noesIdel Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Hei, Jeg driver å prøver meg på OpenGL og har allerede laget et par små programmer med fixed functinallity pipeline. Problemet oppstår når jeg bruker funksjoner som ikke er en del av windows sin implementasjon av OpenGL. For å løse dette problemet bruker jeg GLee, men noen av funksjonene virker ikke til å fungere i det hele tatt. For ekempel etter kallet glGenBuffers(2, mapBuffers); inneholder fortsatt mapBuffers[0] og [1] referanseverdien 0 som ikke er en gyldig bufferreferanse (og de er jo tross alt like i tillegg). Er det noen som har en ide om hva som kan løse dette? På forhånd takk. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Du bør bruke OpenGL Extension Wrangler (GLEW) Merk at svært mye 1.1 funksjonalitet (faktisk bortimot alt) er forandret fra OpenGL 3.0 og nyere. Lenke til kommentar
noesIdel Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Takk for svaret. Jeg byttet til Glew, og nå fungerer det. Fant ut nå at problemet var verken GL extentions eller Glee, jeg hadde bare puttet et par linjer OGL kode forran GL context initen. Men jeg hadde aldri finni det ut uten debug infoen fra glew Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå