polljen Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 For en tid tilbake så erstattet jeg min(kaputte)HP Photosmart Pro B9180 A3+ med en Epson Stylus Photo 1400 A3+. Ved kjøp av ny skriver så satt jeg med en god del HP-papir, så jeg har prøvd å få brukt dette opp og har fått brukbare resultater på mine utskrifter. Dvs at HP's satinmatte-papir fungerer utmerket på min Epson, HP's glossy papir er derimot ubrukelig (fungerer ikke med Epsonblekk, grunnen er sannsynligvis at det er to forskjellige "prinsipp" bak blekkene, pigment v dye). Nå er det på tide å anskaffe seg nytt papir og da er det naturlige å bestille Epsons originalpapir, men jeg er samtidig ute etter tips fra erfarne Epson-brukere over anbefalte papirtyper (orginale eller uorginale). Bruksområdet er variert og mye av utskriftene er forstørringer av eldre scannede (og redigerte) bilder, både s/hv og farge. Personlig så er jeg ikke så veldig glad i glossy papir, og heller derimot mot det litt mer matte alternativet, men jeg skal ha meg papir av flere typer så alle tips mottas med takk. Lenke til kommentar
ramses Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Jeg har blitt veldig glad i Canson Baryta. Må prøves Lenke til kommentar
polljen Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Jeg har blitt veldig glad i Canson Baryta. Må prøves Skal så absolutt vurderes som ett tillegg til "vanlig" fotopapir. Ser positivt ut til de "gode" utskriftene, men det er ikke ett papir (prismessig) som jeg vil sløse med til mer ordinære utskrifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå