Gå til innhold

Hjelp, laptopen min har blitt treig!

zipped123

Anbefalte innlegg

Hei,

Det er snart 2 år siden jeg kjøpte meg denne laptopen og jeg har lenge vært veldig fornøyd med den. For noen måneder siden valgte jeg å bytte ut den ene av harddiskene med en 60 GB SSD disk for å gjøre den kjappere, noe som har fungert bra.

Men nå viser det seg at laptopen begynner å bli treig i Windows 7 (64 bit). Jeg kan ikke lenger se MKV video i HD (720p/1080p) uten at det lagger og henger seg opp. Når jeg surfer med mange faner oppe i Chrome, begynner den å "stresse" litt og det lagger når jeg skal scrolle osv på nettsider. Samme skjer i spill.

I task manager observerer jeg at prosessorbruken er uvanlig høy under lite aktivitet og hopper gjerne opp til 100% uten at jeg har mange programmer oppe. Virker som om minnebruken også er høyere enn "normalt".

Jeg kjører som nevnt Windows 7 64 bit (på SSD disken) og har gjort dette lenge. Jeg har prøvd å formatere og reinstallere windows uten at dette har gjort maskinen noe særlig raskere. Jeg har heller ikke noe virus/spyware eller lignende som ødelegger.

Jeg kan se for meg at problemet ligger i at CPU'en ikke får god nok kjøling. Kan det hende at jeg må "etterfylle" med kjølepasta på CPU'en og at det vil fikse problemet? Nå har jeg aldri selv åpnet en laptop og det virker utfordrende ut i følge denne guiden. Men er fullt villig til å prøve ettersom laptopen er så treig at jeg vurderer å kjøpe meg en ny.

Noen som har kommentarer/inspill og kan hjelpe her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...