Gå til innhold

Oppfordrer Koranen/Islam til "hellig krig" og terrorisme?

Anbefalte innlegg

Rensklighet er en dyd vet dere:D

Og hva skal du renske huset for? Hage gnomer? He he.. (Sorry, klarte ikke å la være...)

Helt vanlig husvask :D:D:D,men jeg kommer ikke helt i gang for det er så mange innspill på forumet her at jeg blir helt oppslukt.Stakkars min kjære samboer kan hende det ikke blir middag.

venter på minst et svar i en annen tråd her før jeg begynner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor fristende ville ikke du syntes det hadde vært å si et par ord eller to hvis du viste om en som tilba en flygende tekanne? Du må prøve å huske på at de aller fleste her i landet syntes det er fryktelig rart med mennesker som tilber ting de aldri har fått noen bevis for eksisterer i det hele tatt (annet enn i deres egen fantasi) og da blir det lett kommentarer og litt plaging da, det er slik mennesker er.

osv osv..

Du får mene hva du vil, syns synd på de Jehovas' Vitnene. Lærerne dere hadde på den tid oppførte seg ikke særlig kristne.

Du skal ikke gjøre narr av noen som helst, samme religion eller ikke. Kan ikke fatte at lærerne ignorerte mobbingen. Jeg gjør aldri narr av noen som tilhører en annen religion/gren eller folk som feks er homofile. Hadde jeg gjort det på skolen hadde jeg nok blitt utvist.

Det er så tragisk at dere ble 'tvunget' til å være kristne. Dere fikk jo ikke noe personlig forhold til Gud av den grunn. Alle må ta sitt eget valg.

Lenke til kommentar

-man man hvet jo ikke hva himmelen er...Det står feks-man skal ikke savne noe eller noen i himmelen.

Da tror jeg kansje også at dette ikke blir et problem.

Du kan ikke uten videre tenke at du er et bedre menneske enn dem,det er mulig du er det,men du vet ikke. Hvor plaget har du blitt liksom?Det er mulig du har klart å tilgi til den tid.

Jeg regner med det ikke er snakk om forfølgelse i ditt tilfelle.

Og jeg mener ikke at alle kommer til himmelen-jeg mener di som har strevet å gjøre verden bedre å leve muligens på en så enkel måte at de har passet på seg selv så kan andre passe på seg eller.Eller kansje større ting. Kardemomme loven er grei. Du kan jo ikke påstå at marthin luther king ikke kommer til himmelen?(men jeg kan heller ikke påstå han gjør det-da jeg ikke vet,men jeg tror det) Han var jo en fantastisk bra mann da?Han var babtistprest og muligens ikke er så langt vekk fra det det din menighet tror,men det er likevel ikke helt det samme.

Ungdomstiden er vanskelig for alle -og det er kansje da dette plageriet foegikk?-husk at alle forandrer seg med årene-di fleste til det bedre ;D

Selv om det står at du ikke skal savne noen i himmelen så betyr ikke det at alle du er glad i kommer dit. Jeg antar at det betyr at vi glemmer de som havner i fortapelsen. Selv har jeg ikke blitt så mye plaget, men det er ekstremt upopulært å være kristen ungdom i 2010. Jeg kjenner ikke en eneste en på min skole som er kristen. Det er nok noen som er det, men de tør nok ikke å si det, som er ganske forståelig.

Om Martin Luther King kommer til himmelen er ikke opp til meg å avgjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

-man man hvet jo ikke hva himmelen er...Det står feks-man skal ikke savne noe eller noen i himmelen.

Da tror jeg kansje også at dette ikke blir et problem.

Du kan ikke uten videre tenke at du er et bedre menneske enn dem,det er mulig du er det,men du vet ikke. Hvor plaget har du blitt liksom?Det er mulig du har klart å tilgi til den tid.

Jeg regner med det ikke er snakk om forfølgelse i ditt tilfelle.

Og jeg mener ikke at alle kommer til himmelen-jeg mener di som har strevet å gjøre verden bedre å leve muligens på en så enkel måte at de har passet på seg selv så kan andre passe på seg eller.Eller kansje større ting. Kardemomme loven er grei. Du kan jo ikke påstå at marthin luther king ikke kommer til himmelen?(men jeg kan heller ikke påstå han gjør det-da jeg ikke vet,men jeg tror det) Han var jo en fantastisk bra mann da?Han var babtistprest og muligens ikke er så langt vekk fra det det din menighet tror,men det er likevel ikke helt det samme.

Ungdomstiden er vanskelig for alle -og det er kansje da dette plageriet foegikk?-husk at alle forandrer seg med årene-di fleste til det bedre ;D

Selv om det står at du ikke skal savne noen i himmelen så betyr ikke det at alle du er glad i kommer dit. Jeg antar at det betyr at vi glemmer de som havner i fortapelsen. Selv har jeg ikke blitt så mye plaget, men det er ekstremt upopulært å være kristen ungdom i 2010. Jeg kjenner ikke en eneste en på min skole som er kristen. Det er nok noen som er det, men de tør nok ikke å si det, som er ganske forståelig.

Om Martin Luther King kommer til himmelen er ikke opp til meg å avgjøre.

Nei jeg vet-ei heller hvem andre som kommer dit...

Men jeg kan sjønne du blir frustrert,verden har aldri vert rettferdig.

Og jeg tror det kansje er en litt for idealistisk tankegang å regne med at den blir det også...

Lenke til kommentar

Og jeg tror det kansje er en litt for idealistisk tankegang å regne med at den blir det også...

Denne verden vil aldri bli rettferdig. Den vil fortsette som alltid, inntil Jesu gjenkomst. Da vil den gå under.

Lenke til kommentar

Denne verden vil aldri bli rettferdig. Den vil fortsette som alltid, inntil Jesu gjenkomst. Da vil den gå under.

Hva legger du i "gå under" ? Opphøre å eksistere ?

Ja, den forsvinner.

Matt 26,11 De fattige har dere alltid hos dere

Mark 14,7 De fattige har dere alltid hos dere

Joh 12,8 De fattige har dere alltid hos dere

Lenke til kommentar

Hvorfor har ikke guden din skapt en rettferdig verden?

Er det ikke han som styrer?

Lenke til kommentar

Visste dere at Islams 12. imam, al-Mahdi, sies å komme tilbake på samme måte som kristne sier at Jesus vil komme tilbake, men at denne imamen kommer for å lede muslimene i krig mot resten av jordens befolkning, og Allah har lovet muslimene seier?

Det betyr at muslimene i praksis venter på styrke for å kunne massakrere hele verdens "vantro" befolkning - rundt 5 milliarder mennesker. Sjekk fakta selv. Dette er virkelig noe å tenke på.

Ideologisk sett er Islam mangfoldig verre enn Nazismen, så lenge man klarer å skyve silkesløret til side og stirre den pedofile massemorderens drapsinstruks, ellers kjent som koranen, inn i øynene og lese med et objektivt utgangspunkt.

Islam er en fientlig ideologi, og selv om alle muslimer IKKE er fiender, så er det et resultat av at ikke alle muslimer er gode muslimer. Det i seg selv sier ingen ting om ideologien, men om menneskene som praktiserer den. Like fullt går radikaliseringens maskineri for fullt i europa, og jeg tror vi ser på en full borgerkrig i flere europeiske land innen få år. Kansje det begynner i Frankrike. Kansje Nederland. Kansje England. En ting er jeg sikker på. Når den europeiske intifada begynner så vil tusenvis av konflikter oppstå over natten. Se bare på hvor mye rabalder vi har sett i hele verden, for å vise solidaritet mot Palestina. Når hele europa blir et nettverk av Gazastriper, da vil europa våkne og spørre den rødgrønne regjeringen hvordan dette kunne skje. Da vil de, som Halvdan Koht, måtte krype til korset og si "Da må ha vore noke som klikka i hovudet mitt".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor har ikke guden din skapt en rettferdig verden?

Er det ikke han som styrer?

Så lenge Satan fins vil det ikke bli rettferdighet.

Visste dere at Islams 12. imam, al-Mahdi, sies å komme tilbake på samme måte som kristne sier at Jesus vil komme tilbake, men at denne imamen kommer for å lede muslimene i krig mot resten av jordens befolkning, og Allah har lovet muslimene seier?

Det betyr at muslimene i praksis venter på styrke for å kunne massakrere hele verdens "vantro" befolkning - rundt 5 milliarder mennesker. Sjekk fakta selv. Dette er virkelig noe å tenke på.

Ideologisk sett er Islam mangfoldig verre enn Nazismen, så lenge man klarer å skyve silkesløret til side og stirre den pedofile massemorderens drapsinstruks, ellers kjent som koranen, inn i øynene og lese med et objektivt utgangspunkt.

Islam er en fientlig ideologi, og selv om alle muslimer IKKE er fiender, så er det et resultat av at ikke alle muslimer er gode muslimer. Det i seg selv sier ingen ting om ideologien, men om menneskene som praktiserer den. Like fullt går radikaliseringens maskineri for fullt i europa, og jeg tror vi ser på en full borgerkrig i flere europeiske land innen få år. Kansje det begynner i Frankrike. Kansje Nederland. Kansje England. En ting er jeg sikker på. Når den europeiske intifada begynner så vil tusenvis av konflikter oppstå over natten. Se bare på hvor mye rabalder vi har sett i hele verden, for å vise solidaritet mot Palestina. Når hele europa blir et nettverk av Gazastriper, da vil europa våkne og spørre den rødgrønne regjeringen hvordan dette kunne skje. Da vil de, som Halvdan Koht, måtte krype til korset og si "Da må ha vore noke som klikka i hovudet mitt".

Seriøst? Stemmer dette er det en veldig god bekreftelse på at Islam bør forbys i så mange land som mulig.

Lenke til kommentar

Jeg kan nok ikke nok om islam til å uttale meg -jeg har koranen i bokhylla,men den blir ikke like flittig brukt som bibelen..Jeg skal lese mer for så å avgjøre om jeg mener det du sier.

Viss dette stemmer får vi trøste oss med at den største andelen av di som blir ateister hvet år er tidligere muslimer. Det var iallefall det som ble fortalt i et tidligere innlegg.

ps:en god muslim skal heller ikke drikke hore eller gamble blandt annet.Jeg tror kansje å drepe vantro ikke er det viktigste budskapet i koranen,men at flere gjemmer seg bak dette.

Viss du visste noe om koranens historie ville du visst at den i utgangspunktet ble til for å bedre kvinnens kår på 600 tallet.tragisk nok har kulturen i de fleste muslimske land forandret seg lite sammenlignet med den vestlige verden hva kvinnesyn angår.

så ideen var god den-

min samboer pleier å sitere Samuel Johnson"veien til helvete er brolagt med gode intensjoner"

Lenke til kommentar

Åja.

Når kommer han da? Jeg skal på jobb snart, skjønner du.

Nederland og Frankrike har mellom fem- og ti prosent muslimer, mens UK har mellom fire og fem prosent, om vi skal tro Wikipedia. Høres ut som en fryktelig enkel borgerkrig å vinne.

Endret av Magnusjs
Lenke til kommentar

Jeg kan nok ikke nok om islam til å uttale meg -jeg har koranen i bokhylla,men den blir ikke like flittig brukt som bibelen..Jeg skal lese mer for så å avgjøre om jeg mener det du sier.

Det Koranen sier om Jesus Kristus er løgn. I følge Koranen ble Jesus Kristus ikke drept og korsfestet. Han er verken Gud eller Guds Sønn, kun en skapning som Adam.

Koranen 4:156 > "Se, vi har drept Messias, Jesus, Marias Sønn, Guds sendebud!" Men de drepte ham ikke, og de korsfestet ham ikke, men det fortonet seg slik for dem.

Koranen 5:76 > Vantro er de som sier, "Gud, det er Kristus, Marias sønn!"

Koranen 9:30 > De kristne sier, Messias er Guds Sønn" Dette er faktisk det de sier, og de tar efter det som vantro før dem hevdet. Måtte Gud ta dem fatt! Hvor de er forvridd!

Koranen 3:52 > Forholdet med Jesus er overfor Gud det samme som med Adam. Han skapte ham av støv og sa til ham, "Bli!" Og dermed var han.

(Koranen, Universitetsforlaget 1999)

Lenke til kommentar

Det Koranen sier om Jesus Kristus er løgn. I følge Koranen ble Jesus Kristus ikke drept og korsfestet. Han er verken Gud eller Guds Sønn, kun en skapning som Adam.

Koranen 4:156 > "Se, vi har drept Messias, Jesus, Marias Sønn, Guds sendebud!" Men de drepte ham ikke, og de korsfestet ham ikke, men det fortonet seg slik for dem.

Koranen 5:76 > Vantro er de som sier, "Gud, det er Kristus, Marias sønn!"

Koranen 9:30 > De kristne sier, Messias er Guds Sønn" Dette er faktisk det de sier, og de tar efter det som vantro før dem hevdet. Måtte Gud ta dem fatt! Hvor de er forvridd!

Koranen 3:52 > Forholdet med Jesus er overfor Gud det samme som med Adam. Han skapte ham av støv og sa til ham, "Bli!" Og dermed var han.

(Koranen, Universitetsforlaget 1999)

Jeg har ikke påstått at jeg er tilhenger av koranen-jeg ønsker bare å sjekke om det står om denne imamen som skal komme.

Endret av Sarah78
Lenke til kommentar

Fant denne artikkelen som løst omtaler temaet.

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article1829049.ece

Jeg skal naturligvis finne mer holdbare kilder, men jeg har det svært travelt om dagene.

Det som opprører meg mest med artikkelen er total mangel på religionsfrihet i iran,men det visste vi jo allerede,men det betyr ikke at jeg liker å lese det.

regner med shia-muslimene blir nok svært skuffet når deres imam ikke kommer.

Lenke til kommentar

Koranen omtaler oss (vantro) på en alarmerende måte.

"Ta ikke kristne og jøder til venner" (5:51), Vi beskrives som "aper og svin" (5:65, 7:166), "Satans venner" (4:78), "Døve, stumme og blinde" (2:17), "Tosker" (2:12), "De verste skapninger" (98:5), "Illgjerningsmenn" (5:49), "Ufredskapere" (2:11), "Muslimenes fiende" (4:102), Avtaler med oss kan brytes (9:1), og vi skal drepes (9:5). Det skal kastes skrekk i våre hjerter (terror!) (8:12), og vi skal nedkjempes med makt intil vi underlegger oss islamsk styre og betaler muslimene penger (jizya) mens vi føler oss underlegne (9:29)

Islam er en krigsideologi, og tanken om at islam er fredens religion er like absurd som at Nazismen skulle være det samme. Islam har angrepet alle andre sivilisasjoner ved enhver anledning, så lenge islam har vært sterkt nok til å gjøre det. Den eneste gangen det egentlig har vært fred å spore, var etter 1683, da hele den Ottomanske hæren ble nedkjempet av den polske kongen utenfor Wien, og den muslimske verden ble kolonisert. Dette hendte 11. September. Den samme dagen som al-Qaida aksjonerte mot Amerika for å symbolisere at muslimene var tilbake for å fullføre jobben.

Islam har våknet, uten tvil, men det har ikke vesten. Vi har glemt hva korsfarerne erfarte, og vi har blitt forgiftet til å avsky denne siden av vår historie på grunn av historieforfalskning og propaganda. Korstogene representerte en vilje til å kjempe for våre verdier, og ikke gjøre knefall for en fiende som søker å legge vår sivilisasjon i grus. Denne motstandsviljen er nå kneblet av den multikulturelle "alle er likeverdige, både mennesker, kulturer og ideologier" bølgen. Dette er løgn. Ja, alle mennesker er født med lik verdi. Raseteorier er søppel. Men tanken om at alle kulturer og ideologier er likeverdige er like mye søppel. En ideologi som sier at man kan drepe ens egne barn fordi de ikke er religiøse nok, eller drepe alle som ikke følger din tro - det er en underlegen mindreverdig patetisk møkkaideologi som burde forbys og stemples som noe barbarisk som hører hjemme under nazismen på rangstigen. Islam er ingen rase!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...