Gå til innhold

Får ikke koblet til internett

Retalk

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, Jeg har en berbar laptop og en ubuntu server hjemme.

Her om dagen måtte vi bytte swithen fordi den gamle ikke orket mer. da fikk vi en ny svart ( nei jeg har ikke produkt navnet i hodet akkurat nå) D-Link ruter hjemme. da jeg selv, uten , enorme it kunskaper hadde satt opp netverket igjen med nøkkel og det hele nektet ubuntu serveren og laptoppen å koble seg til internett( dem kobler seg opp til netverket men nekter og koble til internett).

det går helt greit og koble seg til alle andre nett, og jeg får koblet alle andre pc'r og smart telefoner til nettet mitt på helt vanlig måte.

Hva er det som er galt:-)

Tauusen takk for alle svar:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ser eget nettverk og har samme navn og kryptering som før, så ville jeg sjekket om router er satt til kun 11n (hastighet). Jeg ville også sjekke om det er satt statisk ipadresse på maskinene.

Nope, dynamisk ip på begge to. hastigheten er jeg ikke helt sikker på men det skulle jo la seg gjøre og komme inn på internett likevell.

opner jeg et leservindu på jeg bar melding om at det ikke er tilkoblet internett ect.

Skjønner virkelig ikke hva jeg gjør galt.

Lenke til kommentar

Hvis du har router stående på kun en hastighet og PC ikke støtter den, så vil du selvsagt ikke få forbindelse.

Ville sjekket dette hverfall. Det beste er trolig å sette router i mixed mode. (11bgn eller 11bg).

Ellers ville jeg prøvd uten kryptering til du har forbindelse.

Har du prøvd å koble deg opp mot routeren? http://192.168.0.1

Får du til det, så er det innstillingene mot internett/modem som er problemet.

Lenke til kommentar

Hvis du har router stående på kun en hastighet og PC ikke støtter den, så vil du selvsagt ikke få forbindelse.

Ville sjekket dette hverfall. Det beste er trolig å sette router i mixed mode. (11bgn eller 11bg).

Ellers ville jeg prøvd uten kryptering til du har forbindelse.

Har du prøvd å koble deg opp mot routeren? http://192.168.0.1

Får du til det, så er det innstillingene mot internett/modem som er problemet.

Jeg har satt rutern i mixed mode 11bgn og det hjelper ikke. jeg kan virkelig ikke fatte at jeg ikke kommer inn på nettet. men jeg får ikke tilgang til rutern men noen av de pc'ne jeg sliter med.

Endret av Retalk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...