Gå til innhold

Fender Squier Stratocaster, kontroller for RB3

HulkHaugen

Anbefalte innlegg

I dag eller i morgen skal RockBand 3 angivelig bli tilgjengelig i de norske butikkhyllene, og rosinen i pølsa her må jo være Fender Squier Stratocaster, en ekte el-gitar man kan bruke til å spille spillet fremfor en plastikk gitar. Men etter å ha skummet litt igjennom nettet her ser jeg ingen som ser ut til å selge denne gitaren her i landet. Er det noe jeg har gått glipp av? Skulle ikke forundre meg om denne ikke kommer til Norge i det hele tatt...

EDIT:

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet vel ikke noe mere, som f.eks. når den er ventet å komme? Ser for meg at det fort kan bli problemer med å dekke behovet i markedet for denne gitaren :(

du sier at rock band 3 kommer imorgen?

vel, de andre sier 28 october.

spørs om ikke gitaren kommer da også :)

lol, litt svimmel, har en tendens til å blande september/oktober, hehe...

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Pro+, regner med at det er mere krevende enn Expert da. Isåfall det jeg sikter mot ;) Ev. trommer og keyboard får jeg ta i neste omgang hvis jeg fortsatt er singel og jorden ikke er gått under etter 21.12.2012 :p

Ettersom jeg har forstått så skal spillet være bakoverkompatibelt med RB1,2,Beatles og GreenDay også :) Nok av låter å trene på en stund der :D

Lenke til kommentar

Vanskelighetsgraden vil nok være del i to, så vidt jeg vet. Easy, Medium, Expert osv fungerer nok som de gjør i de vanlige RB-spillene. I tillegg har vi Pro+ som vil bli mer som å spille et ekte instrument. Jeg vil tippe det betyr vi må bruke de ekte grepene på gitaren og så videre. Gleder meg uansett.

Tviler på at RB3 vil være 100% bakoverkompatibel ut fra boksen. Det vanlige er å betale en liten klatt for å laste end et utvalg av de gamle låtene. Men all DLC-en vil være kompatibel med RB3. Håper det gjelder i Pro+-mode også. Hadde vært tøft med Ghostbusters på keyboard. :p

Lenke til kommentar

Næ, er ganske sikker på at de sa at vi kunne spille de gamle låtene med den nye gitaren, men regner med at de må legges inn på harddisken, samt at vi må laste ned noen "tabs" for å fortelle spillet hvordan låtene skal spilles med de nye instrumentene. Skal ikke være helt sikker her, men er slik jeg ser det for meg...

Lenke til kommentar

Alt av RockBand DLC blir oppdatert til Rock Band 3! (Er du overrasket? Hallo, det er Harmonix vi snakker om her ikke Activision...) Mye av informasjonen som RB3 trenger ligger allerede inne i DLCen, Harmonix har vært flinke til å tenke framover. Det betyr at gamle låter med synth/piano vil kunne spilles på minipianoet på RB3.

Når det gjelder Pro Mode så er det en egen modus med vanskelighetsgrader. Du kan altså velge vanlig Rock Band modus (fem fargede knapper) og ha vanskelighetsgrader fra easy til expert. Velger du Pro Mode så kan du også velge fra easy til expert. Å bli kastet rett ut i Pro Mode og spille sangen 100% som originalen hadde vært umulig.

Harmonix sier at man etter en halvtime-time i Pro Mode Traineren burde klare å spille låter på ProMode Medium. Virker som man skal komme kjapt inn i hvordan det fungerer.

Gleder meg!

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Når det gjelder Pro Mode så er det en egen modus med vanskelighetsgrader. Du kan altså velge vanlig Rock Band modus (fem fargede knapper) og ha vanskelighetsgrader fra easy til expert. Velger du Pro Mode så kan du også velge fra easy til expert. Å bli kastet rett ut i Pro Mode og spille sangen 100% som originalen hadde vært umulig.

Harmonix sier at man etter en halvtime-time i Pro Mode Traineren burde klare å spille låter på ProMode Medium. Virker som man skal komme kjapt inn i hvordan det fungerer.

Gleder meg!

Det visste jeg ikke, men lover jo bra! :D Gleder meg om mulig enda mer nå.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...