Gå til innhold

Switch kampanje, bra eller dårlig for apple?

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg ser en switch to mac film får jeg følelsen av at mac er for folk uten datakunnskaper. Alt er så fantastisk når det kommer fra apple likom. F.eks å kalle geforce 4 mx for high end osv.

Jeg er ikke noe flink innenfor markedsføring selv, men tror dere switch kampanjen taler til apples fordel?

Selv føler jeg det blir litt voldsomt. De fleste pc brukere bare fnyser av hele opplegget.

Selv er jeg macbruker og liker apple`s produkter. Men jeg finner også fordeler ved pc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes de er rimelig kjedelige!

Men de er vel retta mot en helt annen målgruppe enn den jeg er i.

Likte mye bedre de gamle reklamene hvor de kjørte over bærbare wintels med veivalser.

Han pentium duden stod og hoppa fordi G3'n toasta han.

Sneglen med P3 prosessoren på ryggen.

Lenke til kommentar

Er tildels enig med trådstarteren i at 'Switch'-filmene primært retter seg mot folk som ikke har all verdens datakunnskap fra før og at de noen ganger strekker sannheten om sin egen fortreffelighet og andres 'problemsystemer' litt vel mye. Men det er alikevel et veldig bra reklamekonsept som tydeligvis slår an.

At de har fått endel omtale på grunn av dophuet Ellen Feiss er jo genialt (Real stories: When her dad’s PC “went berserk” and her homework disappeared, Ellen switched to a PowerBook, which hasn’t let her down once. <- yeah right, en kræsj som piper masse og ødelegger HALVE oppgaven... brukerfeil anyone? :) )

http://www.apple.com/switch/ads/ellenfeiss.html <- Men den er veldig morsom da!

Apple har jo veldig profesjonelle og bra reklamekampanjer, men fører kanskje til tider folk litt bak lyset - husker fremdeles hvor overrasket jeg ble når de i sin tid lanserte første utgave av iTunes og presenterte det som en skikkelig revolusjon at man kunne hente musikk fra nettet eller overføre sin egen musikk til datamaskinen. At dette hadde vært mulig på plattformer som Windows eller Linux i 3-4 år allerede og slettes ikke var noen nyhet bortsett fra på Mac-plattformen ble selvfølgelig ikke nevnt med et ord. :roll:

Har kommet noen morsomme parodier på 'Switch'-reklamene - blant annet denne som tar for seg en gammel Mac-bruker som blir forvirret av OS X (minner meg veldig om en som jeg jobbet sammen med som ble helt fortvilet når han etter 10 år som heltidsbruker av Mac både på jobb og hjemme måtte lære seg noe nytt - han ble rett og slett fortvila og vurderte seriøst å like gjerne gå over til Windows, noe som er sterke ord fra en halvfanatiker som han :lol:

Check it out: http://www.flamingmailbox.com/maccomedy/mo...ies/pissed.html :D

Lenke til kommentar

Apple har jo veldig profesjonelle og bra reklamekampanjer, men fører kanskje til tider folk litt bak lyset - husker fremdeles hvor overrasket jeg ble når de i sin tid lanserte første utgave av iTunes og presenterte det som en skikkelig revolusjon at man kunne hente musikk fra nettet eller overføre sin egen musikk til datamaskinen. At dette hadde vært mulig på plattformer som Windows eller Linux i 3-4 år allerede og slettes ikke var noen nyhet bortsett fra på Mac-plattformen ble selvfølgelig ikke nevnt med et ord. :roll:

Hvis de sa dette så gikk de da bak ryggen på Mac-verdenen også. Brukte MacAmp, Audion, SoundJam til mp3 avspilling lenge før iTuens kom. Det fantes også decoder/encoder programmer til Mac lenge før iTunes kom. Pleide å importere musikk fra CD'r med QuickTime Pro og så gjøre de om fra AIFF til Mp3.

Det iTunes gjorde var vel å gjøre alt på en mye enklere måte!

De fleste som har fulgt med vet vel også at Apple kjøpe SoundJam og baserte iTunes på det.

Uansett så kan dere glede dere til Panther, alt går mye fortere nå! Like snappy som OS9 på min iBook! 8)

BTW, hvis dere ikke har sett filmen "Pirates of Silicon Valley" så er den å anbefale :p

Lenke til kommentar

For meg blir de Switch-reklamene litt for fremmedartede på en måte... Jeg har konkludert med at de er produsert for et amerikansk publikum som tenker helt annerledes enn meg. Mulig det funker i USA, men personlig liker jeg ikke helt at Apple aktivt slenger dritt om PC, sånn som de gjør i reklamene. Selv jeg gjør det selv ( :D ) så virker det provoserende når Apple gjør det. Men funker visstnok ganske greit. Har hørt at det er mange som har "switcha". Og så er det jo det at reklamene ikke alltid faller under norsk lov da, når de påstår noe som de ikke kan bevise (har ingen konkrete eksempler, men jeg innbiller meg å huske at jeg har sett noe som ikke helt stemte. Geforce/high end kan jo være et eksempel). Og jeg er enig i at de reklamene med veivalseren, snegla og pentuim-haren herjer vilt. Der synes jeg det er greit at de slenger dritt om pentuim fordi det er så stilig utført...

Husker jeg ikke helt feil fikk visst Ellen Feiss en egen fan-side og greier...

For å gi et konkret svar på hva jeg tenker rundt topicen, så kan jeg konkludere med at Switch-kampanjen er bra for Apple, men bare fordi den er mynta på amerikanere...

Lenke til kommentar

Etter mange år har jeg igjen begynt å lukte på mac, men når jeg ser switch kampanjen til apple blir jeg irritert. Maken til sverting av Pc`er har jeg ikke sett på lenge, skulle tro at disse switcherne ikke har brukt pc siden windows 3.11 eller noe sånt. Mac har menge bra ting gående for seg, men måten apple fremstiller produktet sitt gjør at mange pc brukere fnyser av apple. Den dag i dag når man leser Mac blader er fokuset på scannere, digitalkamra, tips til photoshop og illustrated osv. Når skal apple skjønne at hvis de vil ha flere brukere må de innse at også voksene menn (og damer) spiller dataspill og da snakker vi ikke om tetris og den type spill, jeg tror nok alle mac brukere vill se de nyeste pc spillene også komme i en mac utgave sammtidig og ikke ett til to år etterpå, det ville ihvertfall konvertert en "desigjnunkie" som megselv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...