grovetussen Skrevet 28. september 2010 Rapporter Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Jeg skal ha en senterhøyttaler til mitt hjemmekinosystem jeg holder på med. Fronthøyttalerene jeg har er Dali Concept 10 (med 2x10tommere), og til surroundhøyttalere bruker jeg Dali 5005 (middels store gulvstående med 2x6,5tommere). Siden fronthøyttalerne er de største i Concept serien og bakhøyttalerne også er ganske store synes jeg at Concept senterhøyttaleren virker litt liten i forhold til resten? Derfor lurer jeg på å gå for senterhøyttaleren Vokal 2, fra Ikon serien. Men er ikke sikker. Noen som har erfaring med disse forskjellige? Link til Concept CT senter, til 1500kr Link til Ikon Vokal 1 nedsatt fra 2998kr Link til Ikon Vokal 2, nedsatt fra 3998kr edit: fikset en link Endret 28. september 2010 av grovetussen Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 30. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. september 2010 Det ble Ikon Vokal 2 MK2, må ha et par dager med innspilling, men virker bra foreløpig Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2010 Tror nok du gjorde ett lurt valg der. Det ser så synd at høytaller produsentene ofte neglisjerer senter høytalleren i seriene sine. De blir ofte altfor små. På film er og blir senterhøytalleren den viktigste høytalleren. Lenke til kommentar
Olli12345 Skrevet 8. november 2010 Rapporter Del Skrevet 8. november 2010 Det er null problem å gå for en concept center her. En Ikon høyttaler er generelt sett bedre enn concept på alle områder, spesielt når det kommer til diskant, men skal du velge ikon center framfor en concept når du allerede har concept som fronter, må du ha et meget godt øre innenfor kino før du setter god pris på dette. Jeg tror du ville byttet ut frontene langt før du ville byttet ut centeren i et slikt oppsett. Hvis du begynner å se etter mangler i oppsettet ditt har du så vanvittig mye mer å tjene på å bytte ut frontene dine til noen ikon-høyttalere enn det du har å bytta ut centeren med en ikon-center. Prisen vil antagelig ikke være verdt det slik det er i dag Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 9. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. november 2010 Velkommen etter, har vert storfornøyd med centeren min i halvannen måned... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå