HulkHaugen Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) I dag eller i morgen skal RockBand 3 angivelig bli tilgjengelig i de norske butikkhyllene, og rosinen i pølsa her må jo være Fender Squier Stratocaster, en ekte el-gitar man kan bruke til å spille spillet fremfor en plastikk gitar. Men etter å ha skummet litt igjennom nettet her ser jeg ingen som ser ut til å selge denne gitaren her i landet. Er det noe jeg har gått glipp av? Skulle ikke forundre meg om denne ikke kommer til Norge i det hele tatt... EDIT: Endret 28. september 2010 av HulkHaugen Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Gitaren er ikke lansert i noen markeder enda. Den kommer nok til Norge også, men samtidig med resten av verden. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 du sier at rock band 3 kommer imorgen? vel, de andre sier 28 october. spørs om ikke gitaren kommer da også Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Du vet vel ikke noe mere, som f.eks. når den er ventet å komme? Ser for meg at det fort kan bli problemer med å dekke behovet i markedet for denne gitaren du sier at rock band 3 kommer imorgen? vel, de andre sier 28 october. spørs om ikke gitaren kommer da også lol, litt svimmel, har en tendens til å blande september/oktober, hehe... Endret 28. september 2010 av HulkHaugen Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) btw: ser at det får støtte for 8 spillere. så det er nok noe å glede seg til definitivt Endret 28. september 2010 av 530XD Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Trur du skal ha relativt stor skjerm da (prosjetor?), eventuelt at saabla godt syn. Personlig har jeg bare planer om å sitte oppe om nettene og naile alle låtene på expert med pro gitar Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Ta låtene på Expert? Jeg satser på Pro+. Edit: På både gitar og keyboard, selvsagt. Ville tatt det på trommer også om jeg hadde hatt tid, men vil helst gjøre meg ferdig før Rock Band 10 kommer. Endret 28. september 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Pro+, regner med at det er mere krevende enn Expert da. Isåfall det jeg sikter mot Ev. trommer og keyboard får jeg ta i neste omgang hvis jeg fortsatt er singel og jorden ikke er gått under etter 21.12.2012 Ettersom jeg har forstått så skal spillet være bakoverkompatibelt med RB1,2,Beatles og GreenDay også Nok av låter å trene på en stund der Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Vanskelighetsgraden vil nok være del i to, så vidt jeg vet. Easy, Medium, Expert osv fungerer nok som de gjør i de vanlige RB-spillene. I tillegg har vi Pro+ som vil bli mer som å spille et ekte instrument. Jeg vil tippe det betyr vi må bruke de ekte grepene på gitaren og så videre. Gleder meg uansett. Tviler på at RB3 vil være 100% bakoverkompatibel ut fra boksen. Det vanlige er å betale en liten klatt for å laste end et utvalg av de gamle låtene. Men all DLC-en vil være kompatibel med RB3. Håper det gjelder i Pro+-mode også. Hadde vært tøft med Ghostbusters på keyboard. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Næ, er ganske sikker på at de sa at vi kunne spille de gamle låtene med den nye gitaren, men regner med at de må legges inn på harddisken, samt at vi må laste ned noen "tabs" for å fortelle spillet hvordan låtene skal spilles med de nye instrumentene. Skal ikke være helt sikker her, men er slik jeg ser det for meg... Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 (endret) Alt av RockBand DLC blir oppdatert til Rock Band 3! (Er du overrasket? Hallo, det er Harmonix vi snakker om her ikke Activision...) Mye av informasjonen som RB3 trenger ligger allerede inne i DLCen, Harmonix har vært flinke til å tenke framover. Det betyr at gamle låter med synth/piano vil kunne spilles på minipianoet på RB3. Når det gjelder Pro Mode så er det en egen modus med vanskelighetsgrader. Du kan altså velge vanlig Rock Band modus (fem fargede knapper) og ha vanskelighetsgrader fra easy til expert. Velger du Pro Mode så kan du også velge fra easy til expert. Å bli kastet rett ut i Pro Mode og spille sangen 100% som originalen hadde vært umulig. Harmonix sier at man etter en halvtime-time i Pro Mode Traineren burde klare å spille låter på ProMode Medium. Virker som man skal komme kjapt inn i hvordan det fungerer. Gleder meg! Endret 30. september 2010 av thklinge Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 kan det være denne, bare at de har lagt inn feil bilde. Den er jo myntet på RB3, og er jo relativt dyr... Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Når det gjelder Pro Mode så er det en egen modus med vanskelighetsgrader. Du kan altså velge vanlig Rock Band modus (fem fargede knapper) og ha vanskelighetsgrader fra easy til expert. Velger du Pro Mode så kan du også velge fra easy til expert. Å bli kastet rett ut i Pro Mode og spille sangen 100% som originalen hadde vært umulig. Harmonix sier at man etter en halvtime-time i Pro Mode Traineren burde klare å spille låter på ProMode Medium. Virker som man skal komme kjapt inn i hvordan det fungerer. Gleder meg! Det visste jeg ikke, men lover jo bra! Gleder meg om mulig enda mer nå. Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Da er det bestilt, Både piano og pro gitaren Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 pro gitar som den med knappene? Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Ja, den andre kommer ikke før i mars, så må ha noe å øve på i mens Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Har piano, men har ikke fått prøvd det så mye enda (har ambisjoner om det da, hehe). Har den gitaren med knappene kommet i salg enda, og hvor kjøper du den isåfall? Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Det er ute på cdon, men virker ikke som de har flere igjen, og de kommer ut på gamezone den 14. trur jeg. Får piano til jul, og gitaren når den kommer, gleder meg som en liten unge... Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 6. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2011 Ser fortsatt ikke noe til denne gitaren, noen som vet når/hvor den kommer? Burde være mulig å forhåndsbestille den nå... Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Da har jeg bestilt gitar fra eBay.com ROCK BAND 3 SQUIER FENDER WII PS3 XBOX PRO REAL GUITAR, $499+$99 i porto, samt en MIDI Adapter fra Platekompaniet til 349 NOK. Skulle bare mangle at Platekompaniet ikke får levert adapteren, vet at de ikke har den på lager (10-20 dager står der), vet at det er stor etterspørsel etter den rundt forbi, selv i USA... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå