Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Familien sliter økonomisk

Gjest gutt17

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres utrolig synd ut! Både for familien og fordi du sikkert også har drømmer du ikke får tid til å jobbe for.

Synes du burde gå til avisen eller noe med dette...om at du må forsørge familien.

Så f.eks. en 2-siders artikkel med masse fargebilder og hele pakka om en jente som måtte sitte 2,5 timer på bussen hver dag, på mandag.

Lenke til kommentar

Ja skal se om jeg ikke bare kan ta turen oppå Nav kontroret og få pratet litt med han jeg har vært i kontakt med. Like greit og da det face to face da jeg allerede er i nærheten av kontroret i morgen da jeg skal til legen.

Gavekort? hehe, det varmer hjertet og høre at folk bryr seg, det gjør faktisk dagen mye lettere på mangen måter :)

Får jeg har sjemst veldig mye over dette og har ikke villet åpnet meg om dette her til noen før nå :p

Lenke til kommentar

Men noen her inne som vet hva normal arbeidsdag er når man jobber via Nav? Jeg jobber 7 timer får dag får 219kr får dag og da syns jeg 7 timer virker veldig mye får så lite penger. Noen her som har noe erfaring når det gjelder dette?

Bare å legge arbeidsinnsatsen deretter. De ber jo om det.

Lenke til kommentar

Men noen her inne som vet hva normal arbeidsdag er når man jobber via Nav? Jeg jobber 7 timer får dag får 219kr får dag og da syns jeg 7 timer virker veldig mye får så lite penger. Noen her som har noe erfaring når det gjelder dette?

Du har altså 31 kroner timen. Dette virker for meg helt ekstremt selv for en 17-åring. Har ikke så mye erfaring med slikt, men trodde aldri man havnet under 70-80 kroner i timen selv som umyndig.

Lenke til kommentar

Hadde du bodd nærmere meg skulle du fått penger rett i hånden av meg. Har du spist noe i dag? Jeg er så frustrert av situasjonen din

Hehe da hadde jeg følt meg som en snylter, og jeg liker ikke så godt og snylte på folk :p

Ja har spist litt idag :) Men er vel får det meste bare brødskiver med syltetøy jeg har spist :p

GrandMA: Er desverre slik det er og jobbe via Nav tydeligvis. Selv syns jeg det er slitsomt og tenke på at jeg må streve sopass får så lite lønn, men må man så må man, men jeg kommer til og ta meg en prat med Nav og spør om det er lov og jobbe så mangen time får så lite penger.

Endret av HanDerJa
Lenke til kommentar

Høres trist ut hvis situasjonen er sånn, leit å høre.

Men helt ærlig så er det noe som virkelig ikke helt henger sammen her.. Moren til eksen min var en alenemor med vaskehjelp stilling, husleie og bilutgifter. Hun greide fint å putte mat på bordet for 3 barn i huset, selvom det kunne bli litt knapt enkelte uker.

Høres strengt talt ut som om foreldrene dine må jobbe langt flere timer i uka eller rett og slett finne seg en ny jobb. Det at du i det hele tatt går inn på tanken om å gi dem penger er en nokså absurd situasjon som velferdstaten norge ikke støtter.

Du har altså 31 kroner timen. Dette virker for meg helt ekstremt selv for en 17-åring. Har ikke så mye erfaring med slikt, men trodde aldri man havnet under 70-80 kroner i timen selv som umyndig.

Stillinger gjennom NAV har særpregne lønnsavtaler med størst fokus på å gi individene arbeidserfaring.

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...