Gå til innhold

oktoberfest 2010 - lessis - 50 mm

Anbefalte innlegg

Mm, har nettopp spist, men tennene løper i vann! Innelys er vanskelig, men nå har du fått hvitbalansen fin. Godt poeng fra Trondster om å forsøke å unngå ulike lampetyper, det blir gjerne veldig vanskelig å balansere dem. Og Tomsi's om å skru opp fargemetningen litt også. Men dette ser delikat og fristende ut :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

14. oktober

I går hadde jeg bare en time til rådighet hjemme etter jobben, så det ble noe som lå i fryseren, hadde ikke tid til å ta bilder.

Ser at dagens bilde heller ikke er skapt, har det noe med at det er varmt og dermed røyk fra maten?

post-172535-1287083229,5814_thumb.jpg

ISO=400, f/10, 1/80s

Spagetti med gulrot og purre, her med litt kjøtt.

Lenke til kommentar

15. oktober

Det ble heller ikke tid til å lage middag i ettermiddag. Skulle på dansekurs og lære sving. Har jo fryseren full av middager etter å ikke ha gjentatt meg selv. Lager jo 4 porsjoner, fryser tre og spiser en.

post-172535-1287179563,4228_thumb.jpg

ISO=400, f/5.6, 1/250s

lasagne med salat

Lenke til kommentar

I går var jeg på rangel, men der var det et digert koldtbord. å få det med i 50mm var ikke enkelt, men for å klare utfordringen jeg har satt med fore, må jeg legge ut noe. Er ikke fornøyd med resulratet.

16. oktober

post-172535-1287344177,0028_thumb.jpg

17. oktober

I dag ble det sent opp fra loppekassa (det henger vel sammen med i går antagelig) Jeg hadde i hverfall bestemt meg for å lage lammefrikasè. I morgen skal det være styremøte hjemme hos meg, og da blir det ikke tid til annet enn å bake en kake. Så muligheten av at dagens indigrienser utenom kjøttet som allerede var i gryten kunne være motivet, så kan den ferdige gryten være dagens middag i morgen. Da kan jeg i hverfall ha samme middag 2 dager. Måneden er bare halvveis og jeg har allerede brukt månedsbusjettet på mat, men har vel etter denne måneden middag for resten av året. :!:

post-172535-1287344721,155_thumb.jpg

Lenke til kommentar

18. oktober

I dag ble det rester fra i går samtidig som eplekaken til møtet stod i ovnen. Reiser bort på seminar, så det blir ikke noe før onsdag. Skal selvfølgelig ta bilder i morgen under middagen. Vet det også blir vin.

post-172535-1287435162,0312_thumb.jpg

Lammefrikasè

Lenke til kommentar

Deilig mat og stor og god porsjon...har du forresten hatt fårikål? Husker ikke å ha sett det. Jeg spiser minimalt med kjøtt, men kjøpte inn fårikålingredienser nå når Magnus skal komme til middag.

Fårikål er godt, men ikke forenlig å lage for en person. Fryst kål tror jeg ikke er godt å varme opp etterpå.

Ble sulten av dette.

Rent bildekvalitetsmessig ser jeg en kraftig forbedring utover i tråden

Imponerende varierende på middagsfronten. Syns selv det er noe herk å fryse ned og tine opp, så jeg spiser ofte det samme to dager på rad :)

Takk for positiv kritikk, det varmet.

Jeg lager som oftest mat til 4 stk. Spiser en porsjon og fryser ned 3. Etter denne måneden tror jeg at jeg har middager til over jul. Fryseren på kjøkkenet er full, og nå må jeg sette i gang en fryser i boden. I morgen kommer bildet fra dagens middag (er på hotell) tok ikke med meg overføringskabelen.

Lenke til kommentar

19. oktober

Var på seminar, men tok med meg kameraet til spisesalen med 50mm objektiv. Det ble håndholdt kamera med autofokus og blits.

post-172535-1287609626,6247_thumb.jpg

Det var desser også og den var så kunsterisk at den måtte med.

post-172535-1287609605,3949_thumb.jpg

20. oktober

Lunsjen før vi skulle reise hjem ble nok dagens middag for meg.

post-172535-1287610166,0852_thumb.jpg

Det bli litt mer enn salat må nok innrømme det. I morgen er det tilbake til mitt eget kjøkken.

post-172535-1287610164,6525_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Dette var kanskje dine beste...kanskje det er bra med blitz... :yes:

Kanskje bruken av blits er det jeg skal satse på resten av utfordringen?

Har i hvertfall sett nå hva som skjer hvis ISOen står med et for høyt tall. Fin måte å lære kameraet på.

Lenke til kommentar

Kanskje bruken av blits er det jeg skal satse på resten av utfordringen?

Kan være en god ide. Har du ekstern blits?

Har i hvertfall sett nå hva som skjer hvis ISOen står med et for høyt tall. Fin måte å lære kameraet på.

Å prøve og feile er alltid en fin måte å lære på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...