Gjest Slettet+12374561 Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Hei, Russebil (GMC Vandura 1990 mod.) er kjøpt inn og den gikk helt fint til den plutselig ikke ville starte lenger. Det begynte med at vi jobbet på bilen og den ble slått av og på noen ganger for å sjekke noe. Til slutt var batteriet tilsynelatende tomt, og vi ladet det. Spenningen gikk opp og vi skulle starte igjen, men da vi vridde om tenningen skjedde det ingenting og ingenting av det elektriske funket. Vi fikk ikke sjekket om det elektriske funket før tenningen ble vridd om. Vi mistenker at en ledning ligger og jorder et sted, men vi er ikke sikker. Jeg tror at bilen har to batterier, noe som skal være vanlig på denne bilen. Noen som vet hva som kan være problemet? Vi har litt problemer med å få bilen til verksted siden den veier over to tonn og vi ikke kan kjøre den som den er. Er dette noe vi kan fikse selv? Vi har litt teknisk erfaring, men er dette noe som er best å få gjort profesjonelt? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Er det starter-batteriet dere har ladet da? Hjelper ikke å lade batteriet som leverer strøm til lys etc, om starter-batteriet er flatt.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12374561 Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Er du sikker på at de er separate? Jeg var sikker på at de var paralellkoblet, men jeg kan sjekke opp i det Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Niks, ikke sikker i det hele tatt, men det skulle ikke forundre meg. Har en gang i tiden lagt under en G30 van, den hadde et batteri under bilen, i området ved førerdøren. Jeg _tror_ at denne hadde separate batterier, men jeg kan ta feil. Iallfall verdt å sjekke ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12374561 Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Takk for tipset. Jeg har funnet ut at batteriet er under førersetet på denne og, men nå skal vi visst få en mekaniker til å se på det, så vi får håpe deg ikke blir for dyrt Takk for hjelpen i hvert fall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå