Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - kaian - 55mm på Lensbaby Tilt Transformer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er det så mange bra bilder at det nesten er vanskelig å trekke frem noen fremfor andre.

Jeg likte imidlertid 16. oktober veldig godt. 23. oktober var også herlig, men nesten så skummelt at jeg slo på mer lys her nede i den mørke kjellerstuen.

Endret av SR-L
Lenke til kommentar

Dette bildet minner meg om en av dagens nyheter der NSB kutter i tilbudet for å redusere togkaoset til vinteren. Som Kleppa sa på TV: "De avgangene gikk ikke i fjor allikevel". :mad:

Er enig at bildet passer bra til dagens innslag om togsituasjonen i byen - det er på tide at politikerene tvinges til å reise kollektivt.

 

Fin bruk av tilt effekten.

 

23. oktober var også herlig, men nesten så skummelt at jeg slo på mer lys her nede i den mørke kjellerstuen.

Jeg var der - det var faktsik litt creepy en liten stund, så bildet fikk frem stemningen bra.

Lenke til kommentar

Tusen takk alle sammen for flotte kommentarer!

 

@Bykatt: de tiltakene ser lovende ut, kutte ut tre avganger på østlandet kan ikke være så ille. Bedre regularitet er verdt en del :yes:

 

@Tomsi: Jeg ser stadig både lokal- og stortingspolitikere på toget.

 

26. oktober, Frokost på balkongen?

 

post-116334-1288113928,1679_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer igjen!

 

@Bykatt: jepp, hundeeiere :dontgetit:

@SR-L: ja, jeg tror også de skulle vært i fokus

 

Og så, omsider, [trommevirvel! jubelbrus! fanfare!]: siste bilde i oktoberfesten er tatt! Og jeg klarte det! :thumbs:

 

31. oktober, Det suser i sivet

 

post-116334-1288551497,3914_thumb.jpg

 

 

Underveis har jeg hatt nokså bestemte meninger om tiltadapteret - :yucky: -men jeg tror det skal få ligge en stund i veska og eventuelt vise seg tilliten verdig. Det har sine sider, det har det. :yes:

 

Så var det å finne ut hvilke tre bilder som skal i samletråden da.

Lenke til kommentar

25. oktober "9-5": Her fikk du virkelig utnyttet tilt'en ved å sette fokus langs toget, og derved på passasjerene på vei inn. Umulig å fortelle samme "story" med et konvensjonelt objektiv.

 

26. oktober "Frokost på balkongen?": Snakk om Soria Moria slott. Karl Johan leder fint opp mot slottet, som også er det eneste som er solbelyst.

 

30. oktober "S for saturert": Nydelig "S", og flotte farger i regnværet. Så får det heller være at hunden løper raskere enn et tiltadapter kan følge. Men siden de er på vei ut av det smale fokusplanet og mot betrakteren, så får man fokus på fartsretningen, og bildet blir mindre statisk.

 

31. oktober "Det suser i sivet": Jeg var jo der, så jeg vet at det faktisk suste i sivet. Fin silhuett, og det gjør seg med flere strå ute av fokus her. Komposisjonen sitter som støpt.

 

 

Jeg vil ellers takke for godt selskap på flere helgeturer i all slags vær langs Oslos elver.

Lenke til kommentar

Himmelen under var fin, passe skrudd og corny - men creepy creek var kjempebra! Seriøst dyster og fin!

 

Stilig komposisjon på balkongen! Og - øyh! Animert gif er da ikke lov? Tør da sverge på at S for Saturert beveger på seg mens man ser på det! Creepy!

 

..Og avslutningen er direkte vakker - en nydelig, svevende stemning, med flott komposisjon og god bruk av dybdeskarphet. Deilig å se på!

 

Takker for morsom fest! Lensbaby Tilt Transformer er da en morsom sak! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...