Inaktiv bruker 4 Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg har forsøkt å innstallere Suse 8.2 ved hjelp av denne topic'en og det har til en viss grad funket (var en del rpm's som ikke ble innstallert, men har funnet løsningen på det (regner jeg med)) rpm -i <ftp>/<pakke>.rpm (har skrevet opp navnet på de jeg manglet). Problemet består av at da maskinen hadde rebootet, og den var kommet til konfigurasjon av Network fikk jeg et strømbrudd... når jeg starter linux nå, laster den alt (unntatt det grafiske grensesnittet, men jeg mistenker en manglende rpm) og blir stående med login. Jeg skriver root, og logges inn - uten forspørsel om passord... Jeg lurer på om det er noen måte å starte andre del av installasjonen igjen, da jeg er lite lysten å sitte i 6 timer og vente på installasjonen igjen... Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 4 Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Nm Nm Installerte alt på nytt - og selv om jeg fikk flere manglende pakker, fikset en "oppdatering" av installasjonen de manglende. Desverre fikk jeg en feil på GRUB og måtte stresse litt for å fixe den - noe som gjorde at hele greia hoppet over del 2 av installasjonen (noe som igjen gjorde at jeg startet opp med tysk tastatur, ingen mus, og har fremdeles ikke passord på root... ) Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Passordet setter du med kommandoen "passwd" Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Alt som blir gjort under innstallasjonen kan gjøres via YaST2 etter innstallasjonen Skriv yast2 som root (grafisk eller kommandolinje) så er du i gang :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 4 Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Well, jeg er en n00b takker for tipsene - må si jeg elsker linux så langt. Og ikke bare jeg - forloveden tok en titt og proklamerte at når hun skal kjøpe seg ny maskin (den gamle svidde CPU, RAM og MoBo forleden dag) skal hun ha linux... hehe Stresser litt med å finne ut av drivere for Radeon 8500 min *sukk* men det kommer nok - google er min venn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå