Gå til innhold

Samsung Wave eller HTC Desire?

Mathisen1

Samsung Wave eller HTC Desire?  

12 stemmer

1. 1. Hvilken?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har bestemt meg for å investere i en ny mobiltelefon. Etter lang betenkningstid sitter jeg igjen med to alternativer(Samsung Wave og HTC Desire), men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken av dem jeg skal velge.

Derfor håpet jeg at dere kunne hjelpe meg til å ta en avgjørelse.

Begge mobilene innehar de mest nødvendige funksjonene etter mitt behov (begge har veldig gode skjermer, greie batterier, flott grensesnitt etc.).

Så... hvilken bør jeg velge?

Håper på gode svar!

Mvh.

Mathisen1 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt Android ganske lenge nå, spesielt Desire, men har også brukt Wave som hovedtelefon i en del dager for å teste.

Jeg er selvfølgelig litt forutinntatt for å foretrekke Android ettersom jeg er vant med hvordan ting funker der og har vent meg til en viss bruksmåte, men konklusjonen min var at Bada har mye potensiale, men er ikke helt der enda.

Det føles litt som en mellomting av Android og Symbian 60 egentlig.

En del funker veldig bra, men mye er totalt ulogisk, rotete og uferdig.

I tillegg så har Bada nesten ingen apps i det hele tatt i forhold til Android (enda).

Oppsummert så mener jeg altså at Android er overlegent totalt, men Bada har muligheten til å bli jævlig bra på sikt.

Dette hindrer ikke Wave i å være en meget god telefon, men jeg mener den definitivt taper når du måler den opp mot Desire som det andre alternativet.

Wave har forresten mye bedre kamera om det er viktig for deg, der kommer Desire til kort.

Om du har muligheten så bør du selvfølgelig teste begge først, over en periode på flere dager på hver av de, før du bestemmer deg, men dette er det jo de færreste som har mulighet til. (jeg er bare heldig nok til å kunne gjøre slikt gjennom jobben)

Lenke til kommentar

Det blir vanskelig å hente frem nøyaktige eksempler siden jeg ga fra meg telefonen for en god stund siden nå, men dette er uansett mer følelsen jeg satt igjen med til slutt.

Det skal presiseres at Wave er en meget god telefon.

Jeg prøver ikke å påstå noe annet.

Mitt problem er ganske enkelt jeg synes Bada-plattformen ikke kan måle seg med Android enda.

At jeg drar frem sammenligningen her skyldes primært at en direkte sammenligning var trådstarters spørsmål.

I tillegg synes jeg skjermen blir alt for liten på Wave, selv om den er jævlig god.

Det skal til gjengjeld sies at man ikke nødvendigvis trenger å være en bruker som reagerer på disse manglene i det hele tatt. Det finnes masser av folk som har kjøpt seg en Samsung Wave og ikke kunne vært mer fornøyd med valget.

En god del av disse personene hadde ikke vært mer fornøyd om de heller hadde gått for en Desire.

Mitt innlegg gjenspeiler min opplevelse med plattformene i forhold til mine behov (ettersom jeg ikke kjenner til trådstarters behov).

Begge telefonene er ekstremt gode. Jeg synes HTC Desire er mye bedre. Du er ikke nødvendigvis enig om du har helt andre behov i en telefon enn det jeg har.

BTW: I snitt vil jeg påstå at Wave slår Desire på batteritid med overkant av en dag ved (min) normal-bruk.

Opp til to dager på HTC Desire og ca 3,5 dager på Wave (mine personlige erfaringer).

Jeg lader hver natt uansett så akkurat den forskjellen er irrelevant for min del.

Lenke til kommentar

Hva er totalt ulogisk, rotete og uferdig i Bada som du skriver om?

Lurer på det samme.

Hver gang jeg stiller dypere spørsmål om Bada så har ikke folk peiling på hva de egentlig kritiserer og grunnet er nok rett og slett at de ikke har prøvd det ut i det hele tatt. Jeg syntes Bada er vel så bra som Android så sant man ikke trenger 500000000 fjortis apps enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Skjerpings.

Jeg skriver at helhetsopplevelsen føles ulogisk, rotete og uferdig, noe som er den følelsen jeg sitter igjen med personlig.

Jeg har også presisert hvorfor jeg ikke kan gå i dybden på dette.

Jeg tester mange telefoner, noe som gjør at jeg stort sett husker konklusjonen min, men ikke nødvendigvis nøyaktig hvordan jeg kom frem til den.

Jeg har på ingen måte rakket ned på telefonen usaklig og innlegget mitt er definitivt konstruktivt.

Wave er en veldig god telefon. Jeg synes bare personlig at Desire er mye bedre.

Jeg har heller ikke lagt skjul på at denne konklusjonen i stor grad skyldes personlige preferanser, ikke objektive undersøkelser.

Det er på ingen måte umulig at Wave er et bedre valg for trådstarter selv om det ikke er det for min del.

Dette er grunnen til at jeg avsluttet mitt første innlegg med følgende:

Om du har muligheten så bør du selvfølgelig teste begge først, over en periode på flere dager på hver av de, før du bestemmer deg, men dette er det jo de færreste som har mulighet til. (jeg er bare heldig nok til å kunne gjøre slikt gjennom jobben)

Jeg har også prøvd telefonen svært aktivt over flere dager så jeg vil definitivt påstå at jeg har grunnlag til å komme med min mening om denne.

PS: Om dette virker som en overreaksjon fra min side så skyldes det at jeg har lest argumentasjonen til Jada-Jada i en annen tråd om akkurat denne sammenligningen og det sitter solid i minnet grunnet usedvanlig barnslig og usaklig argumentering, noe som virkelig går meg på nervene.

Beklager at denne ble veldig off-topic forsvarsmodus.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm det blir som regel sånn da man ikke vet hva man skriver om eller har konkrete meninger. Det blir en felle å argumentere negative fakta hvis de ikke stemmer... Siden verken DU eller andre ikke klarer å sette fingeren på hva som er negativt med Bada så blir det i grunn bare tom lesing nok en gang. At du har problemer med nerver grunnet tidligere uttalelse av meg og drar dette frem her sier i grunn bare at du ikke har erfaring/argumenter som støtter dine påstander.. Dette er din påstand Bava er totalt ulogisk, rotete og uferdig men allikevel så klarer du ikke å komme med en ting som støtter din påstand. Det blir i grunn dette bare tullete og bullshit som man sier på engelsk.

Lenke til kommentar

Da regner jeg med at du har prøvd HTC Desire over tid så du har full kontroll på hva du snakker om der også?

Jeg kan ikke se å ha fremmet en eneste negativt kommentar om Wave som ikke stemmer.

Det eneste negative jeg så langt har sagt om telefonen i det hele tatt er at jeg føler at mye på selve bada-plattformen føles ulogisk, rotete og uferdig og at skjermen er for liten.

Dette trenger ikke å oppfattes på samme måte av andre, men jeg ser fortsatt ikke hvordan det kan gjøre min uttalelse feil.

Argumentene du hevder jeg kommer med er på ingen måte det jeg har sagt.

Du omformulerer og tar ting ut av sammenheng, noe som ødelegger hele poenget jeg kom med. Det var tross alt en grunn til at det ble skrevet som det gjorde sammen med alt det andre.

Dette er hva jeg føler og mener så kan ikke helt se hvordan det blir feil.

Wave er kjempegod den, men den har da virket mangler.

(merk at alt dette ble testet rett etter lansering så jeg vet ikke om oppdateringer har endret på saken)

Jeg finner innstillingene for endringer man vil gjør plassert tilsynelatende hulter til bulter rundt om kring i menyene. Liker ikke måten den biten er løst på i det hele tatt.

Den har ikke skikkelig multi-tasking. Kan kun kjøre egne Samsung-apps + en ekstra. Langt unna multi-taskingen til Android.

Meldingsystemet virker svært begrenset.

Kan ikke tilpasse stort annet enn widgets så vidt jeg har sett.

Selv om plattformen har widgets så er disse utrolig begrenset i funksjonalitet i forhold til Android.

Den støtter ikke OTA.

Lukket kode.

Dette gjør det ikke nødvendigvis til en dårlig telefon, men det gjør at HTC Desire er mye bedre i mine øyne (selv om jeg aldri som mye som har antydet at Android og Desire er feilfritt det heller).

For mange er ikke disse begrensningene et tema i praksis, men det hindrer det ikke i å være noe jeg ser på som negativt.

Lenke til kommentar

Jeg finner innstillingene for endringer man vil gjør plassert tilsynelatende hulter til bulter rundt om kring i menyene. Liker ikke måten den biten er løst på i det hele tatt.

Alt av innstillinger, ligger under en meny!

Kan kun kjøre egne Samsung-apps + en ekstra.

Skjønte ikke helt den da, lol, men man kan laste ned apps og widgets andre plasser en hos samsung. er masse folk som lager og legger ut på nett. Vet ikke om det var det du mente.

Lenke til kommentar

Alt av innstillinger, ligger under en meny!

I så tilfelle har de endret dette siden jeg testet den, noe som selvfølgelig er svært positivt :)

Når jeg brukte den så var det hauger av undermenyer og alternativene var ofte plassert helt andre steder enn det jeg mener er logisk.

Kan kun kjøre egne Samsung-apps + en ekstra.

Skjønte ikke helt den da, lol, men man kan laste ned apps og widgets andre plasser en hos samsung. er masse folk som lager og legger ut på nett. Vet ikke om det var det du mente.

Nei, jeg siktet til multitasking. Hva som kan kjøres samtidig, ikke hva som kan installeres.

Bada kan bli veldig bra greier det.

Eller: Bada er bra, totalt sett, men faller til kort om man sammenligner med Android og samme bruksområde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...