Gå til innhold

Sjekk nicket mitt! Jeg skal kjøpe meg ny bærbar og trenger hjelp til å finne en som passer meg ;)

utenpeiling

Anbefalte innlegg

Hei!

Fant ut at kanskje noen her kan anbefale meg en pc istedet for å spørre selgeren på elkjøp eller expert =)

Jeg skal ha en bærbar til surfing for det meste og til litt spill.. Han som spiller er 5 år så det er ikke akkurat veldig avanserte spill det går i ;)

Det må være gooood plass til alle bildene og filmene jeg tar av ungene mine. Jeg har som dere skjønner INGEN peiling på pc (x-perten har flytta og skal nå få tilbake sin kjære bærbare)

Dell? Toshiba? Hp? Pb? Jeg kan bruke rundt 5000 kr. Leste et sted at pb easynote tj75 (?) kom bra ut i test, er det noe til mitt bruk?

Hjelp meg noen!! :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det beste vil være å ha en ssd i pcen og bruke en ekstern harddisk eller NAS til lagring. Hvordan pc får noen andre ta seg av da jeg ikke er noe kjent på bærbar pc markedet.

oi det der skjønte jeg ikke noe av hehehhe. Har ekstern harddisk, men har lyst på god plass på pc fordet =)

:D

Lenke til kommentar

SSD = solid state disk. En rask flash basert minne som er raskere en vanlige harddiskre og gjør pcen mere responsiv

NAS = En liten pc du kobler til hjemmenettverket ditt som du kan hente filer ut av så lenge du er koblet til det nettet.

Ekstern harddisk vil nok være best da du kan koble de fra og gjemme de bort. Det er større sjangse for at pcen sin harddisk blir ødelagt.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

skal du ha en maskin i den prisklassen lønner det seg nok å kjøpe brukt. klart en kan finne ok nye billigmaskiner og, men ikke noe i samme "produkt per krone" klasse som brukt. men på den andre side er det jo risiko for en luguber selger eller et dålig behandlet maskin.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24632155

denne så i allefall fin ut hvis en skal ha brukt, med kraktig grafikkort, god skjermoppløsning og en sprek prosessor er den yppelig til både videoredigering, spilling og vising av fullhd filmer.

hvis nytt ser bedre ut skal jeg komme med et par linker til noen gode valg i din prisklasse etter at jeg har oppdatert meg med uketilbud etc.

edit: rare setninger:P

Endret av uracoin
Lenke til kommentar

skal du ha en maskin i den prisklassen lønner det seg nok å kjøpe brukt. klart en kan finne ok nye billigmaskiner og, men ikke noe i samme produkt krone som brukt. men på den andre side er det jo risiko for en luguber selger eller et dålig behandlet maskin.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24632155

denne så i allefall fin ut hvis en skal ha brukt, med kraktig grafikkort, god skjermoppløsning og en sprek prosessor er den yppelig til både videoredigering, spilling og vising av fullhd filmer.

hvis nytt ser bedre ut skal jeg komme med et par linker til noen gode valg i din prisklasse etter at jeg har oppdatert meg med uketilbud etc.

edit: rare setninger:P

Takk takk! =))

nei, tør ikke brukt jeg. Jeg kan betale 6000 da hehe, men ikke noe særlig mer enn det..

Lenke til kommentar

Går du opp til 6 000 kr er Samsung R580-JS07 et bra kjøp. Du bør få den i butikken til under 6 000 kr. Jeg har prøvd den - og må si den var et hyggelig bekjentskap. Den har også OK grafikkløsning. Testvinner.

Men det er mange maskiner som faktisk er OK i det segmentet. Dog ville jeg prioritert en med dedikert grafikk - da det ikke skal så mye til før det er bedre enn Intel sin innebygde.

Lenke til kommentar

Går du opp til 6 000 kr er Samsung R580-JS07 et bra kjøp. Du bør få den i butikken til under 6 000 kr. Jeg har prøvd den - og må si den var et hyggelig bekjentskap. Den har også OK grafikkløsning. Testvinner.

Men det er mange maskiner som faktisk er OK i det segmentet. Dog ville jeg prioritert en med dedikert grafikk - da det ikke skal så mye til før det er bedre enn Intel sin innebygde.

Takk for at dere svarer meg! =)

Okei, dedikert grafikk ja, regner med at fyren på butikken skjønner hva jeg mener så jeg slipper å begynne å forklare meg haha

Har hørt om at det er en ny type prosessor som er bra å ha, men som få bærbare har enda. Er det viktig?.........eller er det kanskje ikke prosessor jeg snakker om? Noen som skjønner hva jeg mener her?

Godt man er anonym :blush:

Lenke til kommentar

takk du, hvem av dem hadde du valgt da?

Det er knapt reelle forskjeller mellom disse. Netshop sin er 500 kr billigere enn de andre, Acer Aspire 5741z. Helt kurant maskin med Core i3 og dedikert grafikkort. Min erfaring er at det er så små forskjeller på maskiner i dette prissjiktet, og forskjellene er på detaljer som ikke alltid betyr så mye for en vanlig bruker.

Lenke til kommentar

takk du, hvem av dem hadde du valgt da?

Det er knapt reelle forskjeller mellom disse. Netshop sin er 500 kr billigere enn de andre, Acer Aspire 5741z. Helt kurant maskin med Core i3 og dedikert grafikkort. Min erfaring er at det er så små forskjeller på maskiner i dette prissjiktet, og forskjellene er på detaljer som ikke alltid betyr så mye for en vanlig bruker.

ok da blir det en av de =) Takk for hjelpa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...