Gå til innhold

Oktoberfest - azathosk - 50mm f1.8

Anbefalte innlegg

Bruker: azathosk

Objektiv: Canon EF 50mm F1.8 II

Deltakernivå: Pingle

Tilleggsutfordring: Sorthvitt

Jeg vil benytte det eneste fastobjektivet mitt, nifty-fifty, til å ta vakre bilder gjennom oktober. Jeg har skrevet spørsmålstegn ved tilleggsutfordring. Det er fordi jeg er litt usikker på om jeg skal ha noe i tillegg. Vurderer både manuell fokus og kun sort-hvitt, men er usikker. Tipper vi får en avgjørelse i løpet av helgen, når jeg har begynt å ta bilder. Blir pinglete nå siden studier og jobb opptar ganske mye av tida mi. Blir morsomt!

Edit: Endret tilleggsutfordring

Endret av azathosk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. oktober: Sterk street (eh, eller bane), av typen less is more.

3. oktober: Jeg ser det var det samme været inne i byen som i utkanten av byen. Du har fanget det triste grå, presentert litt på skrå. Pass på så ingen sklir på glatt fortau og faller under trikken/bussen nå du tilter de stakkars fotgjengerne sånn.

Lenke til kommentar

Det går litt i rykk-og-napp dette her. 7. oktober og annen hver dag er flott.

5064167061_75aca12ab6_z.jpg

VIF Jr - Skeid Jr by azathosk, on Flickr

Noen betraktninger: Det er moro å ta bilde av fotballkamper, men nifty-fifty er ikke like nifty når det kommer til sånne store plasser. Sort/hvitt er heller ikke helt optimalt. ISO 1000 funka som fjell på 50D. Det er flott!

Takk Thommesen og Trondster. Syns det var viktig å få med noen helt nederst i tunnelen. Ble altfor tomt og kjedelig uten de helt der nede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...