Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Følelser for tremenig

Gjest spørrende

Anbefalte innlegg

Gjest spørrende

Lar posten være klar og enkel.

Er det vanlig å bli forelska i tremenigen sin? Hva synes dere om dette, og er det noe som står i veien?

Jeg ville jo tro at når man kommer så langt ut i slekta så begynner det ikke å bety noe. Det er i hvert fall langt fra incest...!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke vanlig, men det er vel mer fordi det skal noe til å akkurat bli forelsket i en av de (relativt) få tremenningene du har.

Når det gjelder det du sikkert lurer på, hvilke komplikasjoner som kan oppstå tror jeg det avhenger mer av hvilket forhold du og familien din har til henne/ham og resten av familien. Det avhenger vel også på om man har noen bestemte sjeler i familien som har klare meninger om hva som bør være tillatt og ikke.

Hvis dette er en person du har hatt mye kontakt med oppigjennom som du og familien din tenker på som "nær" familie ville jeg tenke at det var litt rart.

Hvis det er en person du knapt har møtt før dere ble 16-18 og ikke har noe familiært forhold til på samme måten ville jeg ikke se på det som så rart.

Når det gjelder lovligheten i følge norsk lov er 3-meninger helt greit meg bekjent, faktisk 2-menninger (kusine/fetter) skal vel også være greit.

Lenke til kommentar

Litt upresist sagt, men du kan tenkte deg at dere er en fjerdedel så like hverandre som du er med dine søsken. Dvs. de resterende 75% av arvematerialet vil være relativt friske.

Trodde jeg hadde en konklusjon å komme med basert på det, men det har jeg ikke. Kanskje det gir mening for andre.

Det er et hav av forskjell fra det å få barn med søsken, og det burde ikke være noen problemer i forhold til innavl osv. Som Ekko sier, hvis dere ikke er så nærme hverandre i den sosiale familien så burde det være greit (altså at det ikke er i nærheten så vanlig at tremeningene møtes som at søskenbarna møtes).

Edit: Jeg er ikke en ekspert, men jeg vil tro at det er vanlig å ikke få den typen følelser for de du har bodd og levd mye sammen med fra oppveksten av. Igjen, selv om dere er nærmere genetisk enn to tilfeldige mennesker, hvis dere ikke har vært i nær familiær kontakt i oppveksten så er det like vanlig at dere får følelser for hverandre som at de to tilfeldige menneskene får følelser for hverandre.

Dvs. rett og slett at det er en evolusjonsmessig forsvarsmekanisme å ikke få den typen følelser for de du bor sammen med, fordi du sannsynligvis er såpass nærme genetisk at avkommet deres ikke vil ha særlig levedyktighet.

Hadde du blitt adskilt tvillingsøsteren ved fødselen, og dere møtte hverandre 20 år senere uten at dere hadde peiling på at dere var i slekt, så hadde det vært potensiale for et nært forhold der også.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Selv om han er forelsket NÅ er det jo ikke sagt at de skal få barn. Kanskje TS er fjorten år for alt vi vet. :)

Men det er vel likevel det folk må ta utgangspunkt i når man blir stilt spørsmålet. Tviler på at noen vil ha innsigelser på at de driver aktiviteter som ikke er kjærestebetont.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Faktisk så er jeg 15 år så det var ganske nærme ;)

Jeg har vært hos den familien siden vi var bitte små barn. Jeg reiser dit (5 timer avstand) nesten hver ferie nå til dags.

Forelskelsen har pågått i over 3 år...

Lenke til kommentar

Jeg har vært hos den familien siden vi var bitte små barn. Jeg reiser dit (5 timer avstand) nesten hver ferie nå til dags.

Hver sommerferie? Eller mange ganger i året?

Tror jeg har et visst inntrykk av situasjonen din. Men du sier at du bare er forelsket, du har ikke gjort noe med det? Hun vet ingenting? I 3 år? Snakker dere sammen utenom besøkene?

Tror ikke du skal tenke så mye på hva som står i veien, som hva hun synes.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Hver sommerferie? Eller mange ganger i året?

Tror jeg har et visst inntrykk av situasjonen din. Men du sier at du bare er forelsket, du har ikke gjort noe med det? Hun vet ingenting? I 3 år? Snakker dere sammen utenom besøkene?

Tror ikke du skal tenke så mye på hva som står i veien, som hva hun synes.

Mange ganger i året. Juleferie, vinterferie, påskeferie, kanskje rundt pinse, sommerferie, høstferie + en del tilfeldige helger osv. når som helst på året. Bor ikke hos dem da. Jeg bor hos besteforeldrene mine som bor i samme by, men er hos dem omtrent hver dag når jeg er der da.

Vel, har vært forelska i over 3 år. Jeg har ikke gjort noe spesielt med det, men får mange følelser når vi kommer litt i kontakt. Det var for eksempel en gang når vi var mange barn. Alle hadde sin "masasjesalong", og da ble det ganske så tettpakket med følelser :p Når vi var på badeland så skulle vi sitte 2 og 2 og sånn. Når jeg sover over hos dem, noen ganger har vi lugge ved siden av hverandre (alle sov på samme rom. vi var ganske mange 6-8 kanskje).... Jaja.. det er mange ting. Men jeg har ikke direkte gjort noe synlig med det, nei.

Vi snakker ikke sammen så mye utenom besøkene nei. Hender vi prater på MSN og sånn av og til da.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Tror du følelsene er gjensidig? Antar du ikke har sagt noe direkte til henne angående hva du føler for henne.

Tremening, er det ungene til kusiner/fettere?

Det vet jeg ikke. Noen ganger har det følt slik, og andre ganger ikke. Ofte er det jo slik at man føler det man helst vil føle da, og lurer seg selv... Vet ikke jeg..

Trenmenning er når foreldrene dine er kusine/fetter med foreldrene til disse tremenningene.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Under omstendighetene kan jeg trygt si at det aldri vil bli noen barn i bildet.

Ikke spør hvorfor, men bare legg bort idéen om alle slags former for innavl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...