Puster Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Hei! Nå har jeg jobba litt med den left funksjonen men detn vil ikke fungere, visst dere besøker siden nå, er det bare linjer, hva er feil i koden? function get_content($id = '') { if($id != ""): $id = mysql_real_escape_string($id); $sql = " SELECT * FROM cms_content WHERE id = '$id'"; $return = '<p><a href="index.php"> Gå tilbake til startsiden</a></p>'; else: $sql = " SELECT * FROM cms_content ORDER BY date DESC LIMIT 3"; $sql = "SELECT LEFT(body,25) AS ingress FROM cms_content"; endif; $res = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); if(mysql_num_rows($res) != 0): while($row = mysql_fetch_assoc($res)) { echo '<h1><a href="index.php?id=' . $row['id'] . '">' . $row['title'] . '</a></h1>'; echo '<p>' . $row['body'] . '</p>'; echo '<h6>' . $row['date'] . '</h6>'; } else: echo '<p> Oisann! Her har det visst skjedd en feil, beklager så mye </p>'; endif; echo $return; } Lenke til kommentar
Puster Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 når jeg bruker koden forsvinner body'en men alt annet er der:S Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 $sql = " SELECT * FROM cms_content ORDER BY date DESC LIMIT 3"; $sql = "SELECT LEFT(body,25) AS ingress FROM cms_content"; Den øverste linjen her vil bli ignorert. Lenke til kommentar
Puster Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 så hvordan skal jeg ha spørringen i den øverste linjen da? Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 ?? $i=1; $i=2; echo $i; Hva tror du $i inneholder? 12? Lenke til kommentar
Puster Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg er ikke helt med, du sier at den øverste spørringen vil bli igronert, hvordan skal jeg da ha det? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg er ikke helt med, du sier at den øverste spørringen vil bli igronert, hvordan skal jeg da ha det? Han første spørringen din blir ignorert. Med andre ord: $sql = " SELECT * FROM cms_content ORDER BY date DESC LIMIT 3"; $sql = "SELECT LEFT(body,25) AS ingress FROM cms_content"; Innholdet til SQL vil være den siste. (SELECT LEFT(body,25) AS ingress FROM cms_content) Så derfor må du lage en spørring utav de to du har der Lenke til kommentar
Puster Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) så den nye spørringen vil bli slik? $sql = "SELECT 'title',LEFT('body',o,25), 'date' FROM cms_content ORDER by date DESC LIMIT 3"; Endret 3. oktober 2010 av Puster Lenke til kommentar
Warzyrie Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Hvis du skal gjøre det slik at html kodene ikke plager, så setter du dem inn slik? <?php while($row = mysql_query($res)){ echo "<h1>".$row["Tittelen"]."</h1>"; echo "<p>".$row["dato"]."</p>"; echo "<p>".$row["body"]."</p>"; } ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå