg har har ikkje degradert seg noen ting. Ytelsen er topp enda. c300 degraderer seg mye senere enn intel gen 2 og trim fungerer også mye raskere.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Ja, det finnes.

Crucial C300 heter den.

256 GB versjonen yter enda bedre (write).

Men har hørt at det er problemer med TRIM funksjonen på Crucial C300...

Nei det er det ikkje. Det var litt problemer med de første batchene, men det er fikset for lengst, og det finnes ikkje gamle c300 på lager noen plass heller. Alle nye kommer med oppdatert firmware: 002

Nå har jeg testet ganske mange c300 og hatt c300 siden release. Den første 128gb jeg har har ikkje degradert seg noen ting. Ytelsen er topp enda. c300 degraderer seg mye senere enn intel gen 2 og trim fungerer også mye raskere.

Tusen takk for info :) Da går jeg for c300!

Lenke til kommentar

Med tanke på strømforbruk er vel Intel sin best, eller? G3 kommer til å bruke mer strøm(ifølge spesifikasjonene) så den er uaktuell i den bærbare. Slik jeg ser det vil vel så og si alle SSD-ene tilby rå ytelse i forhold til konvensjonelle hardisker. Derfor fokuserer jeg mest på strømforbruk. Deretter følger pris, lese hastighet og IOPS. Skriveytelsen er ikke så veldig viktig for meg. Skal ha den i første omgang i den bærbare maskinen, så håper på å se lenger batteritid. Noen som har vet dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
:) Hmm, dette endrer det hele. Tror kanskje jeg går for en Corsair disk i min bærbare i stedet. Hadde tenkt å skjekke litt strømforbruk når jeg fikk tid, men ble aldri. Får gjøre noen søk før jeg bestemmer meg. Det overasker meg litt at X25-M G2 brukte såpass mye strøm. Trodde den var ganske så strømgjerrig. Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...