Gå til innhold

God jobb med gjennomsnittlige karakterer?

gekinz

Anbefalte innlegg

Jeg innså nå nylig at karakterene mine ikke er helt på topp. Ut av ungdomsskolen lå snittet mitt på 5,4, nå i slutten av VGS har det falt ned 2 hele karakter.

Dette skyldes vel i hovedsak det utbredte problemet, nemlig å bli skolelei.

Syns det skal være litt forståelse for at man blir lei av å sitt på skolebenken i 12-13år i strekk med mye unyttig læren du ikke har interesse for.

Men tilbake til tema; Er det muligheter for å komme seg godt inn arbeidslivet/videre utdanning med noe du er generelt god i og har interesse for, uten å bli hjemsøkt av de årene du falt ut av på videregående?

Uten å skryte noe på meg, må jeg innrømme at jeg er generelt en smart person på mange måter. Jeg har mange talenter, spesielt på den tekniske fronten, men også praktisk. Er også flink til å prate for meg, og argumenter for min sak.

Skole kan jo umulige være den eneste veien til en jobb man trives med, og i tillegg ha en god inntekt. Eller har det blitt sånn at en super utdanning er den eneste veien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har mange muligheter:

- Ingeniørstudier på de fleste universitet har vanligvis fritt opptak, eller veldig lave poenggrenser (bortsett fra siv.ing. på NTNU, petroleumsteknolgi i Stavanger mf.) F.eks. vet jeg at det var restplasser på både bygg-, elektro- og kjemiing. her jeg går.

- Siv.øk. eller øk.adm. på BI

- Reis utenlands

Da får du en solid utdannelse, og vanligvis bra betalt.

Ellers, hvis du er skolelei, kan du gå for utdanning i Forsvaret, lokfører eller flyveleder.

:)

Lenke til kommentar

Mange takk for alle svar!

Skjønner jo selvfølgelig at dette ikke vil si at jeg bare kan surfe gjennom videregående, men det letta litt på trykket!

Godt å få det bekreftet at ikke hele, eller store deler av framtida mi skal avhenge av disse årene.

hvilken linje gikk du på/går du på på vgs?

Jeg går studiespes. -> realfag. :)

Endret av gekinz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...