Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - EvilHomer - 50mm f/1.8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag har jeg lekt tombola med fokusringen og skutt fra hofta i trappa opp til leiligheten.

14.oktober

Trapp

Synd trappa ikke er litt skarpere. Finner blikkvinkel, utsnitt og fargene klasse.

16.oktober

Plastikkpastell

Plast eller ikke. Vellykket blomster bild.

Lenke til kommentar

Enig at fokuset på trappa skulle ligget litt lengre bak, men det gikk litt på lykke og fromme, som sagt. Er forresten er svare styr å manuellfokusere med D40 - ikke lett å se den lille prikken nede i venstre hjørnet og samtidig holde motivet i søkeren. For ikke å snakke om dersom det i tillegg er sidelys som sniker seg inn. Pføy! Hadde gjort seg med større og lysere søker eller et lite audiohint ved fokustreff. Menmen.

17.oktober

Asfaltvisdom

post-3230-1287325243,9004_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Enig at fokuset på trappa skulle ligget litt lengre bak, men det gikk litt på lykke og fromme, som sagt. Er forresten er svare styr å manuellfokusere med D40 - ikke lett å se den lille prikken nede i venstre hjørnet og samtidig holde motivet i søkeren. For ikke å snakke om dersom det i tillegg er sidelys som sniker seg inn. Pføy! Hadde gjort seg med større og lysere søker eller et lite audiohint ved fokustreff. Menmen.

17.oktober

Asfaltvisdom

Du er ikke eneste som kjörer oktoberfest paa D40 med manuell fokus. For min del blir det mye stativ og mange forsök. Men jeg liker det kamera allikevel. ;~)

Lurer paa aa bytte mattskive. http://www.katzeyeoptics.com/ Hvis du fotografere mye med manuell fokus, kan det vaere en ide.

Lenke til kommentar

Liker D40 veldig godt og bruker det sikkert like mye som D300-huset hvis jeg skulle tatt en opptelling over siste års blinkskudd, men for noe som egentlig er en hindring og en plage (i hvertfall med søkeren til D40) er det litt i overkant å investere hundrevis av kroner i en mattskive, syns jeg. I hvertfall all den tid objektivparken utenom festobjektivet automatfokuserer på huset.

18.oktober

Glassfarget

post-3230-1287423244,8519_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Liker D40 veldig godt og bruker det sikkert like mye som D300-huset hvis jeg skulle tatt en opptelling over siste års blinkskudd, men for noe som egentlig er en hindring og en plage (i hvertfall med søkeren til D40) er det litt i overkant å investere hundrevis av kroner i en mattskive, syns jeg. . .

Kjenner den følelsen. Godt lite kamera. Ok, med en liten 50mm paa, er det nesten kompakt.

Glassfarget for 18 er tøft.

Lenke til kommentar

Wow, her var det farger så det holder. Sitter her og grubler på om det er et speilbilde i speilbilde… hmm… jeg liker bilder så får meg til å gruble slik.

Forresten så var bønnestengelen minimalistisk og fin. Likte godt at man kan skimte strukturen ute i kantene på stoffet den er trykket på.

Lenke til kommentar

Wow, her var det farger så det holder. Sitter her og grubler på om det er et speilbilde i speilbilde… hmm… jeg liker bilder så får meg til å gruble slik.

Forresten så var bønnestengelen minimalistisk og fin. Likte godt at man kan skimte strukturen ute i kantene på stoffet den er trykket på.

Refleksjonen er kun snudd 180 grader. Det lå en slags lense det hadde samlet seg endel løv rundt tvers over vannet - ble til en falsk horisont eller "vannkant" som jeg syns passet bra inn. Det svømte også noen ender rundt og var behjelpelige med krusningene.

Bønnestengelen er en orkidé-grein med skudd på tatt mot en lampeskjermbakgrunn. Var intensjonen at mønsteret i lampeskjermen skulle skimtes, men dro nok litt for hardt i kontrastspaken for jeg ser at jpeg-en har blitt veldig flat så det kan se ut som et trykk.

Nok et innebilde igjen i dag. Fristet lite å ta bilder ute, gitt.

21.oktober

Peace

post-3230-1287682042,0428_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Prøver å variere så godt som mulig, men det blir vanskeligere jo lengre ut i festen vi kommer og den friskeste motivasjonen forsvinner lengre og lengre vekk. Nå er det i tillegg blitt så kaldt at jeg ikke stopper for å ta bilder på sykkelturen hjem for at ikke svetten på ryggen skal fryse til is ... Brr!

26.oktober

Fnugg

post-3230-1288114757,4192_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...