Gå til innhold

3 skjermer, nytt grafikkort, budsjett på 4-5000.

QBab

Anbefalte innlegg

Har for tiden to skjermer koblet til PC-en min, men har nå tenkt å oppgradere. Jeg tenker: En ny skjerm (helst widescreen) og et grafikkort som støtter tre skjermer og spill som for eksempel Star craft 2.

Nå har jeg ikke følgt med på grafikkortfronten på flere år, eneste jeg kan konkludere med er at det er en jungel av kort der ute.

Så, til alle hardware freaks der ute, jeg gir dere 5000 spenn og fritt spillerom. Finn PC oppsettet som gir meg våte drømmer så skal dere få en stor telepatisk klem! :w00t:

På forhånd takk, deres hjelp settes stor pris på og vil aldri glemmes.

EDIT: Ser nå at skjermen også må ha display port, viss jeg skal ha eyefinitykort.

EDIT2: Fy faen, skjermer med display port var nå urimelig dyrt, går det ikke an å kjøre 3 skjermer uten et eyefinitykort?

EDIT3: Hva med å kjøpe 2 kort til en 1500 kr å kjøre de i SLI/CF?

EDIT4: Oppsummering: Hovedmålet er at jeg skal kunne kjøre et oppsett med 3 skjermer.

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, nei er litt rotete i hodet etter helga. Det er kun snakk om en oppgradering av skjerm og skjermkort.

Hovedmålet er at jeg skal kunne kjøre et oppsett med 3 skjermer. De to 19 tommerne jeg har fra før på siden og en ny widescreen i midten, den nye skjermen kan være alt fra 21 og oppover. De gamle skjermene kjører DVI.

Edit: Den nye skjermen trenger ikke være så dyr, da de jeg har fra før er et par år gamle. Kjedelig viss det blir altfor stor forskjell i bildekvaliteten. Jeg må sikkert tune den nye skjermen ned på de gamles nivå uansett.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Om du skal kjøre spill i eyefinity, så må alle skjermene ha lik oppløsning (feks 3x 1920x1080).

Du kan kjøpe 3 vanlige skjermerer, så kjøpet et DVI > Displayport adapter. Selv bruker jeg dette. Det er en overgang fra DVI til MINI Displayport noe som mitt skjermkort har (Radeon HD 5970)

Jeg bruker også 3stk skjermer av denne typen, som anbefales fra meg.

Starcraft 2, støtter så vidt jeg vet ikke 3 skjermer.

Du kan strekke bildet ut over 3 skjermer, men det blir ikke så veldig pent syn (Mulig de har fikset dette med en patch, hari kke testa siden beta)

Anbefaler deg Radeon HD 5870 til rundt 2500-3000 om jeg husker rett.

Bør ikke gå for noe "dårligere" kort siden du skal spille over 3 skjermer, som fort kan kreve litt. Som nevnt, bruker jeg Radeon HD 5970, som koster rundt 4500-5300,-

Men siden du skal ha skjerm i tillegg til de 5000,- så er jeg litt usikker på hvordan du vil gjøre dette. Adapter fra DVI til Displayport koster typisk 500-1000kr (Det må være Aktivt adapter).

Edit: Du kan forsåvidt kjøre 3 skjermer på et av skjermkortene i 5000-serien til ATI\AMD, men du kan ikke kjøre det i eyefinity (Slik at bildet strekker seg over alle skjermene når du skal spille). Alle skjermene må ha lik oppløsning for at dette skal gå. Mulig jeg tar feil, om jeg gjør så får en korrigere meg. :ph34r:

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...