nordin Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Hei! Jeg forstuet ankelen min da jeg spilte fotball her i Argentina for en uke siden. Tok turen rett til sykehuset for å ta røntgen, og der sa de at det var snakk om en kraftig forstuing. Fikk medisiner (diclofenac) mot betennelse og ble anbefalt å kjøpe en stor svart "støvel" som jeg nå går med (heter "bota walker" på spansk, "cam walker" på engelsk). Jeg har søkt en del på informasjon om ankelskader og restituering av slike, men det er ikke lett å bli klok på det. Mange av sidene motsier hver andre til de grader. Mens noen mener at man bør ha ankelen mest mulig i ro, sier andre at bevegelse og enkle ankeløvelser er bra. I tillegg anbefaler noen at man har is på den og holder den høyt i lang tid etter skade, mens andre sier at dette bare er nødvendig de første dagene. Er det noen her som har erfaring med dette og som kan gi meg noen gode råd? Jeg har som sagt vært skadet i 1 uke og klarer å gå fint med denne støvelen på (har den på 24/7). Det gjør ikke vondt, men er litt ubehagelig av og til. Uten støvelen tør jeg imidlertid ikke å trø i det hele tatt. Vil gjerne restituere meg fortest mulig for å komme tilbake i fotballtrening igjen, men vil være forsiktig slik at skaden leges og ikke bryter ut igjen kjapt. Setter stor pris på tips!! Endret 29. september 2010 av nordin Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Jeg var fullt gående igjen først 2 uker etter jeg hadde forstuet ankelen min. Det tar litt tid. Også må du passe på å ikke vri ankelen pånytt etterpå, den er ekstra sårbar etter forstuing. Er kjempelett å bare tråkke litt feil så gjør det dritvondt. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Er det en forstuing (typ noen sparket deg i ankelen) eller en strekk (typ overtråkk)? Lenke til kommentar
nordin Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Det er en forstuing. Det var i hvert fall det jeg ble fortalt. Jeg sprang med ballen og akkurat i det jeg skjøyt trødde en motspiller på foten min slik at ankelen ble vridd. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Av egen erfaring så bør du bare holde den mest mulig i ro. Du kan tape med sportstape den første perioden når du starter å trene igjen, men du trenger det ikke. Bare vær forsiktig, som Bytex skrev. Lenke til kommentar
nordin Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Etter seks uker, to legebesøk, ti fysioterapi-sesjoner og veldig mye stress og utgifter, kan jeg nå endelig småjogge igjen. Du verden hvor frustrerende en slik "småskade" kan være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå