sharkbite Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 jeg er 18 og har en venninne på 15... hun tør ikke dra til hvor-enn-det-er for å få p-piller... kommer de til å la meg kjøpe de til henne? eller må hun hente de selv? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Trodde man måtte ha resept for å kjøpe det jeg Lenke til kommentar
idakaroline Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 For å få p-piller må hun til lege, siden hun er under 16 år. Når hun har fått det på resept, kan du hente det for henne på apoteket Lenke til kommentar
Gjest hei Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Hun kan ordne det på helsestasjon for ungdom, som sikkert finnes. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 For å få p-piller må hun til lege, siden hun er under 16 år. Når hun har fått det på resept, kan du hente det for henne på apoteket Må man ikke ha samtykke med foreldrene om man er under 16? Legen skriver isåfall ut resepter, som nevnt. Lenke til kommentar
idakaroline Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Ikke det jeg vet. Kan godt hende, men jeg vet som sagt ikke. Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Resept trengs. fås på Helestasjon for ungdom etter samtale med en helsesøster der. Hun kan gå selv (er ikke aldersgrense, men hun må betale selv (aldersgruppen 16-25 får dekket inntil 100 kr,-)). Siden du er eldre og jeg oppfatter det slik at du har gjort det før kan du jo være med henne, være moralsk støtte og hjelpe henne i samtalen med helsesøsteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg