z0nic Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Hei, Jeg skulle montere et nytt hovedkort i kabinettet mitt i dag, men da jeg tok hovedkortet ut av plastikken og fjernet den lille plastplaten som ligger oppå CPU sokkelen, så ting slik ut i det ene hjørnet: ...og det ser vel kanskje ikke HELT riktig ut, vel? Større versjon her. Nå har ikke jeg superpeiling, men tatt de andre "pinnene" i betraktning, så ser dette litt feil ut. Noen med litt mer peiling som kan gi sitt synspunkt? Forøvrig, med "nytt hovedkort" så mener jeg ikke-tatt-ut-av-esken-før-i-dag-nytt I tilfelle det skulle være noen tvil. På forhånd takk for hjelpen, Stian Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Bøyde pinner ja. Du bør sende bildet til butikk, og høre om du får et nytt. Merk at kortet kan fungere, sålenge det blir riktig kontakt mellom sokkel og CPU. Ville uansett ikke tatt noen sjanser - så send mail til butikk først. Lenke til kommentar
z0nic Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Bøyde pinner ja. Du bør sende bildet til butikk, og høre om du får et nytt. Merk at kortet kan fungere, sålenge det blir riktig kontakt mellom sokkel og CPU. Ville uansett ikke tatt noen sjanser - så send mail til butikk først. Takk for rask tilbakemelding. Jeg antok at det ikke var så lurt å koble det opp, så da får man ta kontakt med Komplett! Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Kjedelig den der. Hvilken socket er det? Og fabrikant? Veit MSi og EVGA sleit en del på 775 med at pinnene var bøyd på helt nye hovedkort som aldri hadde vært i bruk. Var vel socketprodusenten foxconn som hadde litt problemer en liten stund. Lenke til kommentar
z0nic Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Kjedelig den der. Hvilken socket er det? Og fabrikant? Veit MSi og EVGA sleit en del på 775 med at pinnene var bøyd på helt nye hovedkort som aldri hadde vært i bruk. Var vel socketprodusenten foxconn som hadde litt problemer en liten stund. Hei, dette gjaldt et ASUS P5QPL-AM, G41, Socket-775. - Stian Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Det vil nok fungere etter hva jeg ser men uansett, ta kontakt med Komplett ASAP og meld ifra. De ser tiden når du hentet ut pakken og når eposten kom inn så om det er kort tid så er de nok svært behjelpelige. Men det er en god rutine å studere CPU sokkelen når du mottar ett nytt HK, har gjort det til en vane selv, men gruer til Socket 2011 Har sett bilder av sokkelen og det å finne bøyde pinner der kommer til å bli ett helvete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå