Targets Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Jeg er på jakt etter en skriver, men er veldig usikker på hva jeg skal se etter. Den kommer til og bli brukt relativt sjelden. Kanskje ikke hver måned en gang. Jeg kommer ikke til og skrive ut bilder, så den trenger ikke og ha kjempebra utskriftskvalitet. Farger vil jeg gjerne ha. Multifunkjonsskriver hadde vært kjekt, men er ikke must. Noen kyndige der ute som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Problemet å ha en skriver som brukes sjelden er at det er fare for at blekket tørker. HP tror jeg har den beste teknologien for å forhindre dette, husker å ha lest det et sted. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (svart/hvitt) laser er ofte et godt valg: - mye drøyere på toner enn blekkskrivere - Holder seg mye bedre over lang tid enn blekk Ulempen der er selvfølgelig at det er svart/hvitt. det finnes farge laser med det er dyrt. Såpass dyrt at du bør drive med foto som hobby/jobb eller denslags for at det skal svare seg. Ikke noe for en skjelden bruker. Ellers så er det blekk du må gå for: - Du får farge for en billig penge. Ren svart-hvitt blekk skrivere finnes vel knappt lengre. - Blekk har en tendens til å måtte brukes i ny og ne for at ikke blekkdysene skal størkne og ødelegge blekkpatronen - Blekk brukes opp relativt raskt også - spesiellt om du faktisk skriver ut noen bilder (og hva annet skal du med fargeskriver?) så ryker partonene med fort. De er også skamdyre å erstatte. Det er ikke helt uvanlig at refill til fargepatronene er dyrere enn skriveren. Det er her de tjener inn pengene på farge blekkskrivere - en slags "skjult kostand" som du ikke nødvendigvis tenker på når kjøper ny skriver. Kort sagt - om du kan avstå fra farge så er laser svart/hvit ypperlig til alt og har alle fordelene for slikt skjeldent bruk osm du beskriver. Ellers må du til blekk, men da har du som nevnt over en rekke andre problemer. Personlig fortrekker jeg svart/hvitt laser til å ha hjemme. 99% av mitt bruk er svart/hvitt anyway. For resten av ting som foto og postere og andre slike spesiellt ting som jeg vil ha proff kvlaitet og farge på så bruker jeg som regel like greit et av de mange firmaene som spesialiserer seg på å printe ut ting. Kvaliteten blir da uansett 10 ganger bedre enn noen skriver jeg noen gang får råd til å kjøpe - og jeg slipper å tulle med blekk. Med litt smarte valg for hvem du kjøper tjenestene fra så er det ikke nødvendigvis noe dyrere heller når du faktorerer inn ekstra pris i printeren og erstatningspris for oppbrukte å ødelagte blekkpatroner. Dette er bare mine personlige erfaringer. Jeg er ingen printer ekspert, og det går mange mange år mellom mine printerkjøpt, så selv om jeg researcher godt på forhånd hver gang så sitter jeg sikkert på noe utdatert informasjon. -Stigma Lenke til kommentar
Targets Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Tusen takk for svar:) Da høres vel sorthvit laserskriver best ut til mitt bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå