The Stig Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Aldri før har femti runder vært så appellerende. Les mer Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Dessverre Games for Windows Live, dette burde resultert i heftig trekk. Makan til kranglete søppel, spesielt om du må flytte på savedgames for eksempel. Og online delen, hutte meg for noe jalla, har hatt nok mareritt med DiRT 2. Så dette blir dette neppe noe kjøp av nei, uten GFWL så har det vært en annen sak. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Det verste med GfWL er jo updaten. Makan til smerte prosess skal en leite lenge etter. Endret 28. september 2010 av Refsa Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Meget tilfredstillende bilspill dette her altså, men det mangler litt realisme for at det skal nå opp for min del. Første løp på Bahrain ble vunnet etter mye forberedelser, null hjelpemidler og nest vanskeligste vanskelighetsgrad, MED EN LOTUS! Da sier det seg selv at det er noe som ikke stemmer. Skal teste neste løp på ekspert og se om ting henger mer på greip da. Synes Ai kjører alt for sporadisk, de rykker mer rundt på banen enn å kjøre "fluently". Det ryktes at AI ikke kjører så fort som tidene skal ha det til, men dette har jeg ikke testet selv (ligge bak noen en hel runde og sammenligne tiden du og motstanderen får i practice og qualifying). I selve løpene har heldigvis ikke tidene noenting å si, kommer man først så vinner man! Ting jeg liker er de overveldende kreftene (bilen slår seg løs i 4. gir!), værsystemet, kjørefølelsen og det faktum at man må varme opp dekk og bremser før man kan trykke skikkelig til! For dem som får en oppvekker når det gjelder formel 1 og vil begynne å følge med på sporten, eller dem som bare ser løpene på viasat 4 sin elendige dekning, så kan jeg på det varmeste anbefale å registrere seg på The F1 Society. Her legges BBCs dekning av formel 1-løp ut på filhostingtjenester som rapidshare ol. kun timer etter at de er sendt. BBCs nye satsning på formel 1 er helt sinnsykt bra, og de spiller virkelig på glamoren og fest-stemningen som ligger rundt formel 1-løpene. Sessions som legges ut: P1, P2, P3, Qualifying buildup, qualifying, post qualifying, pre race, full race, post race og mye mer. Pur kvalitet. Man får riktignok ikke sett løpene direkte, men det er vel verdt det dersom man ikke får sett løpene på BBC direkte. For meg ble dette spillet close, but no cigar. Forhåpentligvis acer de formelen i formula 1 2011! Endret 28. september 2010 av OpusNR1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Høres bra ut dette! Grafikken og alle detaljene ser helt fantastiske ut. Som anmeldelsen sier, har jeg også hørt mye negativt rundt karriere modusen. Rotete, og helt tilfeldig. Håper Codemasters fikser dette. Også hørt/lest irritasjoner om og rundt pit-stop området. Motstanderne blir ghosts i pit-stop, og kan kjøre rett igjennom deg. Det er jo helt på trynet, etter min mening.. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 "Og det er nemlig ikke rent lite man skal tenke på; Har jeg nok bensin?" Ikke i år, nei. Digger F1 2010, endelig et bra F1 spill siden F1 99'02 fra EA... Synd de valgte å bruke GFWL... Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Så i karrieremodusen kan du ikke oppgradere deler osv? Høres kjedlig ut. Endret 28. september 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Jeg måtte kjøpe meg Logitech G27 i dag duo dette fantastiske spillet! Har F1-spillet fra 2005/2006 på PS3 som også er glimrende. Etter det jeg har skjønt så får du nye deler jo lenger ut i spillet/høyere levler du kommer. Feks aero-packs, bremser, osv. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 På tide å ta frem rattet til PCn igjen ja Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Kan ikke starte sitt eget team, og det skal være trekk? Har du kun grunnlag fra DiRT, GRiD og ligende? En F1 lisens tilsier at man skal ha lagene, førerene og banene fra 2010 sesongen. Samme grunn er det til at førere ikke bytter mellom lag. Lisensen tilsier at man kun har lov til å vise 2010 sesongen, så enkelt er det. Det med andre team er jeg forsåvidt enig i, p.g.a jeg er fornøyd med HRT som jeg kjører for, så vil ingen andre team ha meg, hjelper ikke at jeg har vunnet løp i en HRT, neida. Delene kommer ja, men som 2.fører har du ikke kontroll over hva eller noe. Forsåvidt realistisk og fint, men synes fokuset på teamkompisen er noget overdrevet. I team som Virgin, Lotus og HRT så er det jo fortsatt viktig å være best, men teamet er viktigere enn å slå teamkompisen. Fartsfølelsen klarer jeg heller ikke se, ikke i cockpit-view i allefall. Uansett, de sa at spillet skulle passe bedre for sim-spillere enn arcade-racere, da har de bommet totalt med tanke på PC-markedet... Lenke til kommentar
freke Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 og det faktum at man må varme opp dekk og bremser før man kan trykke skikkelig til! For dem som får en oppvekker når det gjelder formel 1 og vil begynne å følge med på sporten, eller dem som bare ser løpene på viasat 4 sin elendige dekning, så kan jeg på det varmeste anbefale å registrere seg på The F1 Society. Her legges BBCs dekning av formel 1-løp ut på filhostingtjenester som rapidshare ol. kun timer etter at de er sendt.! Jo, ganske underholdene men et par pussigheter. Kjører med bensin, skade og dekksimulering. Ragget rundt i en kvallik og satte en grei tid på første flying lap. Og kjørte så tilbake til pit i 2 gir eller så. Etter en halv runde med svært lav fart kom race engeneer med følgende perle "your tires are at their optimum temperature". Så mine dekk er tydeligvis best kalde... Ang BBC dekning av F1; like raskt og greit å se det på BBC iplayer vil jeg si. Der blir jo FP1 og 2, qual og race + forum (altså kun radio av FP3) lagt ut så godt som umiddelbart etter sending på tv. De somlet noen timer nå i helga da. Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 @freke: Man får jo ikke tilgang til det meste på bbc's sider utenfor England da, inkl iPlayer. Med mindre man bruker proxy-server da, men det koster jo... Ellers hadde jeg jo lett brukt deres tjenester direkte. F1 society er en god substitusjon. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Dessverre Games for Windows Live, dette burde resultert i heftig trekk. Makan til kranglete søppel, spesielt om du må flytte på savedgames for eksempel. Og online delen, hutte meg for noe jalla, har hatt nok mareritt med DiRT 2. Så dette blir dette neppe noe kjøp av nei, uten GFWL så har det vært en annen sak. Ja, aldri skjønt greia med GFWL, det gir liksom ingen fordeler heller, det er bare masse mas. Ellers ser jo spillet interessant ut, dog kanskje litt for sim-fokusert for meg, er det relaistisk med tanke på frbikjøringer også? (mao de skjer alt for sjeldent), eller går det greit å kjøre forbi? AtW Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Men når det er sagt, en viss skepsis var også tilstedeværende – tross alt dreier det seg jo om Formel 1, den mest monotone motorsporten av alle Ta en titt på NASCAR. Sett på cruise-kontrollen og kjør venstresvinger inn i evigheten. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Som igjen har sine punkter hvor det slår all annen racing ATW: Enkelte sier det er litt for luggete og vanskelig med kontroll, men utenom det, så er det ikke veldig sim nei, ikke om man sammenligner det med faktiske sim-spill. Lenke til kommentar
freke Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Ellers ser jo spillet interessant ut, dog kanskje litt for sim-fokusert for meg, er det relaistisk med tanke på frbikjøringer også? (mao de skjer alt for sjeldent), eller går det greit å kjøre forbi? AtW For sim fokusert? Det er Codemasters. ABS og TCS får man ikke slått helt av engang. Forøvrig er det jo opp til en selv hvor ofte man kjører forbi. Man kan om man vil ha et par forbikjøringer pr runde eller sektor om man passeser samme bilen om igjen og om igjen Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Ang BBC dekning av F1; like raskt og greit å se det på BBC iplayer vil jeg si. Der blir jo FP1 og 2, qual og race + forum (altså kun radio av FP3) lagt ut så godt som umiddelbart etter sending på tv. De somlet noen timer nå i helga da. Du får sett bde FP1, 2 og 3, qual, pre-race, race og post-race/forum live på iPlayer. Du kan se alt etterpå, men ikke FP3 av en eller annen grunn. Du kan kun se det live. FP-ene er med BBC 5 LIVE-radio kommentering som er helt greit. Har ofte Karun Chanduk med på laget) BBCs dekning er fantastisk... Men tilbake til spillet. Race engineer er ikke helt til å stole på nei.. Feks om du leder eller ligger bak en bil, kanskje to sekunder, så sier engineer at du ligger 5 sek foran/bak.. skulle tro race engineeren lå flere runder etter. Mange ting som er bedre på F1 2006 som jeg har på PS3.. Lenke til kommentar
freke Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Ang BBC dekning av F1; like raskt og greit å se det på BBC iplayer vil jeg si. Der blir jo FP1 og 2, qual og race + forum (altså kun radio av FP3) lagt ut så godt som umiddelbart etter sending på tv. De somlet noen timer nå i helga da. Du får sett bde FP1, 2 og 3, qual, pre-race, race og post-race/forum live på iPlayer. Du kan se alt etterpå, men ikke FP3 av en eller annen grunn. Du kan kun se det live. FP-ene er med BBC 5 LIVE-radio kommentering som er helt greit. Har ofte Karun Chanduk med på laget) BBCs dekning er fantastisk... Men tilbake til spillet. Race engineer er ikke helt til å stole på nei.. Feks om du leder eller ligger bak en bil, kanskje to sekunder, så sier engineer at du ligger 5 sek foran/bak.. skulle tro race engineeren lå flere runder etter. Mange ting som er bedre på F1 2006 som jeg har på PS3.. Jeg har ikke sett at man kan se det live på iPlayer? On iPlayer soon after pleier det å stå. Jeg bruker proxy så for alt iPlayer vet er jeg i UK. Hvor ligger live feeds på iPlayer da? Race Engeneer er helt på trynet egentlig. Hadde bange anelser da jeg satt i garasjen og så ut på blå himmel, forcast sa 45% sjangs for regn og RE insisterte på at Full wet var det kloke valget. Siste gangen jeg tar hans råd for å si det slik. Jeg sto på griden med grønn stripe midt på dekket, alle andre hadde den grønne stripa på sideveggen. Urk. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Artig, jeg har kun fått beskjed om "inters are the best choice for this weather". Joachim, at ting er bedre på F1 2006 kan så være, men at dynamisk raceline skal være bedre på Grand Prix 3 er vel ille, eller, det er mindre forhåndprogrammerte events i F1 Pole Position (et av de dårligere F1 spillene som er lagd) enn hva det er i dette. (Vel og merke, kvalen er helt forhåndsprogrammert på F1 PP, men dette var jo faktisk det første F1 spillet til N64). Er det noen som har merket en bil, som har snurret i hårnåla rett før slutt på sektor 2 i Malaysia? Det er programmert inn at der skal det snurre en bil i løpet av løpet,- herlich! Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Anngående F1 på BBC; du ser alt live (fp1, 2, 3, qual, pre, race, forum) på bbc's f1-sider (bbc.com/f1), stør "LIVE" helt øverst på siden. Bruker selv VPN fra UKVPN som fungere smooth! Da har du flere kameravinkler, driver-tracker, on-board osv. Samt BBC Sport eller BBC 5 LIVE -kommentering. Et par faner med BBC iPlayer og live timing fra formula1.com så er det i boks egentlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg