Lommebok Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Hei. Jeg bygde en pc for en venn denne helgen, alt gikk perfekt. Da jeg var ferdig skulle vi starte den, første problem var at hans EVGA GeForce GTX 460 fikk for lite strøm(Ifølge manualen) så jeg koblet til en strømkabel til. Da startet pcen seg opp og kom helt til der det står "Starting windows". Så restartet den seg og den begynte å pipe, kanskje 5-6 pip(Raske pip). Da den var ferdig med pipene kom "Starting windows" igjen, men denne gangen kom han seg til logon screenen og vi logget inn og pcen fungerte helt perfekt. Ligger stabilt på 40 grader, men ved crysis så fyker gradene opp til 70 grader.(Dårlig kjøling i kabinettet) Så, to spørsmål: Vet dere hva dette restart problemet er? Er 70 grader veldig høyt? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Ingen kan vite helt sikkert. Vanlige muligheter er billig eller defekt RAM, CPU har feil eller kjøleren sitter ujevnt/dårlig på CPUen. Er CPUen Core i5/7 så kan det også være nødvendig å slå av alle C-steps/speedstep i BIOS. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Alt gikk perfekt, men det virker ikke helt som det skal? Perfekt betyr at det ikke kunne ha vært bedre. Du kan slå opp i manualen hva pipene betyr, det pleier å stå der. Så lenge du ikke spesifiserer hvilke komponenter det er i PCen eller hvilken komponent som når de temperaturene så er det ikke lett å gjette hva du mener, men hvis det er snakk om prosessoren eller skjermkortet så er det ikke spesielt høyt ved full last. EDIT: Du bør også slå opp ordet stabilt i en ordliste og sjekke hva det betyr. Endret 2. oktober 2010 av BadCat Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hei. Jeg bygde en pc for en venn denne helgen, alt gikk perfekt. Da jeg var ferdig skulle vi starte den, første problem var at hans EVGA GeForce GTX 460 fikk for lite strøm(Ifølge manualen) så jeg koblet til en strømkabel til. Da startet pcen seg opp og kom helt til der det står "Starting windows". Så restartet den seg og den begynte å pipe, kanskje 5-6 pip(Raske pip). Da den var ferdig med pipene kom "Starting windows" igjen, men denne gangen kom han seg til logon screenen og vi logget inn og pcen fungerte helt perfekt. Ligger stabilt på 40 grader, men ved crysis så fyker gradene opp til 70 grader.(Dårlig kjøling i kabinettet) Så, to spørsmål: Vet dere hva dette restart problemet er? Er 70 grader veldig høyt? Problemet ditt kan være relatert til mye, du må spesifisere hva du har! ellers blir dette veldig vansklig. Er som å si du har problemer med bilden din, men du sier ikke om det er motoren eller døra du ikke for lukket. Mine tips er mest sannsynlig ram. 70grader er vel på grensen av hva jeg er konfortabel med, i alle fall på CPU. Kjøp deg en bedre kjøler også syns jeg du bør ta en titt på kabler og forbedre airflow i kabinettet samtidig. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Det er ikke slik at man kan sette et punkt 70 grader som skadelig for en CPU. Saken er at når man metter kjøleegenskapene til kjøleren så vil ikke den greie å transportere bort nok varme slik at det overheter. Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Fikset pcen i helgen. Løsning: Slo av speedsteps inne på BIOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå