nordin Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Jeg går på BI nettstudier og har fått i oppgave å gjøre en undersøkelse for å analysere et varemerke. Siden jeg bor i utlandet og er nødt til å spørre nordmenn om dette, tenkte jeg at det kanskje er like greit å legge det ut her! Håper at noen gidder å ta seg 2 minutter til å svare på noen enkle spørsmål. 1) Hvilke merkenavn forbinder dere med sjokolade? 2) Hva assosierer dere med Hval Sjokoladefabrikk? Har dere i det hele tatt hørt om den? 3) Se på sjokoladeposene under. Tror dere denne sjokoladen smaker bedre eller dårligere enn andre sjokolademerker? Hvis ja eller nei, begrunn kort. 4) Hvordan vurderer du Hval sammenlignet med andre merker som Freia og Nidar? Har du en foretrukket favoritt? Hvis ja: hvorfor? Takker for alle bidrag Endret 29. september 2010 av nordin Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 1. Freia, Nidar, Minde, Marabou 2. Har ikke hørt om dem før. Første jeg tenker er at de må være fra Sandefjord, men det er bare et gjett. 3. Det er ingen av posene som frister meg direkte. Hadde jeg funnet disse posene i snopehyllen ved siden av kjente freia/nidar/minde-produkter så hadde jeg ikke vurdert å kjøpe noen av disse. Først og fremst fordi jeg hadde gått for det kjente, men også fordi designet og navnene ikke appelerer spesielt til meg. Mulig jeg hadde kjøpt disse dersom jeg hadde smakt dem et annet sted først og likt dem. 4. Siden dette er et merke jeg ble kjent med for 2 minutter siden er det vanskelig å sammenligne dem med noen. Når det gjelder andre sjokolademerker har jeg ikke en utpekt favoritt blant Nidar/Freia/Minde Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 1. Freia og Nidar 2. Litt annerledes, men godt - fra Sandefjord 3. Personlig synes jeg de vanlige hvalene som er fremst på bilde er helt ok, mens det er de seige/skummete hvalene som er de beste (heller kanskje mer mot smågodt-sjangeren). 4. Som sagt nevnte jeg min favoritt over av Hval-produktene, men ingen av dem når opp til sjokoladen(e) til Freia, samt Nidar favoritter. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 1) Freia 2) Sjokoladebiter i hvalform (i blå bokser). Sjokoladehvaler. 3) Med det jeg har smakt av sjokolade fra dem så vil jeg si at sjokoladen ikke er like god. Jeg syntes den er alt for søt og har for lite kakaoinnhold. 4) Som nevnt over. Ikke like god melkesjokolade som Freia. Om de hadde hatt like god sjokolade på/i produktene hadde jeg kanskje kjøpt produkter fra Hval oftere. Lenke til kommentar
nordin Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 (endret) Mange takk til de som har svart til nå! Trenger 10 besvarelser totalt, så flott om en 7-8 stk til kunne ha tatt denne lille undersøkelsen Endret 30. september 2010 av nordin Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 1) Hvilke merkenavn forbinder dere med sjokolade? 2) Hva assosierer dere med Hval Sjokoladefabrikk? Har dere i det hele tatt hørt om den? 3) Se på sjokoladeposene under. Tror dere denne sjokoladen smaker bedre eller dårligere enn andre sjokolademerker? Hvis ja eller nei, begrunn kort. 1, Freia, Hval, Nidar, Marabou,Lindt,Toblerone. 2, Hval skokoladefabrikk er en skikkelig tøff skjokoladefabrikk som går sine egne veier, dessuten lager de god skjokolade. 3, Jeg blir sulten og får lust på skjokolade, jeg vet aat det er hval- jeg vet at det er kvalitet. Hval er best! Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 1) Nidar, Freia, Hval, fazer, cloetta, Anton Berg 2) Har ikke så mye assosiasjoner annet en at jeg liker sjokoladen veldig godt. En av de bedre på smågodthyllene 3) Jeg har kun smakt gull-hval og den er fantastisk! De andre vet jeg ikke. Men i og med at jeg liker hval-sjokoladen godt så kan jeg tenke meg at det er godt. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 1) I all hovedsak Freia og Nidar. 2) Har høyrt Hval sjokoladefabrikk men eg har ikkje smakt den. Veit at det er ein liten norsk sjokoladeprodusent. 3) Synest ikkje posene ser spesielt fristande ut, posane er for enkle og ligner egentlig mest på ein kopi av dei meir kjente sjokolademerka en eit orginalt produkt. Det blir litt som Nidar og Freia sine Crisp og Crispo som begge er/var krisp sjokolader med gul og raud innpakkning. 4) Smaksmessig har eg høyrt gode ting om Hval, men eg gjetter på at dei ligg mellom Freia og Nidar ein plass (Freia sin sjokolade har forøvrig tapt seg i det siste, Nidar er betre). Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 1) Freia, Nidar og Milka 2) Sandefjord og billig sjokolade som kunne hatt mer smak. 3) Jeg synes at Hval smaker tamt og lite godt, er billigprodusert sjokolade som er greit visst man er blakk Lenke til kommentar
xaco Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 (endret) 1) Hvilke merkenavn forbinder dere med sjokolade? Nidar og Freia. 2) Hva assosierer dere med Hval Sjokoladefabrikk? Har dere i det hele tatt hørt om den? At fabrikken er i nærheten av Torp(samme avkjørrsel fra E18.) 3) Se på sjokoladeposene under. Tror dere denne sjokoladen smaker bedre eller dårligere enn andre sjokolademerker? Hvis ja eller nei, begrunn kort. Nei, ser faktisk ikke mye på posene når jeg kjøper sjokolade. 4) Hvordan vurderer du Hval sammenlignet med andre merker som Freia og Nidar? Har du en foretrukket favoritt? Hvis ja: hvorfor? Nå er det en stund siden jeg har spist noe hval sjokolade, men jeg liker den jo forsåvidt, men den når kanskje ikke like godt opp til freia og nidar. Endret 1. oktober 2010 av xaco Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 1) Hvilke merkenavn forbinder dere med sjokolade? 2) Hva assosierer dere med Hval Sjokoladefabrikk? Har dere i det hele tatt hørt om den? 3) Se på sjokoladeposene under. Tror dere denne sjokoladen smaker bedre eller dårligere enn andre sjokolademerker? Hvis ja eller nei, begrunn kort. 4) Hvordan vurderer du Hval sammenlignet med andre merker som Freia og Nidar? Har du en foretrukket favoritt? Hvis ja: hvorfor? Takker for alle bidrag 1.Freia 2. Har hørt om hval sjokolade ja, men forbinder den ikke med noe spesielt. 3.Den smaker dårligere. Jeg har smakt den. 4. Kvalitetn og smaken kan ikke måle seg opp med freia. Jeg har mange typer yndlingsjokolade, freia sine plater eller smash er altid godt Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 1) Freia og Nidar 2) Ja, har prøvd sjokolade fra Hval sjokoladefabrikk et par ganger. 3) Ja, men jeg har smakt dem, og de smaker veldig godt. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 1) Hvilke merkenavn forbinder dere med sjokolade? Amedei, Valrhona, Nidar, Freia, Hval, Fazer, Cloetta, Askinosie, Lindt, Green&Black's, Anthon Berg, Venchi, Villars, Slitti, Domori, Gudrun, Michel Cluizel, Malmö 1888(?), Hachez, Bonnat, Hershey's, Cadbury, Milka, Nestlé, Eldorado, Jacob's utvalgte, First Price, Santander, Chocovic, El Rey, Pralus, Neuhaus, Mast Brothers, Minde ... 2) Hva assosierer dere med Hval Sjokoladefabrikk? Har dere i det hele tatt hørt om den? Har ingen spesielt positive assosiasjoner. De lager noen helt greie marsipanhvaler og noen forferdelige kjekshvaler. Virker litt billig og masseprodusert, smaker ikke spesielt godt. 3) Se på sjokoladeposene under. Tror dere denne sjokoladen smaker bedre eller dårligere enn andre sjokolademerker? Hvis ja eller nei, begrunn kort. Tror de smaker dårligere - Gull-hval vet jeg at jeg ikke liker, og de andre produktene minner litt om poser fra Minde. 4) Hvordan vurderer du Hval sammenlignet med andre merker som Freia og Nidar? Har du en foretrukket favoritt? Hvis ja: hvorfor? Favoritten min er Amedei, men det er en annen type sjokolade. Om man skal sammenligne med Nidar, Freia og Minde, som er mest nærliggende, så kommer Hval på sisteplass, en hårsbredd under Minde. Når det gjelder Freia og Nidar synes jeg at de er jevngode. Freia melkesjokolade er god, posene til Nidar er gode ... delt førsteplass. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 1) Hvilke merkenavn forbinder dere med sjokolade? Freia, Nidar og Milka, akkurat som broren min altså Samt ymse utenlandske sjokoladetyper. 2) Hva assosierer dere med Hval Sjokoladefabrikk? Har dere i det hele tatt hørt om den? Ja, jeg har selvfølgelig hørt om Hval, er den beste småprodusenten av sjokolade! Nonstopbiten deres er kvalitetssjokolade 3) Se på sjokoladeposene under. Tror dere denne sjokoladen smaker bedre eller dårligere enn andre sjokolademerker? Hvis ja eller nei, begrunn kort. Med valget av font, så prøver de helt klart å få den til å virke eksklusiv, men jeg vil si de har bommet på å ha sterke farger på posen som skal se så eksklusiv ut, kunne valgt utelukkende mørke farger som viser frem en sjokolade som eksklusiv. I tilleg er den røde boksen med fakta bare forstyrrende. Men kan jo hende de prøver å gjøre to ting samtidig. 4) Hvordan vurderer du Hval sammenlignet med andre merker som Freia og Nidar? Har du en foretrukket favoritt? Hvis ja: hvorfor? Sammenlignet med de store så har de enkelte ganger faktisk bedre sjokolade, andre eksempler så overgår Nidag og Freia dem. Min favoritt i Norge er helt klart Freia av melkesjokoladeprodusentene ettersom smaken alltid er god av sjokoladene deres, og det skal nevnes at Hval er på tredjeplass! Mye bedre enn all sjokolade du får i Sverige ihvertfall (kjøp sjokolade i smågodteposen på grensa, og du skjønner hva jeg mener) Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 1) Hvilke merkenavn forbinder dere med sjokolade? - Nidar og freia. 2) Hva assosierer dere med Hval Sjokoladefabrikk? Har dere i det hele tatt hørt om den? - Aldri hørt om 3) Se på sjokoladeposene under. Tror dere denne sjokoladen smaker bedre eller dårligere enn andre sjokolademerker? Hvis ja eller nei, begrunn kort. - Ser ikke så veldig firstendes ut. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 ) Hvilke merkenavn forbinder dere med sjokolade? Freia, alltid Freia 2) Hva assosierer dere med Hval Sjokoladefabrikk? Har dere i det hele tatt hørt om den? Blå bokser. Ikke en sjokolade jeg ville kjøps selv, men spiser hvis noen tilbyr meg det. 3) Se på sjokoladeposene under. Tror dere denne sjokoladen smaker bedre eller dårligere enn andre sjokolademerker? Hvis ja eller nei, begrunn kort Dårligere, de har ikke et sterkt merkenavn ennå. Men ris og skum kan høres godt ut Lenke til kommentar
Kosepose93 Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hvilket merkenavn forbinder jeg med sjokolade? - Freia, lenge leve Hva assosierer jeg med hval sjokolade fabrikk? Har jeg i det hele tatt hørt om den ? - Jeg har ikke hørt om den, dessverre. Men er sikkert en bra ting ! Burde kanskje bli mer reklamert for ? Ha en hval-sjokoladefabrikk-rundtur inn på fabrikken å jeg vil komme ! Hvordan jeg vurderer hval er vansklig å si..hmm er det hval som står bak den ene litt avlange men runde sjokoladen man finner i løsvekt av merke candyking ? Trooooor det er en hval på den iallefall Uansett, hval eller ikke er den god som så og si all annen sjokolade Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå