ehauger Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Bruker: azathosk Objektiv: Canon EF 50mm F1.8 II Deltakernivå: Pingle Tilleggsutfordring: Sorthvitt Jeg vil benytte det eneste fastobjektivet mitt, nifty-fifty, til å ta vakre bilder gjennom oktober. Jeg har skrevet spørsmålstegn ved tilleggsutfordring. Det er fordi jeg er litt usikker på om jeg skal ha noe i tillegg. Vurderer både manuell fokus og kun sort-hvitt, men er usikker. Tipper vi får en avgjørelse i løpet av helgen, når jeg har begynt å ta bilder. Blir pinglete nå siden studier og jobb opptar ganske mye av tida mi. Blir morsomt! Edit: Endret tilleggsutfordring Endret 3. oktober 2010 av azathosk Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 Har fortsatt ikke helt klart å bestemme meg for tilleggsutfordring, så jeg tipper jeg dropper det. Første bildet er tatt på t-banen. 1. oktober Subway by azathosk, on Flickr Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Det ble tøft. Kanskje du burde velge b&w street photography look som ekstrautfordring. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Om du fortsetter i noe alla denne stilen kan du ende opp med en ganske så fet serie. Det eneste det bildet mangler er jo flere av samme sort. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Ja, jeg tenkte jeg fortsetter i samme stil. Det gjorde seg med sorthvitt og det er en form jeg ikke har prøvd meg så veldig mye på. Takk for hyggelige ord! Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 I dag ble det et vanskelig valg. Egentlig ikke storfornøyd med noen av bildene mine, men jeg må nå velge meg ut ett da. 3. oktober Waiting in the rain by azathosk, on Flickr Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 1. oktober: Sterk street (eh, eller bane), av typen less is more. 3. oktober: Jeg ser det var det samme været inne i byen som i utkanten av byen. Du har fanget det triste grå, presentert litt på skrå. Pass på så ingen sklir på glatt fortau og faller under trikken/bussen nå du tilter de stakkars fotgjengerne sånn. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Egentlig burde jeg ikke tiltet dem, men det var så skrått og grått. Så da ble det tilt. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Liker spesielt 1. oktober, kult med bein og hender uten kropp. Hva driver de hendene med? 3. oktober har sine sider, et par kule uttrykk, og fine gråtoner i gråværet. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg må innrømme at jeg ikke er fornøyd med 3. oktober. Lurer på om jeg må rette det opp, men er redd for å miste en del av regnet. Får se på det når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg synes du skal la 3. oktober være som det er. Det er som du sier vått og skrått, noe som passet dagen godt. 1. oktober er, som allerede nevnt et par ganger, en perle. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Jeg fortsetter ufortrødent videre og gir mitt bidrag til 5. oktober: T-banen #2 by azathosk, on Flickr Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Ah, pent - dette bildet var bra. Viktige bevegelser i ungdommene, gir liv til bildet. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 1. Oktober var flott, ja! Fint og privat øyeblikk.. Likte også T-banen, som suger deg innover i bildet. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Det går litt i rykk-og-napp dette her. 7. oktober og annen hver dag er flott. VIF Jr - Skeid Jr by azathosk, on Flickr Noen betraktninger: Det er moro å ta bilde av fotballkamper, men nifty-fifty er ikke like nifty når det kommer til sånne store plasser. Sort/hvitt er heller ikke helt optimalt. ISO 1000 funka som fjell på 50D. Det er flott! Takk Thommesen og Trondster. Syns det var viktig å få med noen helt nederst i tunnelen. Ble altfor tomt og kjedelig uten de helt der nede. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Liker 5. oktober! God fölelse av dyp og pen etterbehandling. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 Da har 11. oktober kommet. Mandag er en fin dag. Spesielt denne mandagen. Derfor har jeg valgt å forevige en strekmann som jeg fant på en vegg ved Ensjø. The stickman by azathosk, on Flickr Også vil jeg takke for hyggelige ord. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Haha! Glimrende strekmann. Den passet godt i svart hvitt i og med jeg tipper farger hadde stjålet litt oppmerksomhet vekk fra hovedmotivet. Jeg hadde nok prøvd å rette opp bilde litt hvis jeg hadde tatt det, men det er bare pirk. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Pirk er bra! Ja, jeg ser det nå. Det var enklere å se at den må rettes opp når jeg ser den litt etterpå. Var strengt talt ikke så mange farger der i det hele tatt, og grå mur gjør seg enda bedre i sorthvitt enn i farger. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Og siden jeg ikke har fått tid til å drive med pirk tar jeg like gjerne og lanserer 12. oktober. Jeg trives på Tøyen t-banestasjon. Tror dere han her gjør det også? Tøyen #2 by azathosk, on Flickr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå